About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 16 juli 2013

YOLO

Dat is wat iedereen tegenwoordig zeggen, YOU ONLY LIVE ONCE in your life... live to the limit.

Dat zou iedere dag een inspiratie peptalk moeten zijn en vanuit dat ene zin je leven zinvol leven. Zou je het willen en ga je er dan ook voor of ben je meer een afwachtend persoon. Gisteren had ik een gesprek gehad over jezelf ontwikkelen en doorgroeien. Als je partner groeit en jij niet, dan heb je het gevoel dat je achter blijft, maar uiteindelijk besef je wel dat jij diegene bent die zelf achter blijft en niets onderneemt. Dan krijg je het gevoel alsof je uit elkaar aan het groeien bent. Je kan er voor kiezen om je partner z´n wensen te steunen maar vergeet jezelf ook niet. Blijf jezelf ontwikkelingen en kennis opbouwen in iets wat jij leuk vindt. En vanuit daar komt het vanzelf wel weer naar je toe. Uiteindelijk kies jij ook je eigen weg. Je kan niet altijd van iemand anders afhankelijk te laten ondernemen, je mag niet van een ander verwachten dat zij jou moeten pleasen, je moet het zelf doen, dat is het allerleukste, en dat is ook iets waar je trots op mag zijn. Mijn partner groeit alleen maar, hij bouwt steeds meer kennis op en onderneem zelf veel actie om iets van te maken. Als ik naar hem kijk, kijk ik er best tegenop. ook met auto rijden. Ik heb jaren rijbewijs, maar toch knal ik mezelf tegen de kop aan om niet durven te rijden, terwijl je weet dat je goed kan rijden! Zo stom! Maar goed, aan die ene moet ik nog er aan werken. Zeker! Ik wil het ook heel graag, alleen de drempel is nu erg hoog geworden, en langzaam moet ik er toch ooit me been eroverheen zetten. Maar het is ook belangrijk om tegen jezelf op te kijken, niet altijd van je partner. Werk aan jezelf vertrouwen en vertrouw op je instinct, vraag wat je wilt en vertrouw op die ene stem. Zij geven je kleine aanwijzingen en kleine boodschapjes tussendoor en hopelijk kom je er zelf achter wat het is, soms krijg je een O / moment. ...

Dus als ik zo bekijk, moet ik zelf eindelijk iets gaan ondernemen. Straks wordt de druk misschien nog hoger, want over 2 maanden loopt mijn contract af en ik heb niet het idee dat het verlengd wordt, maar toch heb ik wel weer het gevoel dat ik me niet druk hoeft te maken, stom he! Ik ben een vrouw , hou van zekerheid, maar toch, maak ik me niet druk om, misschien omdat ik toch met de gedachte loopt, ik laat me door niets beperken, er zijn genoeg mogelijkheid voor mij in petto. Alles wat ik wil komt naar me toe! Ik heb laatst een droom gehad of dromen... ene droom was dat ik ontslagen was en andere droom dat ik een baan aangeboden krijg, precies de baan die ik wil. Een creatiever supporter op de creatieve gebieden. Van advies, tot managen, tot coaching, tot alles... het was een fijne droom! En die droom komt uit!

Dus als je teveel naar je partner kijkt en je ziet jezelf balen, dat jij zelf niets uitvoert of niets onderneemt, die keuze heb je zelf gemaakt, dus kijk niet te veel naar andere mensen maar blijf naar jezelf kijken en herontdek wat je wel wilt doen, laat je niet afhangen van je partner of wie dan ook, tuurlijk als je kinderen hebt, is het lastig om even impulsieve actie te ondernemen, maar begin even zelf met een voorstel, wat wil je. En hoe wil je het aanpakken en bij wie kan je om advies vragen en ga niet meteen jezelf neerhalen, als je bij de eerste advies, die je niet bevalt, al opgeven. GA door en kijk naar andere mogelijkheid. Hou je zelf krachtig en in balans en doe het met plezier, voor jezelf, vertrouw die keuze op jezelf. Want uiteindelijk ben jij diegene die jezelf het GELUKKIGST kan maken!

Fijne dag, lieve mensen! Smeer je goed in en blijf bij jezelf.

Liefs P.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!