About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 8 december 2013

Soms kan je beter niets zeggen of eigenlijk wel...



Deze quote heb ik zelf bedacht, ik heb soms moeite mee met mensen die geen rekening mee houden met andere mensen. Ten eerste spreek ik dit voor mezelf. En ik kan niet binnen in iemand z'n hoofd kijken hoe diegene zich voelt of denkt of wat dan ook. Want ik ben zelf niet perfect maar ik weet wel dat ik wel rekening mee kan houden met andere mensen of ik kan me makkelijk aanpassen zonder iemand anders te mee lastig te vallen. Ik heb soms moeite met mensen die niet gelukkig zijn met zichzelf maar heel erg negatief doen tegenover een ander die eigenlijk niet eens hun verantwoordelijk zijn. Je bent je eigen verantwoordelijk vanaf je 18 je eigen leven te regisseren. Wie ben jij om te oordelen over hoe een ander moet aanpassen aan  leven, eten en carrière? Ik heb liever dat je meer naar jezelf kijkt en zie hoe jezelf er onderdoor laat lijden door media nieuws, over gezondheid over religie of wat dan ook. Je mag en kan zelf bepalen wat je zelf goed vindt, wat goed is voor jezelf, maar het is niet mogelijk dat je continue daarmee een ander lastig valt, tenzij die diegene interesse heeft in jouw levenspatroon maar dan alsnog kan diegene zelf nog bepalen wat er mee wilt doen met dat informatie. Het toont interesse en ieder mag z'n eigen meningen uiten. Maar de vraag is, kan jij er mee wel omgaan? Waarom moet een ander voelen wat jij voelt, waarom moet een ander gestrest voelen omdat jij zo voelt. Weet je, als je er bent, maak het voor jezelf makkelijker, je hoeft niet toneel te spelen, maar als je niet goed voelt, blijf dan liever thuis. Als ik me niet lekker voel van binnen, blijf ik liever thuis of ik ga wel ergens heen voor afleiding en waardeer op dat moment positieve lieve energieën van lieve mensen. Ik kan er niet tegen dat mensen alleen maar aan zichzelf denken, al ben je down of depri, maar ga daar mee een ander niet lastig vallen. Je bent volwassen genoeg om te kunnen relativeren of je hebt empathie in een ander. Hou er ook rekening mee dat andere mensen ook problemen in hun hoofd hebben en dat je niet de enige bent met problemen. Alleen zij gaan er anders mee om. Als je ergens bent, ga je voor gezelligheid, voor de warmte, voor de liefde. Ga niet heen omdat je bepaalde aandacht eist of wat je wilt, je bent geen klein kind meer, je bent geen slachtoffer. Je doet het jezelf aan. Je zou je gedachten even moeten veranderen, kijk eens goed, kijk niet als een blinde, zie je niet wat je hebt? Familie en vrienden en kinderen die gezond zijn. Zonder goede gezondheid kan je niets. Gezondheid gaat voor alles! Al die andere bijzaken in je leven stellen niets voor, natuurlijk moet je dankbaar voor zijn en genieten met wat je hebt, maar vele zien dat niet. Die zien alleen maar hun eigen problemen. Eigen problemen is zo big deal, de rest moet aandacht aan mij geven, ik heb problemen... Weet je, dan heb ik liever dat je gewoon thuis blijft en tekenfilm gaat kijken en iets lekkers voor jezelf maken. Kom op, wees volwassen! Vraag jezelf af, wat wil je eigenlijk? Niet over 10 jaar, nee wat wil je morgen gaan doen, of straks?

Ik heb zelf ook een probleem. Al zie je misschien aan mijn gezichtsuitdrukkingen, ik kan me wel aanpassen. Ik hoef geen schouderklopje ofzo, ik ga ergens heen omdat ik het fijn vind of omdat ik ze mis of omdat ik ze waardeert of kan van alles zijn. Als ik me niet lekker voel, daar heb ik mijn partner voor. Mijn partner steunt met liefde en geduld. Daarmee val ik niet een ander mee lastig. Maar als jij niet kan uiten naar je partner toe, dan is de vraag... wat dan wel? Of leef je misschien als een automatische piloot? Of draag je iedere dag paarde klep? Zolang jij denkt dat je niet gelukkig bent, ga dan nadenken of uitzoeken wat wel gelukkig maakt voor jou. Al moet je dingen doen die pijnlijk kan zijn voor je omgeving, je leven telt nog steeds mee. Eens op een dag moet je de knoop doorhakken. Als je kiest voor de angst, pijn of onzekere leven, moet je dat vooral doorgaan, maar ga een ander niet verwijten maar jezelf. Als ik jou was, zou ik kiezen voor een gezonde geluk. Ook jij bent het nog steeds waard om voor te leven, ga uitpraten, of ga iets doen wat goed en gezond voor jou is, niet denken dat je niets waard bent, ieder mens die geboren is, is het waard! Alles in je leven heeft redenen en doelen. Alleen jij hebt het in je hand en controle over je leven. Niemand kan tegen jou vertellen hoe je het moet doen. Je kan wel inspiraties opdoen of informatie uithalen en kennis erbij leren, en je doet dit ook alles voor jezelf. Ga niet veranderen voor een ander, maar doe het vooral voor jezelf. Ga van jezelf houden, ga jezelf waarderen, dan weet je pas wat echte liefde is. Ga kiezen voor een angstloos leven, ik weet ervan, ik vind het zelf ook erg eng om bepaalde veranderingen te moeten doen, maar ik moet het doen voor mezelf. Als je voor een ander doet, hou je het niet vol. Doe het eerst voor jezelf en de rest van je omgeving zou met je mee gaan of niet. Ieder mag bepalen hoe je je eigen leven wilt leiden. Maar ga een ander niet mee lastig vallen of praat met diegene in je vriendenkring of familie wat je echt dwars zit. Eens moet je die stap nemen en ik weet zeker dat het beter gaat. Je hart luchten, je gedachten vrij maken. En misschien herstel je beter en voel je ook stuk beter en meer jezelf. Wees niet bang en ga met vrede met jezelf om. Jij verdient liefde, geluk en goede gezondheid, maar hou er rekening mee dat een ander niets kan doen voor je. Alleen jijzelf.

Fijne zondag en maak er een fijne dag van!

Liefs... Ik hoop alleen het beste voor je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!