About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 1 april 2011

Soms moet je het gewoon doen!...

Niet meer twijfelen maar doen! Als je een vacature tegen komt en je ziet, 'dit is het' gewoon doen, je hebt niets te verliezen. Maar bedenk wel heel goed hoe je het gaat oplossen. Eis goeie dingen af maar breng jezelf ook in de 'veiligheid' Soms moet je risico nemen om een succesvol te behalen. Met hard werken kan je heel veel bereiken maar wel met leuke dingen, die jezelf leuk vindt en niet vanwege status of omdat iemand toevallig ook zo'n eentje heeft of is. Nee blijft altijd constant bij jezelf. Verloch jezelf niet naar een ander, je verloch alleen jezelf mee. En daar heb jij en niemand wat aan. Zolang jij sterk in jezelf blijft geloven en weet dat het goed zal komen, zal het ook goed komen.

Zelf vind ik het vrij lastig soms om even 'verstandig' en rationeel te denken maar in deze maatschappij moet dat helaas wel. Maar aan de andere kant kan je ook weer in een leuke 'harmonie' omzetten. Maak er toch wat leuks van met wat je NU hebt. Je hoeft niet perse een auto te hebben om iets te doen of geld of wat dan ook. Je kan zelf creatiever bedenken hoe het wel anders kan. Beperk jezelf niet, zie en blijf geloven in meer mogelijkheid. Beperkingen bestaat niet, alleen mogelijkheid en geloven in oplossingen voor alles zal alles ook komen en gaan zoals het mag en kan. Het loopt zoals het loopt.

Ik als vrouw zijnde, ben gek op schoenen! Ik heb een hele leuke paar gezien maar ik weet heel goed dat het op dit moment niet haalbaar voor mijn financiele zaken, dus ik wacht gewoon rustig af en als het komt en ik heb het en ik kan en ik mag het en die mooie paar staat er nog steeds dan mag ik het gewoon kopen. Puur omdat ik mezelf heb verdiend om te mogen kopen en beloon ik mezelf met geduld en zie je ook wat er nog iets moois bij je komt.. wie weet.! Dromen is niet erg, visualiseren is niet erg, gewoon doen. Maar niet te lang blijven dromen, af en toe even terug in de realiteit en zie wat duidelijk wat wel en wat niet kan.

Sommige dingen zijn het niet waard om op deze manier te leven. Als je ruimte hebt, kan je het doen maar overvalt je zelf niet met onnodige schuld omdat je het persé moet hebben. Jij hebt meer dan genoeg, meer dan je denkt, alleen je ziet het momenteel niet. Als je wel ziet, dan kan je heus even rustig geduldig zijn en afwachten tot er betere zaken gaat komen. Zolang je maar gewoon schoenen hebt om te kunnen lopen, je loopt! Je hebt dak boven je hoofd! (je slaapt lekker en lekker warm!) Je hebt eten! (heerlijke eten, wat jij maar wilt) en je hebt lieve mensen om je heen die van jou houden (omdat jij het waard bent!) En vooral JE BENT EEN GEZOND LIEF MENS!  Daar draait het om, niet om dingen, maar om je innerlijke! Je haalt meer uit je innerlijke vertrouwen! Je kan zoveel meer uithalen, meer dan je denkt!

Dus leef het leven niet zo zwaar op, het komt allemaal wel! Blijf wel je ding doen, je werkt om te leven en niet leven om te werken! Vergt ook niet te veel van jezelf, zoek niet express naar afleiding om je schuldgevoel of de pijn te ontlopen, uiteindelijk komt  het weer terug en loop jezelf weer tegen... Geniet van het ervaringe, deze proces die je nu hebt en accepteer en ga verder. Bedankt voor deze ervaring en weet dat het volgende keer je anders gaat doen! Dat doe je gewoon! En bij elke ervaringen leer jezelf steeds beter en beter kennen. Waardoor je meer jezelf gaat waarderen wie je echt werkelijk bent en dat je ook die andere of mensen om je heen makkelijker kan relativeren of accepteren in haar/zijn vorm. En zul je ook ophouden over het beooroordelen! Denk om je karma. Karma is BOEMERANG..... wat jij geeft, ontvangt jij het ook terug!

Lieve mensen, nog een fijn weekend alvast, ik ga me in ieder geval rustig vermaken en zie er wel wat nog meer moois op mijn pad gaat komen!

Fijne avond! liefs puccy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!