About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 26 maart 2012

rationeel vs emotioneel...

Ik kan alleen vertellen wat ik zelf ervaar, maar ik weet natuurlijk nog niet alles over het geheel van deze aspecten. Je hebt een nuchter/rationeel persoon of je hebt spiritueel/emotioneel persoon of er zijn meerdere soorten aspecten. Je handelt makkelijk in rationeel op je werk, want je betrekt jezelf weinig met je gevoelens mee, omdat het alleen maar puur werk is. Emotioneel gebeurt ook wel eens op het werk, maar alleen als diegene dat zou gebruiken, bewust, kan het emotineel worden. Of je vat en je neemt het verkeerd op. Soms komen de boodschappen anders aan bij een persoon. Als je niet op hetzelfde level zit, kan het best vervelend zijn. Het is best aangenaam als je elkaar kan aanvoelen wat diegene wilt, soms is zonder woorden ook genoeg. Je hoeft niet altijd te praten of bepraten. Soms praat je te veel en uiteindelijk leidt het nergens naar toe, er is geen daad hierover. Dus pas je al niet meer emotioneel bent, kan je pas rationeel denken en doe je er nuchter over. Er zijn zoveel manieren om te communiceren zonder jezelf bij te betrekken. Het is ook aangenamer als je kan relativeren in een ander en niet alleen vanuit jezelf. Ieder voor zich, ieder heeft z'n eigen/haar meningen/gedachten/daden. Maar wat de gevolgen gaat komen, dat hangt ervan af. Duidelijk communiceren om aangenamer te maken op je werk is wel fijn. Het is ook goed, om te zeggen wat je denkt, maar op het juiste manier aangeven, zonder dat hij/zij aangevallen voelt, je hebt een positieve en negatieve feedback. Als je iets wilt aangeven, moet je achteraf ook boodschap aan geven, niet alleen maar de vinger wijzen, maar ook duidelijkheid dat er ook veranderingen komt. Van beide kanten. Duidelijk en aangenamer communiceren. En dat geldt ook voor relatie, maar in de relatie is per relatie echter verschillend. Het is belangrijk dat je weet dat de basis aanwezig is. Iets waar je beide op terug kan vallen. Als je echt jezelf accepteert wie je bent en je accepteer je partner ook hoe zij/hij is, dan komt het wel goed. Als je niet ergens tevreden mee bent, wilt niet zeggen dat hij/zij moet veranderen, maar het kan ook zijn dat het jouw tekort koming is. Iets wat jij zelf aan moet veranderen, verandert diegene ook met je mee. Of HET IS OK! Bij elke gesprekken tussen man en een vrouw kan best boeiend zijn. Ik ben nog geen boek tegen gekomen betreft hoe mannen echt denken. Mens is net als een dier. Dus wie weet kan ik er wat van national geographic leren. Ik kijk ook heel graag naar Dogwhisperer. Zo leuke man, en best leerzaam hoe je met je hond kan communiceren, op lichaamstaal en op je energieen. Ook hij vertelt dat er een verschil in zit. Een hond vewennen is juist ongezond. Een hond heeft discipline nodig, juiste basis, juiste opvoeding en regels. Net als de mens. Bij elke aflevering leer ik er wat van, vanuit zijn inzicht haal ik best veel inspiratie uit, hoe je je zelf kan verbeteren en communiceren naar een ander. Alles draait om jouw houding en je energie. Dat telt en geldt voor alles. Tot snel, weer! Liefs puccy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!