About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 23 oktober 2011

Waarom is het zo soms lastig...

om jezelf te zijn, gewoon volledig jezelf 100% zijn, zijn wie je bent, dat je er mag zijn, je hoeft niet aan te passen, wees lekker jezelf, maar overal waar je ook gaat of doet, je past je aan, automatisch, of je MOET aanpassen!...Pfff..word er zo moe van, maar ook van mezelf hoor! Ik probeer of het gaat 1 en ander niet altijd fijn hoe het loopt... Je bent wel jezelf bij je sommige omgeving, maar vaak ook weer niet. Je houdt je rekening mee met de gevoelens en gedachten van een ander, maar eigenlijk zou je schijt moeten hebben. Waarom? zo blijf je aan de gang...maar aan de andere kant, je kan wel wat socialer zijn, lastig he... het heeft 2 kanten van eigen ik kunnen zijn vorm... maar het is eigenlijk de keus die je zelf maakt. keuze, keuze maken, keuze nemen, keuze aannemen, keuzen moeten maken....wat gaat het toch door ons hoofd heen? Kunnen we het wel aan? We maken het zelf van, we creeeren dit zelf. Niemand anders. Straks moet ik een keuze maken, wat misschien impact gaat geven verder in mijn leven. Ik ben zeer dankbaar voor mijn stabiele relatie en mijn sociale leven, maar mijn werk heeft ook enorm invloed op mijn leven,waarom? ik werk fulltime, is logisch toch. Je kan niet altijd doen wat je leuk vindt, maar je kan er wel wat van maken! Dus ik hoop dat ik deze week wat meer duidelijkheid krijg en zie hoever ik kan komen voor mezelf en NIETS MOET! Elke moment is een kans, wees alert!

En dan heb je ook nog 'es fases in je leven. Je komt in een bepaalde fases terecht, door je nieuwe omgeving, je nieuwe ontmoeting van andere mensen, kennis en andere dingen. Je verandert daardoor ook je stukje persoonlijkheid, je leert jezelf op een ander gebied kennen, hoe ouder je wordt, hoe meer je toegeeft van je fouten, je onzekere punten en je werkelijkheid de waarheid, wie je echt bent. Iemand die spiegelbeeld bij je houdt...het houdt je alert. Alleen jijzelf kan jezelf veranderen, een ander kan het niet doen en je kan niet van een andere dat ook eisen die ook moet veranderen. Niets moet!!! Niet MOET! Maar opgegeven moment verander je ook van stijl. Je wilt jezelf eens wat anders. Zoals kort haar hebben maar durft niet (ik haat kappers btw) of je wilt nieuwe kledingstyl veranderen. Pff.. we zijn nog allemaal aan het leren. Wie we echt zijn. Maar hoe dan ook, mag zijn, aan alles komt een eind, je kan er beter van genieten met wat je NU WEL HEBT. En dat is ook dankbaar zijn!

Men vergeet vaak waar ze staan, met wie ze samen wonen, wat diegene allemaal doen voor ze, of het werk, vrienden, kinderen.. je hebt alles, toch? Maar toch wil je meer, meer meer meer... Blijf af en toe even stil staan bij de momenten... die ene moment dat je geluks gevoel geeft en dat alles helemaal niets meer voorstelt! Die moment heb je!!!!

Ik zelf moet ook eens stil staan en gelukkig doe ik dat ook! Tot snel!

puccy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!