About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 26 februari 2011

Sumetime I don't know what I really want....

Soms weet ik niet meer wat ik nou echt wil. Je hebt van die dagen dat het niet lekker zit of je krijgt te veel tegenslagen achter elkaar. Sommige tegenslagen kan je zien als een uitdaging, hoe ga je hiermee om en wat heb je ervan geleerd en wat doe je volgende keer wel beter? Maar op dat moment kan je je zelf niet relatieveren hoe je moet reageren. Zoals ik, ik ben een emotionele mens. Ik vang snel prikkels op van andere mensen en van mezelf, maar op dat moment kan het wel eens verkeerd gaan. Maar goed, ik wist ook gelukkig tegelijkertijd hoe te reageren op me gezond en zakelijk verstand tegen diegene, maar het was een strijd, want ik was niet mezelf, maar ik moest mezelf ook tegelijkertijd beschermen, want je wilt je ook niet mee laten sleuren. Het is een les dat je leert ook op dat moment bij jezelf te blijven, ongeacht je omgeving en mens om je heen. En als je thuis komt, voel je je belabberd en uitgezogen door die negativiteit. Dan ben je en voel je erg moe. Dan denk ik toch, wat doe ik dan verkeerd, dat ik die ervaring moest krijgen, ongeacht wat. Dus ik heb het bij neer gelegd en geaccepteerd en de volgende dag was ik ook stuk helder en wist ik beter mee om te gaan, ik vond het juist weer een uitdaging om daar mee leren om te gaan. Hoe zal ik het volgende keer beter aanpakken dacht ik. En dat heb ik dus ook gedaan en de reactie en ontvangst was ook anders. En hoe? Het enige wat ik heb gedaan was mijn gedachten veranderd in een positiviteit. Wat jij denkt, trek jij aan en wat ik wil ontvangen, denk ik aan iets liefs. Liefde overheerst en geneest alles. Dus de volgende dag was inderdaad stuk beter en vele waren ook 'anders' ineens, terwijl ze zelfde waren , alleen ik twijfelde niet meer over mezelf. ik vertrouwde mezelf dat het goed kom, wat ik ook doe en denk. Ik bleef en blijf positief en toen is mijn autoriteit ook gaan veranderen en anders gaan doen tegenover mij. Beide kunnen erom lachen en ik waardeer mijn autoriteit ook en heb echt veel van hem geleerd. Vele communiceert op een ander manier, maar je kan er zelf voor kiezen hoe jij op dat moment op pikt. HOe kan je op dat moment anders mee omgaan en denken en voel je je niet aangevallen en blijf bij jezelf. En sta er altijd boven op. En niet onder, want ook jij bent het waard, uiteindelijk kunnen we het niet zondere elkaar om elkaars werk af te maken.

En wat ik nog meer ontdekte was, 'is dit wel wat ik wil en is dat echt werkelijk wat ik echt wil?' In mijn persoonlijke gedachte 'nee'! en me andere maatschappelijke gedachte 'wel'..!  Waar haal ik het meest energie uit? Door andere iets te mogen leren, iets te mogen geven en te delen., al mijn kennis wil ik graag delen. Maar als ik iets wil doen voor mezelf, daar word ik dan weer moe van, uitgeput, dus ik doe toch iets verkeerd. Misschien daarom de reden waarom ik niet aangenomen word bij diverse bedrijven. Misschien is dat niet mijn ding wat ik dacht dat het mijn ding was. Dus ik moet verder gaan kijken en hopelijk kom ik er gauw achter wat wel voor mij kan zijn. Ik hou van eerlijkheid rechtvaardigheid en harmonische leven. En ik verdien een goed inkomen! ik hoef niet perse rijk te zijn maar wel goed genoeg om van te kunnen leven. Ik heb in mijn leven altijd hard moeten werken en nou wil ik eens echt ontvangen wat ik hoor te verdienen. Laatst keek ik naar Ceasar Milan 'dogwhisperer' (I love him) hij zei, 'visualiseer wat je wilt en dat je kan krijgen'.... nou precies hetzelfde dus. Maar tot nu toe ben ik er nog niet uitgekomen wat ik nou echt wil gaan doen.

Mijn vriend zei laatst, dat mensen die 30 jaar zijn gepasseerd voelen zich vaker depressief. Door die leeftijd voel je je gepasseerd door je carriere of je bent niet blij met wat je doet. Je voelt je gedwongen om te blijven want je bent te duur voor deze maatschappij. Maar ook de dertigers moeten en kunnen positief denken door je gedachten en je houdingen te gaan veranderen en ervoor gaan! Je kan er zelf voor kiezen wat je nou echt wilt. Dus ook dat doe ik! WAT WIL IK NOU ECHT?

iemand tips? graag! advies? graag!

Lieve mensen, fijn weekend!

liefs puccy

3 opmerkingen:

  1. Positief blijven denken! Dat is de kracht en de kracht die JIJ hebt! Jammer genoeg draait alles om status tegenwoordig, fck dat en doe waar je echt plezier in hebt, je komt er zelf wel achter wat je ECHT wilt!! Belangrijkste, wat je ook LEUK vind! Wat kan jou het schelen wat de buurman (bij wijze van) van je werk vind, zolang JIJ maar met plezier je werk doet! Doordat iedereen zo kortzichtig is tegenwoordig en iedereen beter en rijker wilt zijn, doet iedereen alles op de auto-pilot en komen er telaat achter dat ze niet gelukkig zijn, let op wie er dan lachen! ;)Precies, wij!! XoXo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Daar heb je idd gelijk in! Het is af en toe ff dat je moet horen en weten... maar op deze manier kunnen we elkaar toch helpen? right! thanks girl!

    BeantwoordenVerwijderen

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!