About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 4 oktober 2015

Hard werken...


Hard werken is niet slecht of zwaar. Hard werken is omdat je het moet, omdat je voor je gezin wilt zorgen, omdat je wilt overleven, omdat jij van je leven iets wilt maken en ontwikkelen naar alle doelen die jij wilt bereiken. Hard werken voor een baas of voor jezelf is heel anders, andere mindset, vind ik dan. Als je hard werkt voor je baas, wordt je goed beloond, maar soms ook niet. Dus je moet ook geluk hebben dat jouw werkgever het ziet. Soms doen ze alsof ze het niet ziet of ze maken misbruik van jouw goedheid. 't Liefst werk je natuurlijk graag voor jezelf, maar soms kost het veel informaties en tijd om 'n eigen bedrijf te runnen, tenzij het echt jouw passie is, moet je ervoor gaan! Maar er zijn ook mensen die het lastig vinden om al die zakelijke aspecten te moeten regelen, zoals belasting, pensioen regeling etc.



Ik voorbeeld, werk liever voor een baas en in mijn vrije tijd een beetje voor mezelf, tenminste, het is mij tot nu toe niet gelukt om buiten dat geld te verdienen. Want ik ben eerlijk gezegd niet zo passief bezig en soms raak ik verdwaald in mijn eigen gedachten en ik acht eigenlijk van mezelf dat ik het wel moet doen! Dus wat gebeurt er dan, ik kan geen beslissing of keuzes maken in wat ik wil.
Alhoewel ik eigenlijk wel stiekem verlang om zelf 'thuis te werken' en liever mijn eigen werk probeert te maken, ik geen 1 lijn kon trekken met mezelf, omdat ik zoveel tegelijk wil. Ik heb soms zoveel ideeën en inspiraties dat ik soms geen kant op kan, waar ik moet beginnen.



Dus zit je vast in je gedachten en weer 'make up your fucking mind' denk je dan. Maar goed, daarom is voor mij een logische keuze om even lang voor een goed baas te willen werken, die jou ook goed beloond in dingen wat jij doet voor hun. Je haalt klanten binnen, je haalt de omzetten naar binnen, je denkt mee met het bedrijf, je wilt ontwikkelen en er meer uithalen, zonder dat er gevraagd wordt, je doet het gewoon, ook omdat je het leuk vind en omdat je graag jezelf wilt ontplooien in dingen die jij nog niet hebt meegemaakt. Je grenzen opzoeken en kijken hoe ver je kan gaan.

Elke aspect heeft z'n grenzen. Als jouw baas het niet toelaat, wat jij wilt doen, dan moet je verder zoeken. Of iets in ieder geval, doen wat jij leuk vindt! En soms heb je die 'materiaal' niet zomaar 1, 2, 3 bij de hand en moet je ergens mee beginnen en bouw je op die manier langzamerhand op. Zoals dit, bloggen/schrijven is voor mij een uitlaat klep en 'n soort dagboek, of mijn medeleven te delen of mijn ervaringen of iets wat ik weet en heb geleerd, vandaar dat ik deze blog ben begonnen, gewoon puur voor mezelf en zie ik het wel waar ik uit kom.

Ik doe dit ook omdat ik mijn verhaal wil leren schrijven. Ik hou van schrijven en ik doe het met liefde, maar ik zie dat ik nogal wat tekort kom aan kennissen over HET SCHRIJVEN. Nederlands schrijven is best moeilijk, de zin opbouw, de lidwoorden, het juiste plek geven. Ik lees heel veel boeken, die mij interesseren en graag meer kennis wilt opbouwen. Maar ik weet niet wat goed of fout is.

Maar goed, soms moet ik over mijn angst heen stappen en ermee leren omgaan, misschien dat andere mijn juist kan helpen met feedback. Maar soms als ik zie wat er commentaar worden gegeven van andere mensen, denk ik soms, is het waard, kan ik het wel aan of heb ik er wat aan? Of moet ik mezelf constant mezelf verdedigen? Dus tot nu toe ben ik er nog niet aan toe om mijzelf 'bloot' te stellen. Misschien ooit!


Maar goed, hard werken voor jezelf is altijd goed, je gunt jezelf en je doet het voor jezelf en vanzelf zie je ook de resultaat. Als het echt jouw ding is, jouw passie, ga ervoor! Laat je verrassen door het leven en geniet van elke proces en wacht niet op de einddoel en dan pas genieten. Elke moment, wegen, afslag kunnen jouw weer een ander impact geven, maar ook om te leren om bij jezelf te blijven.

Dus ik vind het niet erg om hard te werken voor een baas die mij goed beloond en hard werken voor mezelf. Ik vind het heel erg leuk wat ik doe! Dus ik wil ervoor gaan, maar dan op mijn manier en mijn eigen paden en wegen die op dit moment naar me toe komen! Visualiseer je eigen toekomst en zie er mooi plaatje bij!

Ik keek laatst naar Netflix over de Japanse vrouw die chef kok is en zichzelf enorm moet bewijzen wie ze is en geslacht en wat ze kunnen. Het gaf mij echt inspiratie en oogopslag om door te zetten en door te gaan in dingen die jij gelooft en in jezelf blijven geloven. En doorgaan, gewoon doorgaan, nooit opgeven! Volg je hart en liefde en heb geloof in jezelf! Ze heet Niki Nakayama. Echt een aanrader om te kijken als je netflix hebt of misschien via youtube. Anyway, ga ervoor en vergeet jezelf niet! Jij mag er ook zijn!

Met liefde wens ik je hele fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!