About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 25 september 2015

Notes


De laatste dagen probeer ik steeds notitie te maken, dingen opschrijven wat meteen in mijn gedachten opkomt, zodat het alsof het eruit is en probeer ik dan mijn gedachten te veranderen in iets positiefs. Ik doe het allemaal zelf hoor, het leven laten leiden door mijn gedachten die wat minder liefs is de laatste tijd. Het klinkt alsof ik 'n minderwaardigheidscomplex heb, maar is eigenlijk niet zo.  Het voelt wel 'n beetje, zelfs mijn vriend zei dat. Het klinkt zo negatief naar mezelf toe en dat moet ik ophouden. Het heeft geen zin en het werkt niet.


Maar goed, positief heeft iets krachtigs, 'n soort universele spirituele energie, dat jou het kracht geeft om jezelf met vertrouwen in het leven en meer gevoel te geven van vrijheid van denken en gevoelens, iets wat jou over de streep heen trekt om door te gaan naar iets wat jij heel graag wilt. Negatieve gevoelens en gedachten werken juist averechts en je verergert het alleen meer en je wordt er dol ongelukkig van, dus waarom zou je het voor jezelf verpesten. Want uiteindelijk ben jij diegene die het doet en niemand anders. Misschien dat jouw omgeving 'n aanleiding kan geven, maar uiteindelijk heb jij het zelf in de hand.

Dus notitie maken iedere keer, schrijf je iets op en verander je dan meteen in iets positiefs. Het is soort hersentraining voor jezelf, je gedachten trainen in iets moois en positiefs. Hoe vaak ik het ook zeg, het werkt echt en je zelfvertrouwen groeit met babystapjes en het wordt steeds meer zelfvertrouwen zonder egoïsme natuurlijk.


't Kost mij ook moeite hoor, het klinkt heel makkelijk, maar dat is het niet, in het begin moet je jezelf dwingen. Als het proces maar werkt. Als je maar iets doet of begint, dan komt het wel verder, maar wel doorgaan en niet afhaken. Wat mij ook helpt, is af en toe naar je favoriete films of je feel good muziek te luisteren. Iets wat jouw gedachten afleidt. Negatieve gedachten zijn zo gemeen, het zijn je vrienden niet, het zijn geen warme dingen, dus probeer het niet toe te laten. Het is jammergenoeg dat er steeds meer zelfmoorden zijn gepleegd afgelopen dit jaar of vorige jaar.


Verder moet je zelf proberen uit te vinden wat wel werkt voor jou. En probeer je gedachten te concentreren op dingen je WEL WILT. Ik heb laatst een boek besteld bij Bol en dat boek heet KonMarie, eigenlijk heet ze Marie Kondo, maar Konmarie is afgekorte naam. Het boek gaat over opruimen. Ik ben nog niet helemaal in gedommeld, maar het gaat goed komen. Ik moet doorgaan, ik hou echt van lezen, maar die stomme telefoon is net 'n magneet, elke 2 a 5 min pak ik weer de telefoon en ga ik weer afdwalen naar iets nutteloos. Ik zou eigenlijk mijn telefoon op 'n ander kamer moeten neerleggen en mezelf daarin trainen. Afkicken, zou ik zeggen. Het schijnt ook goed te zijn om even 'los' van je telefoon te komen. Rust, rust en rust in je hoofd.

Ik dacht gewoon, laat ik maar iets beginnen wat mij gelukkig zal maken of geven, is opruimen. De laatste tijd is het zo troep in me huis, ik kan geen kanten op of ik zie overal rommel. Elke kamer een rommel. Niet normaal gewoon. Ik ben van plan om zeker heel veel weg te doen en zeker is LESS IS MORE! Dus ik moet mezelf gaan pushen om a.s. weekend een 'konmarie' weekend maken, want dit kan echt niet zo langer. En hoe opgeruimder je huis, meer rust in je hoofd en betere energie naar je toe komen. Minder chaotische huis, meer schoon en opgeruimd en minder spullen! Dan merk je vanzelf dat je eigenlijk niet meer nodig hebt! En bespaar je ook heel veel geld en doe je ander 'n plezier mee!

Nou ik ga even chillen en dan op tijd naar bed! Welterusten en tot snel weer!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!