About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 15 augustus 2015

Je kan jezelf kwijt raken



door te veel kijken naar t illusie van deze maatschappij, je de weg kwijt bent, je teveel naar andere kijkt, jezelf vergelijkt met n ander op verschillende niveau's. En dan opeens, weet je t niet meer waar je mee bezig bent.



Gisteravond had ik goed gesprek met mijn partner. Die heeft mij wakker geschud, in de positieve zin. Hij laat mij herinneren wie ik werkelijk ben en wat ik eigenlijk ben en ik laat mezelf te veel verblinden door de illusie, wat helemaal niet bij mij passen.

Ik heb duidelijk gemaakt wat ik niet wil en wat ik wel wil. En ik ben t zat dat wat ik ook doe, maar weinig voldoening terug krijgt. Dat is ten eerste al fout hoe ik zo denk. Terug verwachten is niet goed. Vertrouw op t proces  je weet dat je beter verdient en je wordt wel op n ander manier terug beloond.

Zoals karma. Karma, karma...
Door de situatie op t werk, merk ik nu, sinds gisteren, heb ik mezelf laten mee slepen door negativiteit. En al die weken achtereen en door sommige heeft t mij enigszin ook wakker gemaakt. Ik was ineens boos, waarom zou je zo hardervlopen voor niet eens 7 euro netto per uur? Al die tijd, moeite en mee denken om dit bedrijf beter op te krikken en n ander doen dat niet, behalve ik.

Ik ben de geloof in mezelf kwijt geraakt en liet zelf door deze energie mee slepen. Ik geef niemand de schuld van, want ik heb er zelf voor gekozen en t is mijn verantwoordelijkheid, mijn keuze geweest om zoiets ook te denken. Daar moet ik nu mee ophouden.

Geloof en vertrouwen in mezelf toe laten. Ik bedoel, wat voor n ander slecht is, wilt niet zeggen, dat t O voor mij moet zijn. Als ik anders kan benaderen of mijn gedachten op positieve peil kan houden, komt t wel goed.

Ik had geloof in mezelf, dat wat ik goed doe  met juiste intenties, word ik op vele manieren en rijkdommen beloond. En niet door de agressive manieren of door te kijken wat n ander doen..


Uiteindelijk ben jij diegene die jezelf gelukkig kunt maken en niet n ander of geld of andere dingen. Het gaat om n gevoel van tevredenheid, vreugde en dankbaarheid.

Daar begin je als eerst mee, als je volgende ochtend opstaat...begin daar maar mee als eerste....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!