About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 25 maart 2012

man vs vrouw of vrouw vs man

Hoe ouder je wordt, hoe meer je loopt te piekeren of juist andersom, dat is bij ieder verschillend. Hoe ouder je wordt, hoe sneller je zelf een angst creeert wat niet bestaat, maar dat het werkelijk voelbaar wordt. Hoe ouder je wordt, hoe meer je gaat op letten hoe je eruit ziet (al speelt het je hele leven lang mee mee) maar des het meer mij opvalt dat het me toch beetje tegen zit. Hoe ouder je wordt, met hoe jonger de mensen waarmee je samen werkt, op zich is dat niet verkeerd aan, je kan er nog steeds wat van leren. Maar je merkt wel dat je wel soms iets te ver bent, dan de leeftijd grens waar je mee werkt, dat je af en toe je stappen achteruit moet nemen voor diegenen, als je dat wilt, je kan het ook nuchter blijven en laat het maar zelf ontdekken. Luister oor is al genoeg. Gevoel en rationeel gaan niet altijd gebaard samen, niet bij mij in ieder geval. Rationeel gebruik ik alleen bij zakelijke aspecten op het werk en bij iemand waar ik niet veel mee heb. Rationeel handelen bij iemand waar je veel omgeeft en van houdt, komen er altijd gevoelens bij. Dat vind ik wel mooi bij man-zijn. Mannen kunnen best 1,2 en 3 rationeel denken zonder hun gevoelens bij te betrekken, want die ene gevoel heeft geen boodschap aan, het doet er niets mee, het is klaar, no hard feelings... Bij vrouwen spelen wel hun gevoelens mee, het is vrij apart, want ook bij vrouwen lukt het ook wel om rationeel te denken, maar zodra ze te veel voor diegene voelt, betrekt ze ook haarzelf haar gevoelens erbij dat ze geen balans kan vinden tussen rationeel en gevoelens denken. Je probeert daarbij een afstand te creeeren, maar het werkt tegen je gevoelens. Hoe kan je dan op dat moment, anders proberen te denken. Ik probeer ergens een boek te vinden, die daar over gaat, maar ik zie geen juiste onderwerp. Nog niet. Wel in het engels, maar daar heb ik momenteel geen behoefte aan. Ik ga verder googelen en wie weet kom ik wel tegen. Het is een ander onderwerp dan man komt van mars en vrouw komt van venus. maar er bestaat geen boek over man komt van venus/mars en visa versa. Het is tegenwoordig steeds het zelfde onderwerp over hoe man over een vrouw denkt en andersom, maar we leven nu echter in een ander eeuw. Een digitale tijdsperk, laat ik het zo zeggen. Laats kwam ik een onderwerp tegen over virtueel vreemd gaan, of virtueel contact zoeken, op zich is dat niet onbekend, maar het heeft wel een sociale digitale aspect op je leven. Je gaat helemaal digitaal leven! maar dat lijkt mij niet gelukkig. Of gezond. Maar goed, we kunnen eenmaal niet zonder, en dat accepteren we vrijwel makkelijk. Het is ook gemakkelijker om op die manier contact te zoeken, dat snap ik wel. Vooral als je spanning wilt opzoeken in je saaie leven. Hoe zou de wereld eruit zien zonder internet op dit moment??? Worden we dan gelukkiger, gezonder, rustiger... Maar helaas is dat niet mogelijk, hoe sneller hoe beter, denkt de maatschappij. Uiteindelijk draait op deze wereld om macht, strijd, oorlog en sex... tot snel! liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!