About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 18 oktober 2015

muziek maken is geen werk....


Je weet niet wat je hoorde.. toen iemand zei 'muziek maken is toch geen werk?'... Het klonk zo onwetendheid, zo status-praat, want als jij een bankier bent, is wel werk, maar jij als muzikant en als zanger en zangeres, is dat niet werken? Waar gaan al die rijke mensen of mensen met geld naar toe voor ontspanning en plezier? Concert, optredens, live band, etc... Al die muzikanten werken al vanaf het begin om van onder naar boven te komen met alle macht en middelen en creatie om een mooie noot te laten horen. Hoezo muziek is geen werk? Dat klinkt bijna zo bruut! Natuurlijk mag ieder z'n eigen mening hebben, maar wij als mensen, hebben elkaar nodig in dit leven. Wij als mensen in de diversiteit van beroepsvakken hebben elkaar nodig.


Zonder elkaar kunnen wij niet genieten van onze leven. Zonder mij zie je er niet uit op je werk, zonder mij kan je geen presentatie houden, zonder kan je niet in een spijkerbroek naar de bruiloft gaan, bij wijze van spreken. Wij kunnen niet zonder de vuilnisman, wij kunnen niet zonder de schoonmaker, wij kunnen niet zonder bouwvakker, wij kunnen niet zonder elkaar, ONGEACHT wat voor beroeps het ook is. Maar goed, er zijn paar beroepen die eigenlijk niet echt kunnen maar ook dat zelfs hebben we ze nodig, in bepaalde omstandigheden. Hoe meer vrouwen dingen moet doen om betaald te krijgen voor zo'n werk, vergt veel zelfvertrouwen en lef om te kunnen doen. Al is het de oudste beroep op aarde, door zoiets gaan de mannen of vrouwen in lig naar de plekken waar ze hun lusten kunnen uitoefenen, op z'n zacht gezegd. Ik wil niet goed praten, maar soms kun je niet anders.

Anyway, voordat ik weer afdwaal, wij hebben als mens elkaar nodig. Ik vind dat je elkaar ook moet respecteren en compassie hebben voor 'n ander. Compassie komt steeds terug in deze tijd, de tijd vliegt en raast zo snel voorbij, zonder dat we het door hebben, ben je al weer een jaartje ouder, jaartje verder. Soms moet je echt je telefoon weg doen en meer omhoog kijken en kijk eens om je heen. Door al die nieuwe technologie-blindheid zien wij bijna de realiteit niet meer, terwijl de realiteit juist nu voor je neus staat. De echt tastbare dingen. Het is niet erg om mee te genieten van al deze nieuwe gadget, maar het is ook goed voor je geest om in het menselijke vorm aanwezig te zijn. Gesprekken voeren en niet via de Facebook of Instagram. Mensen spreken mekaar zo weinig, omdat er al digitaal besproken wordt, valt er straks niets meer te zeggen. Je bent niet meer boeiend of nieuwsgierig. Je toont niet echt de interesse want je hebt het zo druk. Alhoewel we tegenwoordig echt druk hebben met onze eigen dingen, minder tijd wilt maken voor een ander, omdat je moe bent of je wilt niets tegen je zin doen.


Ik geloof wel in dat vele dingen met go with the flow moet gaan maar ongedwongen moet je ook aan 'n ander kunnen denken. Al is langskomen heel veel voor 'n ander, dan je denkt. Ik als voorbeeld, ben daar heel slecht in en dat geef ik eerlijk toe. Maar ik denk altijd aan hun, ik zie en volg het ook wel, maar ik denk altijd aan hun. Zo ben ik en ik heb me hele leven al geforceerde dingen moeten doen, waardoor ik me sneller afscherm van mensen om me heen. Al bedoelen ze goed en lief. Zelfs voor mijn eigen verjaardag had ik nergens zin meer in. Maar goed, ... dus in elke beroepsvak moet je elkaar niet afgunst gunnen. Maar elkaar goed gunnen. Goeie mensen trekken ook goeie mensen aan en tegenovergesteld.

Dus als ik bezig ben met werk zoeken moet ik ook de juiste energie hebben om de juiste mensen aan te trekken, anders werkt het ook averechts voor mij. Ik wil groeien in mijn eigen ontwikkeling als styliste, meer dan een verkoopster. Ik wil een styliste of Life zijn. Een stylist die flexibel en meegaand is voor een ander, die op dat moment iets verlangt of vraagt. Een ervarende stylist ziet heus wel van te voren of men daar gebruik wilt maken of juist niet. Maar goed, zoiets wil ik doen en zijn op de juiste plekken en waar ik goed voor betaald krijg en misschien wel zelf mijn eigen aandeel kan gaan verdienen. Ik wil niet alleen een life-coach of moedertje of therapeute spelen, ik hou zowieso van de mode en mensen maar op 'n ander manier.

Dat wil ik!  Punt! Get me there!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!