About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 5 juni 2011

Boosheid, woede, teleurstelling...

Wat moet je daar nou mee? Ieder mens kan en heeft die boosheid, door iets, omstandigheden, door de nare ervaringen van diverse personen of vooral jezelf.....

Het is wel goed om toe te geven en te kennen dat het ook je eigen fout was of je eigen schuld was geweest, maar ik zeg altijd, als je beter wist, had je het beter gedaan, maar dan nog... maak je nog fouten. We weten allemaal wel beter maar toch kiezen we de andere kant op, waarom? Puur voor de ervaringen of weten we het echt niet beter? De wereld draait niet altijd om geld, macht of oorlog. Wat we allemaal nog moet ontdekken en leren is... hoe te delen met een ander en hoe kunnen we het beter doen? Nou, dit is het antwoord: begin bij jezelf zou ik zeggen! Wat jij doet, als voorbeeld, kan een ander van jou ook aannemen en zo geef je het door. Met goeie intentie toch?

Het is voor mij ook dubbel, ik bedoel, ik wil niet te materialistisch overkomen, maar we leven wel in deze wereld. Deze maatschappij maakt ons een verslaving van verslaving, na een en ander, van hier tot daar, schulden tot hier en daar... Maar vragen we eigenlijk wel om? Waarom doet onze maatschappij er niets aan om iets anders te doen in plaats van ons verslaafd te maken naar iets.. Het is een zonde van de maatschappij, die politieke spelletjes.. Je wordt van rechts naar links of anders gestuurd. Je weet niet meer wat je moet geloven of aannemen van de media. Die maken ons ook gek. Waar blijf je eigen mening? Waarom leert de maatschappij ons niet beter mee om te gaan met echt belangrijke dingen, waarom laten ze al die geld beluste zaken voor, zodat ze nog dikker worden en niet meer in hun classic D5 kan aandoen met bandplooi? Of 5 keer per jaar op vakantie gaan, terwijl een gezin van 4 a 5 mensen niet eens kan leven van 500 euro per maand? Op zich heb ik het niet slecht maar ik heb het ook niet goed. Maar er zijn wel dingen die ik zelf heel graag wil en toe laat. Ook ik hou van mooie dingen, maar ik kies bewuste dingen die ik lang houdbaar kan blijven gebruiken. ik ben niet merk geil of fashion victims. Blijf bij jezelf zeg ik altijd, dus geldt ook voor jou. Maar ieder z'n eigen ding, prima, I don' t judge you!

Maar kijk 'es nou echt om je heen, kinderen, voor kinderen van nu, die hebben DS 3 D, Ipod, laptop, tv, telefoon, you name it! Waar en hoe ver gaan we hier? Wake up you peoples! Is het echt noodzakelijk en ga je er van dood dat het ietsje langzamer gaat dan normaal eigenlijk al vrij snel gaat? Hoe sneller je gaat, hoe minder je geniet, hoe eerder je dood gaat! Van binnen, niet lichamelijk maar je geestelijk! Begrijp me niet verkeerd, ik gun je alleen maar van harte en liefde, puur toe. Maar kijk even naar je zelf, die volle agenda in je telefoon, is dat echt nodig al die verplichte sociale afspraken? WAarvoor? Ben je bang dat ze je vergeten? En dan nog? Who tha f cares! Zolang jij maar niet vergeet wie jij bent, vergeet een andere je nooit meer, je bent zoals je bent, klaar! Al die sociale verplichtingen van hier tot daar, je hebt er zelf van gemaakt, maar moet dat echt? Die ene uurtje dat je moet aftrainen omdat je die ene gebak hebt gegeten met je vriendin en zegt dat je toch nooit aankomt? Seriously? of die ene afspraak moet gaan, omdat het voor jou gevoel 'moeten is' ... anders heb je schuldgevoel? Weet je, niemand praat jouw schuld gevoel aan, alleen jij zelf!

Wakker worden!

Voor vele mensen die alsmaar moeten hard werken, die zeker niet vies van hard werken maar elke keer weer hun harde verdiende loon moet inleveren. Die mensen verdienen ook wat geluk, like me! Hoe ver moet ik gaan voor mezelf en hoe ver wil ik gaan? Ook dankzij mede door mijn eigen blog, raak ik nu rustiger. Ik ben een vrouw, ook ik wil nieuwe schoenen, enkellaarsjes die heb ik gezien, al 3 maanden proberen te kopen maar nee, het komt van 1 en andere rekeningen. Ik moet mijn gedachten gaan veranderen, NU! Iedere mens verdient beter, al ben je een duivel, ook jij verdient liefde! Anders vraag je niet om zoveel hemelse aandacht! Ja ik heb je wel in de gaten hoor!!!

Maar ik ben dus beetje boos op mezelf. Of eigenlijk ook niet of eigenlijk wel... ik zei het al, ik moet mijn gedachten veranderen in liefde, niet meer boos denken of zanikken om dingen. Geld lost niets op maar het maak het wel gemakkelijker. Ik wil dus graag een nieuwe paar enkellaarzen, ik wil graag al 3 jaar nieuwe baan! En ik wil graag mijn danslessen kunnen betalen. Dansen bevrijdt mij, het geeft mij positieve energie. Maar ik kan het geld momenteel niet missen. Tja... verplichtingen... zakelijke verplichtingen... we moeten ook eten.

Nou elke keer, als ik zoiets naars heb of whatever.. ik ga schrijven, muziek luisteren of leuk filmpje kijken of lezen.... Maar op dit moment is het schrijven, bloggen en muziek luisteren. Dus ik hoop voor jou, dat je wel een soort van afleiding kan vinden of hebt, en daarmee je op een andere dingen kan concentreren. Dingen die veel belangrijker en veel leuker zijn, op die manier heb je wel 'rust'

Morgen weer een nieuwe dag! Ik ga maar lekker slapen en rust nemen en visualiseren dat ik die laarzen al heb in huis hahahahahhaahha!

slaap lekker lieve mensen en hou je moed, komt goed, wat het ook is!

liefs puccy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!