About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 25 april 2011

papa's kindje....

Was ik maar ook een papa's kindje....

Had ik maar een vader, echte vader, die zorgzaam is, die mij steunt, die aan mij denkt, die gelukkig was dat hij nog een dochter erbij kreeg. Ik heb vollledig lang geleden kunnen accepteren dat je op gegeven moment een keuze moet maken voor je eigen geluk. Je accepteert jezelf nu zoals je bent geworden, en accepteer je ook makkelijker je ouders, vooral mijn vader. Hij heeft gebreken, heel veel gebreken, ik zou niet in zijn schoenen willen staan, maar toch vind ik het jammer dat ik voor deze vader had uitgekozen. Maar het was een goeie reden voor, wat voor reden het ook was, ik weet het nu wel beter. Ondanks dat hij er niet veel voor me was, bleef ik van hem houden. Hij is eenmaal zoals hij is en ja veranderen moet je zelf doen. en begin bij jezelf. Als hij niet met je mee verandert dan is het zijn keus, zijn eigen manier van geluk. Prima. Ik heb wel eens fanatasie over hoe mijn vader zou zijn. Mijn fantasie vader is een muzikant, met lange haren, zo'n hippie achtige intelligente manier op zijn eigen manier. Altijd vaak weg, maar laat altijd iets van hem horen en altijd geeft hij mij het gevoel dat ik een waardig kind ben voor hem. En dat ik altijd op z'n liefde kan vertrouwen. En me fantasie vader die altijd klaar staat en steunt in elke manier dan ook. Dat is mijn fantasie vader. Het helpt me wel af en toe daarin te dromen, waarom niet. Maar goed... je leven moet verder, ieders moet doen waar hij / zij goed bij voelt en gelukkig van wordt, prima. Ik doe ook mijn ding, mijn eigen leven, en ik zei wel waar ik terecht kom, zolang ik maar geniet. Ik hou heel veel van mijn kinderen. Ik geef hen wat ik kan geven. Ook mijn kind heeft moeilijke periode moeten doorstaan, maar ook zijn leven zit vol met z'n avontuur. Leuk of niet leuk, het hoort er eenmaal bij. Elke tegenslagen wordt je sterker, ook voor je kind. Als je kind ziet dat je gelukkig bent met jezelf en dat je waardeert met je eigen normen en waarden... gaat hij daarin ook met je mee, jij bent z'n basis!

Het is een heerlijke dag vandaag, heerlijke vakantie, nog paar daagjes en kan ik alweer aan het werk.. maar ik mag zeker niet klagen! Alles is er, alles is er aanwezig... Denken is al genoeg...

Fijne dag lieve mensen en tot snel! Liefs puccy!

1 opmerking:

  1. Geniet ervan meis, en wat er ook gebeurt in het leven en ook de minder leuke dingen hebben een reden zoals je zelf al zegt. En het maa ons sterker!! -x-

    BeantwoordenVerwijderen

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!