About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 22 februari 2011

'even geen titel....'

Hallo daar!

Ik hoop dat jullie vandaag wel een leuke dag hebben gehad, ik heb wat minder vandaag, maar dat komt door mijn werk. Ik word niet meer geinspirireerd door me werk, en het was zeer en zeer rustig. Al heel lang ben ik op zoek naar een ander baan. Maar telkens net weer niet. Gesprekken voorbereid, geschiedenis en de cultuur, you name it. I tell it. Maar op den duur na zoveelste afwijzingen, weet ik het even niet meer. Ik weet dat je niet erop moet wachten maar er achter na gaan. Maar vertrouw er nog steeds wel op mijn gedachten 'mijn moment komt wel'... op de juiste moment en tijd staat een nieuwe baan gelijk voor me neus! Verder wil ik jullie niet mee lastig vallen met die zaken. Laten we het hebben over, wat jullie ervaringen zijn vandaag. Heb je vandaag iets geleerd? Heb je teleurstellingen gehad, Of onverwachte tegenslagen. Of hou je het niet meer uit op je werk? Nou stel dat je dat hebt vandaag, weet dat alles met een goede redenen was gebeurd, al vond je het niet leuk of was het geen leuke ervaringen, maar soms is het leven onvoorspelbaar. Het is niet erg om je achter je doel te gaan, maar vergeet ook niet om die proces ernaar toe ook van te genieten van het NU moment. Soms raas je maar door en door en zie je niets meer moois om je heen en je blijft maar zoeken naar iets wat je gelukkig moet maken.

Graag wil ik iets mee geven uit een positieve affirmaties of citaten, noem wat jij wilt, als je maar snapt hoe het werkt!
Het gaat over 'zoektocht opgeven'... (nogmaals aanrader Robert Holden 'Vandaag nog gelukkig zijn'....)

'Een leven lang werken we hard aan geluk, zonder ooit echt uit te werken wat geluk is'..... (besef je dat? denk eens terug hoe hard je hebt gewerkt, hoeveel moeite je hebt gedaan, maar uiteindelijk..dacht je 'was dat het'...? 'gevoel dat je iets hebt gemist na al die jaren'... dacht je 'waar was ik dan?'... herken je dat?.. en dan nog steeds voelde je je ... niet gelukkig)

Wat dacht je van deze 'Geluk zit niet in de dingen. Geluk zit in jezelf.... (mooi toch dat het gewoon er is, het is daar, in je hartje, je ziel, je geest, je lichaam, je hoeft alleen maar te accepteren dat het zo is, wees niet bang voor geluk, geluk is oneindigd, het is er al altijd, vertrouw daarop)

'Een gelukkig persoon is niet een persoon in bepaalde omstandigheden, maar eerder een persoon met een bepaalde houding'... Kijk eens naar succesvolle mensen... zij vertrouwen zeer op zichzelf en gaan er altijd vanuit dat het lukt. Ook zij hebben last van tegenslagen maar dat slaat gauw om, omdat ze ze weten dat het maar eventjes is, dat het je lessen waren, dat je daar dankbaar voor moet zijn en wat je hebt geleerd, doe je het volgende keer nog beter...

Dus bij deze korte stukjes. Volgende keer ga ik het hebben over 'Goed genoeg zijn'...

Dat ik hieraan ben begonnen, wat ik eigenlijk eerder had willen doen maar op dat moment even niet voor klaar was en voor voelde... Ik wil gewoon delen met jullie en wie weet (helemaal zelf bepalen) heb je daar wat aan. Korte citaten of positieve teksten (hardop) te lezen. Het helpt je klein beetje op de weg, even klein beetje om door te gaan, maar voor je het weet, is het al weer morgen en wees dan ook dankbaar dat je gezond bent en helemaal je eigen nieuwe leven mag gaan beginnen.
Geluk draait ook om in het NU te leven, geef het de aandacht. Ga een wandelingen maken, of ga gewoon lekker door het centrum slenteren en neem lekker bakkie koffie in je eentje. Ook in je eentje kan je je vermaken. Het is ook leerzaam dat je leert alleen te kunnen zijn. Want je bent namelijk nooit alleen, want je hebt altijd jezelf, je bent je eigen beste vriendin/ vriend. Vertrouw op je eigen intuitie en blijf bij jezelf. Gewoon lopen, niet piekeren maar kijk om je heen, kijk en voel hoe je loopt, hoe je beweegt, blauwe lucht, de zonneschijn, het lach van oudere mensen of blije baby. Wat jij zelf denkt/gedachten, trek je het ook aan, denk je in Liefde, krijg je en ontvang je alleen maar liefde toe. Wat jij geeft, ontvangt jij zoveel terug. Dus wees lief voor jezelf en kies voor geluk. Dat ik dit doe, is ook puur voor mezelf, reminding myself. Je weet het wel, maar soms moet je het gewoon horen, of lezen, of zien ... dus ook dit geldt puur voor mezelf en dat deel ik graag met jullie. Bepaal zelf wat je er mee doet, het is tenslotte JOUW EIGEN KEUZE NAAR GELUK. Heb je zelf nog een leuke citaten of positieve teksten, kan je dat altijd doen.

Een leuk voorbeeld van het leven met een goeie reden: mijn vriend heeft dit boek lang geleden gekocht, jaren geleden gekocht. Maar op dat moment was het eigenlijk niets voor hem. Hij is een ongeduldige lezer maar toch wel even paar teksten oplezen of wat dan ook en toen lag dit boek heel lang in de kist/doos. Nu paar jaar verder kreeg ik dit boek van hem. Uit het niets, (nou jaaa...lang geleden vroeg ik naar een boek met inspiratie, nieuwe ingevingen) kreeg dit boek en toen ik eenmaal begon te lezen, snap het ik. ik lees zoveel boeken, sommige pakt het me wel en sommige weer niet. Dit boek is een leuk rationeel geschreven, een leuke manier lezen en begrijpen en een OOOOOOH-zit-het-zo-daarom-moment.... Dus alles gebeurt met een goede leerzame reden en als je het hebt geleerd van je lessen, je geeft het toe, je ontkent het niet, je accepteert het en dan laat je los. Dan ben je klaar voor een nieuwe ervaringen. En zo gaat het maar door. Maar besef en vergeet niet TE GENIETEN VAN HET NU MOMENTEN.... voel dat je leeft, voel dat je er bent, voel dat je er mag zijn, hier op deze aarde bent gekomen. soort trek soort of soort zoekt soort... je leert van elkaar, maar uiteindelijk nogmaals kies je er zelf voor wat je er mee doet.

Lieve mensen, hele fijne avond nog... het is nog piepiejong, haal een diepe ademzucht....en laat al je gedachten los en onstpan. Doe iets wat goed voor jezelf is en gezond op een langhoudbaar termijn......

liefs puccy

En oh een kleine toevoeging : SoChicken.nl is ook erg leuk!

1 opmerking:

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!