About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 21 maart 2012

Afvragen...

waarmee ik bezig ben. Wij vrouwen vragen soms te veel af, van wie, waardoor, waarom, vanwege, alle details die we willen weten, het liefst alle gedachten van de mannen of van de mensen waar je veel omgeeft, je iets kan schelen wat ze van je denken en voelen of meningen hebben, gevoelens en emotie gedachten wil je weten, maar soms geloof me maar, wil je niet alles weten wat een mens denkt, want je hebt daar niets aan. Ieder mens mag denken wat ze willen en hoe ze het willen, zolang ze maar mij of ons niet lastig vallen, iets waar we geen boodschap aan hebben. Dat bezorgt ons echter minder kopzorgen. Maar goed, dagelijks verdwalen je gedachten altijd ergens naar toe, je wordt afgeleid van je eigen gedachten en je ziet iets, maar je kijkt niet echt, dat is wel een verschil. Als je dat hebt, dan ben je echt te veel aan het nadenken en piekeren. De tijd dat je te veel nadenkt en te lang hebt gepiekerd, had je al aan iets kunnen doen, zo stel je het alleen maar uit. Als je op dat moment het gevoel en gedachten bij je komt, doe het dan meteen, en laat je niet afleiden door iets kleins. Zo blijf je altijd excuse verzinnen. En dan komt er nooit wat van. Neem mij, voorbeeld, als ik s avond van de voren iets op de kladblok schrijft wat mijn planning zijn voor morgen, weet ik geheid zeker dat er niets van die lijst zou komen. Want ik ben geen planner, behalve op me werk dan. Dat heeft een andere consequenties. En in mijn sociale leven wil ik dat heel graag spontaan gaan, puntje op me tong wil ik iets gaan doen. Van te voren plannen is niet mijn ding. Ik ben al moeilijk met afspreken met vriendinnen, ik kan dat gewoon niet, want ik ken mezelf, als ik een datum prik, dan weet ik zeker dat er iets tussendoor komt, maar goed, dat ene gedachte is al fout. Je zou kunnen denken, daar ga ik ervan uit dat het komt. Op het werk is het anders, je doet het omdat het moet en omdat je daarmee je rekeningen mee betaald, maar het is niet mijn leven. Ik werk wel om mijn sociale leven te kunnen behoeftenen. En daarom is het ook best belangrijk dat je het naar je zin hebt op je werk en dat het aangenaam is om te werken. Al kan je zoveel geld verdienen maar als je iedere dag gestresst thuis komt en ongelukkig voelt, dan is het ook niet fijn, dan is het maar geld. Het gaat om de waarde wat je doet. Je intenties. Net als nu, verdwaal ik mijn gedachten af, er is zoveel. Soms weet ik niet waar ik moet beginnen. Voor de vrouwen zit het al in al onze generatie in elkaar. De genen worden doorgegeven aan moeders, dochters, tantes, omas, noem het maar op. Het vrouwelijke zijn, is ... niet makkelijk, maar ook weer niet moeilijk, ze zeggen wel eens 'mannen hebben meer makkelijke logica' Maar komt dat denk je? Door vrouwen. Wij vrouwen geven het aan, wij sturen ze aan. En daar komen die logica vandaan. Het komt van je opvoeding vandaan, vanuit je relaties, enzovoorts, maar voel alsjeblieft niet beledigd. Gelukkig ben ik er wel blij dat er een verschil zitten tussen een man en een vrouw, anders zouden we zo saai zijn en geen leven hebben. We willen gevoelens delen, we willen drama's , we willen pijn, we willen leven, het gevoel hebben dat je BESTAAT. Geloof mij maar, JE BESTAAT ECHT!! Bij deze eindigd mijn ik blog, tot snel weer! Ben benieuwd! liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!