About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 25 oktober 2011

Onrustig...

De wintermaanden komen eraan. De wintertijd wordt aangepast. De dagen worden snelle donker, minder licht en donkerder. Door de winterperiode heb je regen wind, sneeuw, hagel, noem het maar op. Dikke jas, warme schoenen aanschaffen en goed eten en goed slapen en vergeet niet, doe ook leuke dingen tijdens je winterperiode. We kunnen niet te afhankelijk zijn door deze nieuwe winterperiode. Ik weet hoe soms vermoeiend het kan kosten, want ieder mens heeft een licht nodig om verder te gaan, een licht die voor jou schijnt waar jij naar toe wilt. Een licht die jouw leven verlicht. Een licht dat voor jou schijnt, wie jij bent in het daglicht. Want in het donker kunnen men je niet zien. Je wilt er zijn, je wilt er bij zijn, je wilt niets missen. Maar bekijk het ook van andere kant, waarom de natuur zo zijn geworden. Zo leeft de aarde gewoon. Verschillende periode en groei. Het is de natuur, Je moet van iedere natuur kunnen genieten en dankbaar zijn, het is groei, bloei, zaai, oogsten en verder gaan. Zo hele leven lang door. Er zijn ook gezellige donkere dagen, voor mensen die ook stil moeten staan bij hun leven, daarom heb je ook kerstmis. mensen gaat maar door en door en door maar sta niet stil bij wat ze nu wel hebben. Zodra de kerst komt, de kerstfilm...dan is iedereen weer in de mood om aardig voor elkaar te zijn. Toegangelijker maken voor een ander, werk het vanuit jezelf toe, niet wachten tot iemand anders het doet. En al die kerstliedjes en ja goeie excuus om weer extra te gaan drinken met mensen, lekker eten bij je familie en vrienden thuis. Men gaat ook vaker bij elkaar eten. Hoe dan ook wendt, je hebt altijd elkaar wel nodig. Maar er zijn ook mensen die niets te maken willen hebben met de vrienden en families. Die zijn meer een loner, of met z'n 2en. Die vinden het prima zo. Kost het ook minder geld en minder gezeik en geklaag iedere jaar hetzelfde. Al die gestressde moeders/tante/oma's die voor het eten moeten zorgen, staan de hele dag in de keuken en dan in een 10 minuten hebben we allemaal met onze volle buik vol gegeten en rotten we weer op, het was gezellig MA! Nou...volgens mij kunnen we dat allemaal veranderen. Al is het iets kleins, bezorg iets kleins voor je familie/ma/pa, vrienden, wie dan ook. Ze doen het niet voor niets. Het is de gezelligheid, het is de band die familie bij elkaar houdt. Eten en gzelligheid houden bij ons elkaar. Natuurlijk is geen enkele familie perfect, maar dat hoeft ook helemaal niet, maar het is altijd wel fijn dat je op je familie en vrienden kan rekenen. Want nogmaals, je bent niet alleen. Je doet alleen maar je bent het niet. Zet die koppigheid opzij, en laat die verleden tijd los en leef verder in het heden. Leef in het NU, wat je nu doet, beseft wat je hebt, en wees iedere dag dankbaar dat je een gezond mens bent. Wees wakker, nu op dit moment! Jouw tijd is er! maak er wat van! Het is nog niet eind oktober maar het komt er heel snel aan, die periode. Laat je niet gek maken door die winterdip. Zorg dat je goed uitgerust naar bed gaat en dat je weer met frisse mood naar je werk gaat of wat dan ook. Plan niet te veel ronde deze periode. Hou er beetje rekening mee met je medemens, je bent niet alleen. Als het druk is in de trein, leg je tas op je benen en laat een ander zitten, zonder zich te moeten vragen. Het zijn maar kleine dingetjes. Hoe zwaarder jij voor jezelf maakt, hoe moeilijker je uit deze diepe dal komt, des te meer je depressiever wordt, om niets. Kijk met je hart, met liefde en handel ook met liefde. Boosheid, kwaadheid, droevigperiode, het is nu voorbij, laat het verleden nu los, die heb je niet meer nodig. Het is tijd om verder te gaan, van NU! We leven in het NU! Nu is het jouw tijd! Nu is het jouw moment! Wachten is niet meer nodig. Wees blij met jezelf, hou van jezelf en waardeer jezelf. En vergeef je zelf van fouten. Je hebt er van geleerd en je kunt het alleen maar beter van worden!

Ik begon met 'onrustig' omdat ik veels te vroeg wakker. Ik heb denk ik wel geslapen maar ik heb niet veel me energie gebruikt gisteren. Ik heb veel dingen in me hoofd die ik wil doen, en ook gaan doen. Ik ga straks wel proberen weer te slapen en als ik wakker word, dan wacht ik op een kastje opbergkastje en kan ik verder met mijn keukenkast, even opruimen, ordenen en gewoon chillen, ik ga nu niet zeggen wat ik straks gaan doen of plannen, want ik ken mezelf, dan wordt het niets. Bij sommige zaken plan ik wel vast, dan is nodig en goed voor mezelf, disipline! Maar dit soort dingen, komt vanzelf, ik weet nu niet hoe de dag loopt, dus ik ga gewoon van mijn bezigheid moment genieten en ik vermaak me heerlijk. Ik ben zo blij dat ik vrij ben en ik mis me werk totaal niet!!!!! Ik wens hardop dat ik daar binnenkort weg mag gaan en kan ik ook weer verder. Het is een proces van leerperiode. En ja een tip, het is nu de goede moment om goeie warme schoenen te kopen alvast...want straks zijn ze allemaal op, want het wordt koud! En goeie jas! En ik wil een Penfield jas kopen maar die prijs is zo hoog waarvan een gezin met 4 kinderen 2 weken van kan leven! Dus nee, ik kan het wel betalen, maar het is niet haalbaar, het is wel lekker warm, maar het is niet waard, ik kom wel iets anders tegen! Penfield is echt een goeie merk, daar niet van, je zult echt wel blij zijn met de prijs die j voor betaald, want het houdt je echt warm!!! Maar ik vind het te duur voor mezelf. Al spaar ik ervoor, ik kan het niet voor die bedrag uitgeven, tenzij ik ineens een goed salaris heb waarvan ik nog ruim van kan leven, zou ik het doen. En zou ik ook nog jas voor kopen voor me vriend. Maar goed, ik dwaal af...

Dus lieve mensen, probeer gezond te blijven eten, blijf bewegen, eet meer fruit, meer kruidenthee, ga uitgerust naar bed toe, geniet van je moment en kom je door deze donkere dagen makkelijk heen. En natuurlijk mag je ook een keer rottig voelen maar laat het niet te lang gebeuren, want anders mis je iets!

Liefs puccy, tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!