About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 27 oktober 2012

Proberen, doen, en handelen.

' Het is niet altijd goed om verbetering te boeken, soms is achteruit om te voorbereiden voor een sterke verbetering' ... 

Die Chinese wijsheid heb ik van me vriendin gekregen, zij heeft het gepakt voor mij, we gingen de Chinese tempel binnen om even rond te kijken, het was best heel mooi om te zien, alleen ik had groter verwacht. Maar het was mooi om te zien. Al die mooie beelden, het geeft me rust om te zien, maar op dat moment kon ik niet echt even mezelf zijn, je wil toch wel stiekem bidden, maar al die mensen en toeristen, nee, geen zin. Het komt later wel of ik doe het in me gedachten. Ergens wil ik ook weer een boek gaan lezen om voor mezelf op een andere gedachten te brengen en mezelf te genezen in meer positiefst. Ik wens alleen niet dat ik heel lang zoekende wil zijn. Ik wil genieten van me leven, gelukkig in mijn leven voelen, gelukkig zijn met wat ik heb en wie ik ben. Al die ontevredenheid lost niets op, je moet met iets kleins beginnen, om die ene vonkje geluk te mogen voelen, zo niet, dan ben je echt een ondankbaar mens.
Waarom wil je steeds voldoening krijgen van je werk? Die erkenning, waarom is dat belangrijk? Ze laten het niet zien, maar ze mogen me best goed betalen voor wat ik doe. Ik doe te veel dan ik verdien. Maar ik kan mezelf niet afremmen vanwege dat mini salaris, ik werk zoals ik ben, ik ben altijd een harde werker, ik ga maar door, tot het af is, ik regel, ik organiseer, ik doe het wel! Maar je krijgt er uiteindelijk weinig voor terug, je moet zoveel geduld hebben. En je moet een 'dikke huid' hebben om er tegen te kunnen. Als ik hoor wat ander verdient met dezelfde functie als ik, dan schrik ik me nog harder! JEZUS zeg ik dan, maar die is er niet! Maar goed, misschien is lezen wel nu goed voor mij om mezelf weer uit de diepe dal te sleuren en niet te veel over nadenken over hoe je gelukkig moet zijn of wilt zijn. Nou wie weet, maar ik heb wel heerlijk genoten vandaag met me vriendin, d'r dochter en me zoontje, heerlijk gegeten, tijd vliegt voorbij, voor je het weet, maar daarom is het belangrijk dat je ook kan genieten van die ene korte moment en dan moet je loslaten, en dankbaar voor zijn. Zij laat mij toch zien dat ik nog steeds het waard ben voor haar als vriendin, al vind ik mezelf een waardeloze vriendin, maar ik denk wel aan haar, ik denk aan iedereen die in mijn leven is gekomen en aan sommige waar geen waarde aan heeft, denk ik er niet aan, doe ik niet, het is klaar.

Goedenacht! liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!