About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 14 september 2015

Ruimte


Ruimte, soms heb je gewoon ruimte nodig. Vooral zoals ik, hoe ik mij de laatste tijd voel of voelde of nog steeds hetzelfde voel. Ik heb het idee, dat ik nu even geen uitweg kan vinden. Ik zoek afleiding, maar ik doe juist dingen, wat mij niet echt verder helpt om door te gaan en te concentreren naar wat ik wil. In plaats alleen maar de wensen, maar je moet het willen. En de vraag is bij mij of voor mij, WAT WIL IK? 




Dus wat wil je nou? Maak nou een keuze en ga es afmaken met dingen waar je mee bezig bent. Ik volg af en toe nog steeds paar bloggers, vloggers, sommige meer dan een ander. Puur uit verveling, leerzaam en inspiraties. Soms kan ik er wel wat uithalen en soms vind ik sommige dingen zo onzin, maar goed, ieder z'n eigen ding. 



Het stomste is, ik lees zoveel boeken, zelf hulp boeken of gewoon weg lees boeken, hopend dat ik er iets mee heb of iets om mezelf te motiveren door goed voor mezelf te zorgen, te sporten, goed eten en met juiste dingen bezig zijn. Maar wat is het? Ik ben nu zo alleen gericht op mijn werk, werk waar ik van hou, maar niet van kan leven, stoort mij enorm, wekelijks, de laatste tijd. Daarom ben ik nog steeds op zoek naar afleiding. 


Afleiding zorgt er voor, dat je aan iets anders denkt en dat je jezelf uit andere dingen kan halen. Andere ervaringen opdoen, nieuwe dingen leren en morgen is dan weer een ander werkdag. Door 'n andere positieve omgevingen te benaderen, kan je beter concentreren op dingen die je wel wilt. Beter op zoek gaan naar banen, werkgevers, salaris en duidelijk zijn in dingen die je wilt. Weten hoe je zakelijke dingen moet aanpakken. Maar elke dag thuis komen, eten, netflix helpt niet altijd. 

Gelukkig ben ik de laatste tijd goed bezig met mijn eigen blog. Ik probeer het bij te houden en probeer ook es andere dingen uit, maar ik weet nog niet wat. Want niemand weet dat ik dit ben, misschien wil ik het helemaal niet, want het is bijna mijn levensverhaal en niemand hoeft te weten wie ik ben. Ik deel alleen algemene dingen over mijn eigen ervaringen, gedachten en daden. Misschien is het meer blog-dagboek. Niet echt iets om mezelf daarmee te promoten of iets dergelijks. Misschien bestaat het zoiets al, maar niemand hoeft te weten, toch... het is goed zo. 


Ruimte creëren in je hoofd, hoe doe je dat. Door juiste afleiding te vinden en tegenkomen en daarvoor zorgen je gedachten op heldere dingen te zetten. En betere keuze kan maken. Impulsieve keuze maken is soms wel eens goed, want te veel over nadenken is ook niet goed, maar eerst nadenken wat er gevolgen en daden zijn is ook goed. Probeer toch ergens een balans te vinden. Mijn grootste issue is op dit moment, zijn mijn financiën. Ik dacht, het komt goed, ik groei wel, maar helaas. Ik ben gewoon flink genaaid en ik moet gewoon wat anders vinden en wel de juiste persoon tegenkomen die goed is voor mijn carriere en financiën. Ik wil zelf mijn eigen geld goed kunnen regelen en overhouden iedere maand. 


Ik ga maar nog een keer boeken lezen, die ene boek had me even te pakken maar daarna viel ik weer in dezelfde patroon. Terugval, omdat iets mij wakker gemaakt heeft op mijn werk en dat ik weer bijna de burnout inging. Ik wil alsmaar altijd goed doen en beter en het KANT ALTIJD BETER. Dat is echt nadelige eigenschap, perfectionistisch zijn. Waarom zou je, je doet het allemaal zelf en omzet wordt er niet beter op. Zij zijn al blij als je over de puntje bent gekomen. De motivatie op mijn werk, doe ik allemaal zelf, niets wordt voorgelegd en het hoeft ook niet. Ik ben een zelfstandige persoon en heb heel veel ervaringen en kennis. En dat bedoel ik dus. Ik heb zoveel zelfstandige ervaringen en kennissen opgebouwd en dan word ik zo gekleineerd voor een KUT uurloon! 



Ruimte, je hebt ruimte nodig, als je even krap zit, je hebt ruimte nodig om je gedachten beter los te laten, je hebt ruimte nodig om te kunnen ontspannen en even vergeten waarom je zo pissig was. Je hebt ruimte nodig voor jezelf, om te rustig te beademen en probeer te genieten met wat je hebt. Dankbaar zijn, ik probeer dankbaarheid te creëren in mijn gedachten en ik wil niets missen in mijn leven. Ik heb heel veel wat ik wil. Ik heb de liefde van mijn vriend, die goed voor mij zorgt en ook z'n best doet om wat van te maken en hij doet z'n ding. Over 'n maand, dan word ik jaartje ouder, niets iets waar ik trots op ben. Dus het zou een mooie verjaardag cadeau zijn als ik 'n ander baan heb of ze moet 5 euro uurloon kunnen verhogen, dan hou ik voorlopig mijn mondje dicht! 

Ik kan via mijn schoonbroer ook waarschijnlijk een ander baan krijgen, maar er zit een klein twijfelachtige moment tussen, juist omdat het 'familie' is, de risico dat je moet nemen, als je gevolgen niet goed zijn. Maar ik wil hem nergens dwingen, dus ik vind mijn eigen weg wel. Ik moet weer wat positiever zijn en concentreren op de juiste dingen. Dingen die ik wel wil en ervoor ga. Ik wil meer geld verdienen, that's it. Niet dat geld zo belangrijk is wat het is, maar het maakt je leven even op dit moment makkelijker om dingen te kunne doen en te bereiken. 



En niet alleen vanuit mijn eigen betere inzicht, maar ook voor mijn omgeving. Mijn kind, mijn vriend, mijn huis, mijn leven, mijn alles in dit leven. Ik wil mijn leven vermaken! 
Dus ik moet en wil best harder werken voor mijn toekomst, maar het is ook gewoon tijd dat het MIJN BEURT om succesvol te zijn in dingen die ik wil. 

Dus please!!!!!!! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!