About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 21 augustus 2015

Nieuwe start maken

Betekent ook nieuwe gedachten. Beter aan je gezondheid werken en eraan vasthouden. T is allemaal voor goed doel en voor straks als je ouder wordt. Veel in bewegingen blijven voel je ook lekkerder. Maar ik beweeg 5 dagen in totaal 10 uur per dag heel veel. Dan voer ik helaas weinig uit op mijn vrije dagen. Ik moet toch echt wel doen, zeg ik tegen mezelf!

Ik loop heen en terug. Loopafstand is gemiddeld 20 min. En dan nog op t werk, als t kan, kun je ff pauzeren, maar soms is t niet mogelijk en moet je doorgaan. Aangezien mijn gezondheidsapp vertelt die mij elke dag dat ik gemiddeld 6600 stappen hebben genomen. Maar ik loop meer dan 6600 stappen, ik heb niet altijd de telefoon bij de hand.

Anyway, vervelend nieuws, gisteren in n land waar ik was geboren, was er helaas n nare bomexplosie gebeurd. Niemand die t nog weet of vermoeden heeft, maar we weten wel beter. De vraag is alleen, wat is de werkelijk waarheid? Willen we dat wel weten? Of knippen we onze ogen dicht en we gaan door waar we was gebleven? Zoals gewoonlijk wel.

Wij schreeuwen niet gelijk naar anderen toe. Je weet niet wie of wat voor reden dan ook is. Vele roepen te snel dat t om de racisme, religie of corrupte politieke gedoe, je weet t niet. Mensen kunnen elkaar zo freaking gek maken en elkaar opwinden en gelijk proberen te halen en na n paar maanden is t voorbij en begint je leven weer door.

We kunnen beter eerst naar dingen kijken wat je had kunnen doen, maar zoiets had je niet eens kunnen voorkomen. Nare dingen gebeuren er eenmaal en je moet doorgaan, hoe zwaar vervelend t ook is.

Maar goed, ik dwaal weer n beetje. Laat ik maar eerst zelf ergens beginnen met mezelf. Ik moet eerst beginnen met positieve energie. Dus van binnen voelen en naar buiten uitvoeren.

Zoals vandaag, ging t niet helemaal, ik had ook totaal geen verwachtingen, maar hoopte wel op n goeie dag. Gelukkig is dit maar 1 dag, want morgen is weer n nieuwe dag! Maar t is echt zo,  want wat of hoe jij denkt, negatief of positief, je trekt t echt aan als n magneet!

Vandaag is t eigenlijk vrijdag, lange dag 😕 en ik moet nog 1 dag en dan ben ik weer vrij. Verlang gauw naar me 'weekend' vrij. Laatste weken kost mij dubbel meer energie. Allerlei factoren die ermee spelen en ik doe me best om mijn mind meer positiviteit te geven. Maar elke dag moeizaam opstaan en moeizaam weer terug naar huis. Wat is t toch. Weet je, teveel nadenken heeft geen zin!

Nog dagje en dan klaar. Begrijp me niet verkeerd, I still love my job! Maar gewoon ff futloos, energieloos... gelukkig morgen weer n dag!

Adios en fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!