About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 16 oktober 2011

Happy .....

birthday to me....

How are you all? Met mij gaat het momenteel stukken beter, al heb ik niet veel geschreven maar ik heb wel veel nieuwe inspiratie gekregen en het zit heel veel in me hoofd en graag wil ik dat met jullie delen, alleen weet ik nu even niet waar ik moet beginnen. Ten eerste wil ik mezelf feliciteren... Tja.. gek klinkt dat he, jezelf feliciteren? Elke jaar dat je jarig wordt is een feest, want het is je geboortedag, waarom niet. Al hoef je niet uitbundig te gaan vieren, het gaat uiteindelijk om jezelf, wie jij bent. Elke dag of elke minuut ga je de nieuwe fase in je leven. En de dankbaarheid! Dat je er nog bent en gezond bent en dat er vele mensen zijn die voor jou zijn. En je geliefde, je kinderen, wie dan ook, desnoods je buren, iemands vrienden, je bent niet alleen. Ik voel me heerlijk vandaag, het is een blessing day. Het liep anders dan gepland of gedacht maar zo zie je weer, soms moet je gewoon voorledig vertrouwen op het stroom van je leven. Elke ingangen die je neemt of krijgt of ontvangt, is er een uitgang. Welke ingang en uitgang jij neemt dat bepaal jij zelf. Je bent je eigen keuze te baas, niemand die tegen jou zegt, welke deur je moet nemen. Soms heb je wel een stem nodig om jou bij te sturen maar vaak moet je het ook zelf doen, dat heet ervaringen opdoen en karakter rijker. Bij elke ingang en uitgang die jij zelf neemt, je eigen keuze, kom je stapje verder, ook wie je bent. Men maakt fouten /lessen...beter gezegd. Ook ik moet toegeven, ik heb mijn lessen geleerd, ik heb heel veel geleerd, maar soms kan ik mijn emoties niet te baas, maar er zijn genoeg uitgangen die je kan nemen. Dus dat nam ik ook, ik las geinsprireerde boeken met teksten die mij op weg helpt om verder te komen. Elke dag las ik een stukje teksten en klaar is kees. Bam, verander je gedachten, verander je keuze en verander je leven.... Het klinkt makkelijker dan gezegd en dat is ook zo, niet proberen maar doen!

Bij elke ervaringen en andere ingang die je neemt, ontmoet je ook andere mensen, misschien ook andere soort mensen die je gewend bent maar die jou onbewust hiermee op weg kan helpen, die voor jou insprirend kan zijn. Misschien weet je het niet meteen maar als je op jezelf vertrouwt weet je dat het zo is. Al is het maar kleine ontmoeting, van een momentopname, het moment is er, was er, wees dankbaar daarmee en ga verder, en maak een nieuwe keuze. Iedere dag is een andere keuze, andere gevoelens, kies bewust hoe jij hiermee omgaat. Laat je niet te lang kwellen door die negatieve zelfgemaakte gevoelens, die heb jij nu niet meer nodig, we leven nu hier in de het heden en we gaan ervoor en door!!!

Ik ben gaan veranderen met mijn gedachten. Ik dacht steeds, 'ik weet niet wat ik wil, ik weet niet wat ik wil, ik weet niet wat ik wil'... Natuurijk weet je niet wat je wilt!!! En komt het ook niet naar je toe, logisch toch? Zo werkt het. Op gegeven moment moet je alsof doen! Denk maar wel dat je het weet wat je wilt. Dus ik dacht werkelijk ' ik weet wat ik wil, iedere dag weet ik wat ik wil, alles wat ik naar verlang, verlangt ook naar mij toe, ik weet wat ik wil... En zo begon het proces...maar mijn doel is nog niet bereikt maar uiteindelijk gaat het niet op je einddoel, maar om het proces. Het proces is het geluk dat je ervaart, die ervaringen die je mee deelt met andere mensen, andere omgeving, elke keer leer je wat, leer je iets. Verander je gedachten, verander je gevoelens, verander je ook je daden. En op die manier ga jij stapje verder naar je doelen... Naar elke wat jij maar wilt!!! Als er ingang is, is er ook een uitgang, maar hoelang jij daar ertussen blijft, dat bepaal jij zelf....

Vertrouw op het proces van je leven, op je stroom van het leven, soms is het niet haalbaar, (denk je) maar verander van denken helpt je al verder mee op weg. Ga je gedachten veranderen in goedheid en doe het!

tot snel... liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!