About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 12 september 2015

Het woord U...

Wie houdt daar wel van? Het woord U, je zegt het tegen iemand die ouder is dan jij, automatisch U. Het liefst wil je eigenlijk niet horen, je voelt je eigenlijk oud! Maar puur uit beleefdheid en netheid, zeg je het automatisch. Zelfs op mijn werk word ik ook vaak aangesproken, 'zeg maar je hoor'... En dat snap ik ook wel, maar het gaat automatisch, dat geldt zeker ook andersom voor mij. Stom eigenlijk, je druk om maken om deze mierenneukertje woord.

Zelfs mijn vriend begon over het woord 'vriendin'. Hij vindt, zolang je niet officieel getrouwd ben, zeg je automatisch me vriendin, niet me vrouw.. Klopt, daar heeft hij ook gelijk in. Dat zeggen de mannen, maar wij vrouwen zeggen meestal (denk ik) dit is me man ipv dit is me vriend. Of is dat niet zo? Als je zo lang bij elkaar bent, zeg je dat automatisch, omdat het 'vanzelfsprekend' is. Ik zei laatst ook tegen me collega 'me vriend'. Toen zei zij tegen mij 'hoelang ga je al met hem?' 'Nou, huu 7 jaar ongeveer?' zei ik toen. En bam, zegt ze, vriend? Dan zeg je toch gewoon je man?





Bizar he. Anyway, woord zijn maar woorden, het is maar dat je het weet. Een vriendin klinkt ook veel 'jonger' dan een vrouw. Waar heeft een man last van? Een vrouw wilt meer bondigheid, vastigheid, zekerheid, een man wilt gewoon normale relatie, zonder moeilijke woorden. Op z'n engels zeg je ook gewoon 'grilfriend' en niet my wife or my woman, dat klinkt stom. Maar op z'n nederlands is het bijna automatisch, dat je zegt, ja dat is me man, dan vraagt diegene wel gelijk, 'oh zijn jullie getrouwd? Oh, nee, aaah wat lief.


Dus cut the crap en laten we gewoon zeggen zoals het is en hoe t is. Maak je als vrouw-zijnde niet te moeilijk hierover. Heb je een vriend, dan zeg je vriend, ben je getrouwd, dan zeg je me man of ben je vrijgezel, zeg, ja dat is die ene klootzak of die ene rotwijf? ( zo is het toch? )

Vandaag was het ja en nee dag. Ene moment dacht ik even gezellig te hebben en dan krijg je ineens van die zeurende rotte appels bij elkaar. Ik had het deze week helemaal gehad. En als je nog es achterkomt, wat jouw collega verdient als student bij mij werkgever, dan schiet je wel de pletter! Anyway, het zegt al genoeg, ik moet verder kijken naar een beter werkgever. En hopende dat ik nou 'es eindelijk geluk hebben in mijn carriere! Ik wil ook een carriere salaris verdienen.

Maar goed, het is zaterdag, dit is extraatje, ik wil gewoon even wat kwijt. Wens je een goed weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!