About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 17 september 2015

Geduld


Laatste paar dagen ben ik steeds meer geïnteresseerd in diverse talen. Ik wou dat ik op mijn cv heb staan, dat ik vloeiend spaans, frans en duits kon spreken, of zelfs japans! Dat zou echt geweldig zijn. Jammer dat ik het niet eerder die ideeën had, maar goed, ik heb niet echt een talenknobbel, maar kan wel goed leren. Duits lijkt mij niet zo moeilijk, maar het blijft maar niet in mijn hoofd, spaans vind ik heerlijk en echt 'n mooie taal. En Frans begin ik steeds leuk te vinden, maar helaas ook niet in mijn hoofd. De uitspraak is voor mij moeilijker dan ik dacht. 

Misschien moet ik net als met engels, gewoon meer tijdschriften gaan lezen en vertalen en misschien wat meer op youtube in diverse talen met ondertiteling bestuderen. Zo heb ik vanzelf met engels ook gedaan. Film kijken zonder ondertiteling. Of je favoriete tijdschriften lezen en boeken die je heel erg i interesseren. Want tegenwoordig kun je al die lastige woorden betekenissen vinden op het net. 

Elke dag ben ik wel bezig met sociale media, op zoek naar werk, leuke mode dingetjes, maar eigenlijk weet ik gewoon, ik vind het niet echt helemaal mijn ding, maar zolang t maar beter betaald is en misschien toch 'n beetje leuk, zou mooi meegenomen zijn. Maar er zijn weinig leuke vacaturen op dit moment. Tot die tijd probeer ik mezelf te vermaken waar ik nu werk, hoop wel op snelle verbetering in alles. 


Vooral met die donkere dagen met wind en regen, moet je jezelf er doorheen trekken. Je doet het maar, je ziet het wel, maar stiekem hoop je iedere dag een beetje vreugde. Een wonder, iets, moet gewoon wat gebeuren. Ik wou dat er een 'magic-box' bestond. Dan doe je 'm open en noem je hardop wat je wenst. Het 'bestaat' wel, alleen je moet erin geloven dat je het krijgt en toch beginnen met positiviteit, dankbaarheid en loslaten. Je kan niet iedere keer opnieuw doen, je moet het gewoon met goed doen en naar welk richtlijnen je naar toe wilt gaan en dan los laten. Erop vertrouwen dat jouw Universum al het werk voor je gaat doen. En mijn grootste obstakel ooit is GEDULD. 



Geduld is voor mij een zwaar woord. Alles wat jij wilt doen, bereiken en behalen is ook te bereiken met geduld. Iets wat jij meteen graag wilt, is niet altijd goed. Met geduld, op de juiste moment en plaats, komt het ook echt naar je toe. Als je goed doet in jouw proces. Jouw proces wilt zeggen, jouw energie. Blijf je die positieve energie behouden, zul je gauw merken, dat er steeds kleine dingetjes voorbij komen, iets met teksten, plaatjes of iemand zegt iets en het geeft je reminding, dat het werkelijk betekent 't komt naar je toe. Elke moment. Als je daarin gelooft, je voelt en je weet het, dan hoef je je geen zorgen te maken. Of je krijgt een kippenvel of bepaalde rillingen door je rug, dat zijn meestal je 'engelen, die jouw bevestiging geven op jouw vraag'.. 

Ik heb het redelijk of regelmatig wel een kippenvel of rillingen wanneer iemand over hun eigen ervaringen praten, en het leek zo op dat alsof je erbij was geweest en je voelt die energie van die persoon, weet ik ook voor mezelf, dat ze de waarheid sprak en het waar gebeurd was. Ieder heeft z'n eigen rillingen en energiebron. Dus als jij heel dicht bij jezelf staat, zul je vanzelf merken, wat 'goed'  gevoel geeft. Ieder voelt tuurlijk anders. Het is bijna soms niet altijd te vergelijken, maar als het is, is het zo! 



