About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 10 april 2013

Spijt? weet ik niet, nee ...

ik denk het niet, eerlijk gezegd. Ik heb geen spijt van mijn werkervaringen die ik heb opgebouwd afgelopen jaren toe. Al heb ik daarvoor iets anders van me opleidingen gedaan. Die opleidingen die ik had gedaan, deed ik voor mijn ouders. Maar ik had toen wat meer zelfvertrouwen moeten hebben en andere opleidingen moeten kiezen, die beter bij mij past. Maar nu zit ik met een dilemma. Na zoveel jaren hebben gewerkt in de retail, wil ik weer terug naar kantoorbaan. Waarom? de werktijden van de winkel is vermoeiend. De laatste jaren van de detailhandel gaat erg op achteruit, de 1 wat meer dan de ander, maar bij deze valt bijna niets meer uit te halen, tenzij het andere merk moet worden. Wel jammer ik geloof wel in mijn producten die ik verkoop en helemaal als manager zijnde, blijf je je best doen om toch wat van te maken, maar de laatste tijd wilt niet meer vlot lopen, je doet je best, harder dan je best, maar op gegeven is het op. Maar ergens in mijn hoofd loopt een zinnetje 'ik geloof niet in beperkingen, ik geloof in alle creatieve mogelijkheden!!'... Met die gedachten blijf ik volop vertrouwen dat het goed komt, hoe dan ook, het komt goed! Maar goed, als ik gelijk daarna na mijn opleidingen de kantoor richtingen was gegaan, wat en waar zou ik dan zijn? Nee, ik moet er niet aan denken, ik heb toch afgelopen 20 jaar heel wat moois opgebouwd in mijn leven, goed of slecht, ik heb zeker geen spijt van. Ik heb er mooi kindje voor gekregen en al ben ik niet meer met de vader van mijn kind, maar anders heb ik mijn huidige vriend waarmee ik nu mee samen woon, niet tegen gekomen via via. Ik ben toch wel erg dankbaar voor deze levenservaringen, al moet ik nog veel meer leren, maar tot nu heb ik geen spijt. Met pijn, tranen en vreugde kom ik hoe dan ook erdoorheen! Ik zal toch verder moeten gaan en ik heb het gevoel dat het goed gaat komen, ook voor mijn zelfvertrouwen en hopelijk rij ik snel weer auto. Angsten die ik heb gecreĆ«erd ga ik los laten, ik heb die angsten niet nodig, het komt goed met mij, ik ben veilig voor mezelf en mijn universum beschermt en geeft mij genoeg voor wat ik nodig heb en wat mijn verlangen zijn, maar het grootste is , wees dankbaar voor wat je hebt!

liefs .. P.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!