About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 18 juni 2012

Aanleg of aangelegd

Ik weet niet het juiste woord, op dit moment, wat ik daarmee wil zeggen, is dat bepaalde dingen je niet altijd gemakkelijk van je af kan slaan. Aanleg voor eten, of aanleg voor onzekerheid, oeps, het woord zegt het al. Volgens mij ben ik ook jaloers aangelegd, of hoe heet dat. Jaloers zijn is eigenlijk een negatieve vorm van je onzekerheid, van je angst, die jou en je reine ziel gek en kapot kan maken, terwijl het niet nodig is. Jaloers vergelijkt jou met een ander, alsof jij geen haar beter bent dan zij/hem/ whatever wie het ook mag, zijn. Het knaagt je wel in je maag, je maag gaat ervan draaien, eerlijk gezegd. Jaloers aangelegd, of onzeker aangelegd, je wantrouwt jezelf. Je denkt dat je niet waard genoeg bent voor jezelf. Opnieuw weer jezelf leren accepteren en te waarderen wie je bent. Als mens en als persoon. Weet je, je moet jezelf niet vergelijken met een ander persoon. Ieders heeft iets unieks in zich en als iemand dat ook interressant vindt, is het maar zo. Jij hebt ook je eigen interesse wat een ander niet heeft. Of vindt, je moet jezelf niet gek laten maken. Die gevoelens horen niet eens te bestaan, het is onrein, het past niet bij je, je bent een mooi waardevolle persoon, die ook liefde en warmte kan geven, ieders op z'n eigen manier. Nieuws van de dag!

STOP MET JEZELF VERGELIJKEN, WEES WIE JE BENT EN DAT IS AL GOED!

Zolang jij jezelf nog vergelijkt met een ander persoon, ben je voor zover nog niet helemaal tevreden met wie jij echt wilt zijn of bent. Het enige manier om te doen is, meer liefde geven aan jezelf. Meer leuke dingen doen voor jezelf, meer naar jezelf in de spiegel kijken en spreekt mooie woorden voor je uit. Al die negatieve woorden, behoren tot vandaag niet meer in je mond! Je spreekt alleen maar liefde, mooie woorden uit naar jezelf en voor jezelf toe! Begin er nu mee, al doe je het met 1 woord, 1 zin, JE MAG ER ECHT ZIJN! Natuurlijk zijn er ergere dingen op het wereld, maar daar moet je niet naar kijken, kijk nu eerst naar jezelf, eerst jezelf helpen, dan pas kan je iemand echt op een eerlijke oprechte manier helpen.
Alles wat jij zegt of doet, doe je met oprecht of niet oprecht, gemeend of niet gemeend, het bepaalt wel wat je op dat moment voelt. Als ik iemand niet mag, laat ik je dat ook echt voelen of blijken, als het wederzijds is, dan he... Ik doe het niet zomaar, ik volg meer mijn gevoel, mijn eerst instinct, mijn indruk bij een ander, daar let ik op, daar kijk ik naar. Maar soms kan je ook wel eens verkeerd inschatting of opvattingen maken, maar meest heb ik het wel gelijk!!! En daar twijfel ik niet meer aan mijn gevoelens. Alleen als mijn onzekerheid in de weg zit/staat, dan ben ik even niet mezelf, voel ik me even niet compleet, dan moet ik het gewoon op dat moment accepteren en toegeven en dan pas laat je het los, en krijg je vanzelf wel een boodschap of goed of fout was. Iedere dag leer je wat van! Van iedereen kan je het leren, hoe jij met mensen omgaat, hoe jij met jezelf omgaat. Jij bent net zo goed als een ander! Laat jezelf niet neerhalen, door iets wat jij niet hebt, een ander zou ook iets willen wat jij wel hebt, en wat zij/hij niet heeft! Accepteer diegene ook zo als het is. Niet moeilijk doen en verspil geen energie die je niet wilt en niet nodig hebt! Je hebt dagen en maanden en jaren nodig om te beseffen wat je nou werkelijk nodig hebt, terwijl het eigenlijk van NU al voor je neus liggen! En dat is LIEFDE.

Wees lief voor jezelf,
wees aardig voor jezelf,
wees dankbaar voor jezelf,
Hou van jezelf,
Waardeer jezelf,
want
JIJ BENT OOK WAARD!

Niet te veel nadenken, gewoon accepteren/toegeven en loslaten, morgen weer een dag!

Liefs puccy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!