About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 28 oktober 2013

Accepteren en incasseren en door gaan...

en zie je zelf niet als een slachtoffer. Alles heeft z'n redenen, waarom het leven dat jij leidt zo loopt. Jij bent je eigen 100% verantwoordelijk voor je eigen leven. Ik ben die van mij ook verantwoordelijk. Hoe langer je thuis moet zitten, vanwege crisis, ja, hoe meer je gaat nadenken over je eigen leven. Hoe jij je leven hebt opgebouwd afgelopen 20 jaar. En dan besef je ... ik mag blij wezen met wat ik heb... uit me dankbaarheid naar alles wat leeft en niet leeft. Ook voor materie. Ik heb in ieder geval dak boven me hoofd, me gezondheid kan er mee door, me vriend die lief voor mij is en zeer en zeer hard werk, net als z'n vader, ik ben zo trots op hem. Maar goed, mijn trots is te groot, en het voelt best benauwd. Ik heb altijd voor mezelf gezorgd, zorg mijn eigen financiën, dat geeft mij vrijheid! Maar nu ik moet leven van een uitkering dat net mijn rekening kan betalen, behalve mijn eigen sociale behoeften. Als ik er aan denk, krijg ik er al benauwd van. Moet ik weer gaan bedelen voor some stuff on my own? Mijn vriend is absoluut niet gierig, als ik wil krijg ik het wel, maar ik hou daar niet van, come on! I'm old enough to take care my own money for godsake! Heb ik hiervoor 20 jaar lang gewerkt voor een  beetje geld? Jezus, wat is er toch gebeurd? Mijn 6e week van werkloosheid, gatverdamme! Please, save me from this! Maar goed, gisteren zei ik nog, 'goh ik heb zin om te werken! '... als ik een baan had! Mijn energieën die zit er vol mee. Die ardeline stoot! Anyway. Ik neem de tijd en ik vertrouw op het Universum. Alles komt op z'n tijd en plaats. Ik moet nu juist gebruik maken van mijn tijd, dingen zelf ondernemen in huis. Het is tijd dat ik mijn administratie opruimt, de washok, winterjassen uithalen, zomerjassen opruimen, stofzuigen, maar goed. Zo te zien heb ik genoeg te doen.

Dus.... mensen, tijd komt en tijd gaat, het hangt ervan af hoe jij je vermaakt, laat je niet afhangen van een ander en ja ik moet mijn trots ergens op het kast leggen, het is nu eenmaal zo. Als het zo is, is het zo.

ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!