Ik heb het soms met bepaalde klanten. Ene klant die wilt echt geholpen worden en die staat er dan ook voor open om geholpen te worden, want ik voel en ik werk meestal met mijn eigen energie en weet hoe en wat ik er mee kan doen. Al wetend dat ik hier niet langer zul blijven, zou ik ze toch wel missen, want het zijn wel MIJN klanten. Maar helaas, het blijft een klant die af en toe komt en soms krijg je bepaalde boodschappen mee, dat je toch iets met je leven moet doen. En niet uit gemakzucht blijven hangen. En dat wil ik ook helemaal niet. Zelfs mijn werkgeefster heeft mij een erecatcher gegeven, ' iets wat je jij afgelopen jaar niets hebt opgebouwd, dan doe je toch wel iets verkeerds' .. dat had mij ook echt impact gegeven om door te zetten naar waar ik toe wil gaan. 

En sommige klanten mis ik niet eens hahahaha.. vele andere wel, die even langs komt om gedag te zeggen of even praatje met je maken en ze weten ook, hoe jij bent en dat je toch bepaald klik hebt en de drempel juist minder hoog is om binnen te komen. Want mijn etalages en winkel heeft toch wel een luxe uitstraling. Iets waar ik wel beetje trots op ben, is dat er niet meer gevraagd wordt of het 2e hands winkel was. Het heeft zo'n een luxe uitstraling en dat mensen echt niet meer kan vergissen in mijn winkel. Super leuk! 

Dus hoe dan ook, straks wordt, ik ga ze zeker missen. 

Dus geduld is en blijft voor mij een groot woord, ik wil hoe dan ook iets bereiken om mijn voldoening gevoel te geven, dat ik op vooruit ben gegaan, misschien kijk ik niet goed waar ik nu sta, maar op dit moment voel ik me niet zo. Ik word straks jaartje ouder en ik wil ook niet meer terug kijken, maar het was een ervaringen en ervaringen en ben ervaringen rijker, maar toch, heb ik en blijf ik het 'ontevredenheidsgevoel' houden en dat wil ik niet. Ik wil de vrijheid in mijn gedachten en geest voelen. Soms weet ik niet eens waarvoor ik sta. En met de 'vraag' wat doe ik hier'... geen idee. Dus bij deze kleine opwelling teksten uit een 1 van mijn favoriete boek. 


' Kijk in de richting van waar je wilt zijn en spreekt in de richting van waar je wilt zijn en kijk nooit meer terug over je schouder naar waar je vandaan komt' 

' Ik denk dat er met meer geld meer keuzes zijn en met meer keuzes is er meer plezier. Ik vind het een prettig idee besluiten te nemen over wat ik wil doen op basis van hoe het voelt om het te doen in plaatst van me af te vragen of ik het me kan veroorloven of niet. Ik verheug me op de kansen die mee geld voor me opent en dus denk ik niet dat ik gewoon enthousiast ben over het 'ware fortuin dat me wacht. Ik denk dat ik enthousiast ben over wat dat betekent voor mij en mijn gezin, wat dat betekent voor de mensen om me heen, wat dat betekent voor hoe ik me het leven begin voor te stellen, wat het betekent voor hoe ik het leven ervaar. Het is opwindend om bij dat soort veranderingen stil te staan. Ik vind het prettig idee dat ik alles kan zijn, doen of hebben wat ik wil. Ik denk dat geld een route naar vrijheid is.' 


Ieder voor zich natuurlijk, maar deze teksten helpt mij puur om meer vertrouwen in mezelf en leven te krijgen. En ondertussen luister ik nu ook naar 3 hours Relaxing music op youtube, om te ontspannen in de ochtend als nu. Anyway, ik ben zo blij dat ik toch wat actief word om meer te schrijven op mijn eigen blog. Het is voor mij een uitlaat klep. Niet weten of iemand iets van leest of kijkt, het doet er niet toe. Uiteindelijk doe ik het voor mezelf en voor iemand die het wel leest. Who knows.. 

Ik wens je een fijne dag, het is alweer donderdag, voor je het weet of ik, ben ik weer bijna vrij! 

Liefs! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!