About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 23 oktober 2015

Verwarrend


Ik ben met een boek bezig en het heet 'De voddenkoningin' - echt een aanrader, ik zit nog niet op de helft, want die lees ik graag in de trein. En ik kwam wat teksten tegen, waardoor het mij even verwarrend maakte. 

' Rijk worden vind ik niet interessant. Ik werk keihard en vind het leuk dat ik daarvan kan leven. Mijn werk is mijn passie en dat is een grote luxe. Maar het gaat me niet om het geld. Ook al zou ik vandaag van iemand een miljoen krijgen, ik zou niets anders doen wat ik nu doe. Ja, de mensen die me helpen beter betalen, dat zou het enige zijn. Mijn werk is mijn passie.' 

Ik moest echt 5 keer nalezen tot het me door dringt, maar nog steeds dringt het nog niet tot me door, zelf hierna niet. Ik moet het blijven lezen, wat ze ermee bedoelde, al weet ik diep in mijn hart wat het is, maar ik kan het niet bevatten, want ik wil niet de verkeerde 'boodschap' zenden naar mijn Universe die mij gehoorzaamt naar mijn wensen. Want ik weet nog steeds niet helemaal wat ik wil. Gisteren toen ik aankwam op mijn werk, dacht ik meteen aan 'hoe zou ik de etalage nu kunnen veranderen. Ik kwam aan en mijn creatieve momenten gingen helemaal los. Ik was zelfs blij met mijn resultaat, zo leuk en anders, dat er zelfs mensen gelijk naar binnen stapte om te kijken uit pure nieuwsgierigheid. Ondanks dat het erg stil was gisteren, kon ik wel mijn ding doen. 


Ik beschouw die winkel mijn winkel, ik doe het op deze manier, want anders kan ik het niet naar me zin maken. Ik kan het prima alleen af en ik vind het ook leuk om met mijn collega te werken, al komt ze maar 1 keer in de week, de rest doe ik alles alleen. Verder heb ik geen idee wat hoelang ik daar wil of kan zijn. Ik weet donders goed dat mijn bazin mij probeert zin te maken, ik denk waarschijnlijk ook, dat ze mij af en toe op Lnkdn ziet en ik heb mijn profiel gemaakt op 'beschikbaar', betekent dus dat ik op zoek ben naar wat anders. 

Maar ik las dat stukje dus, het doet me wel wat en nog steeds blijft het in mijn hoofd hangen, waarom, weet ik niet, het zal wel een goeie reden zijn, maar ik wil weten waarom. Moet ik het ook zo denken en met die gedachten rondlopen en dat het eigenlijk ook zo is. Misschien moet ik toegeven dat mijn werk ook mijn passie is, maar helaas niet goed van kan leven, wat zij wel kon, haar eigen bedrijf, haar eigen hardwerkende geld. Je weet wat je inkomsten zijn, maar je weet niet alles van 'behind the backstage' .. Net als mijn bazin natuurlijk, het is haar bedrijf, haar inkomsten, in afgelopen anderhalve jaar de tijd heeft ze best goed bereikt wat ze wilde. Een webshop openen en nog 'n winkel erbij, alles wat half werk was, word afgemaakt door personeel die alles dan goed moet afmaken, het werkt wel, het is net mindtrick, of mindset, ik weet het niet, en ze weet heel goed de personeel uit te pikken of aan te nemen. Laats had ze paar meiden aangenomen, die hoger opgeleid zijn, afgestudeerd en de ene moet nog scriptie inleveren en anders is al klaar met haar studie. Het zijn meiden die van de academie komen, net als haar. 


Ik sprak met haar erover en vond het best goed van haar, dat heel goed wist wat ze aanneemt. het zijn slimme nieuwsgierige meiden, maar voor hoelang zou dat zo blijven. En bij de ene wilt ze meer in de achtergrond houden ivm de webshop en design, alles wat maar goed koopt is, is mooi meegenomen, want als je een ervarende moet aannemen, ben je 2 keer duurder uit. Vandaar dat ze op die manier heeft aangepakt. Maar ik voel me wel beetje gepasseerd, niet dat ik me 'dom' voel maar dat ze daarbij ook goed gebruik maakt van ieder ander. Zij weet donders goed hoe ik ben en/of mijn andere collega's zijn en die zijn allemaal wat minder opgeleid, maar toch wel van de oude stempel afkomen en die al jaren in het verkoopvak zitten. 

Verkopen is een vak met kennis en ervaringen en zeker met levenservaringen, waardoor je makkelijk kan inspelen op klanten en tactiek, maar wel op z'n eerlijkheid. Je wilt goed doen maar dan ook goed doen. Soms kan ik echt als een rasverkoopster voorkomen, maar zo ben ik niet maar ik moet soms wel doen, want ik moet ook harder optreden in bepaalde dingen, anders lopen ze over me heen en dat laat ik niet gebeuren. Vroeger liet ik het wel toe, omdat ik dacht, als je iedereen maar tevreden kan houden, laten ze jou met rust en kan je je eigen ding doen, maar nee hoor, hoe ontevreden ze worden, hoe harder ik moet lopen. Uiteindelijk deed ik het meer voor de buitenwereld en niet voor mezelf en zo heb ik dus 2 keer burnout gehad. En dat niet meer! 


Maar om mijn zin af te maken, het lijkt wel alsof ze liever mensen aantrekt met hoger opgeleide niveau, en daar meer wilt investeren en dat lijkt mij ook logisch, maar zo'n academie niveau wilt niets zeggen, want dan moet er nog veel meer bijkomen. Ze weet heel goed wat ze wilt en daarop kan ze goed inspelen en dat is prima, maar ik wil niet op die manier 'behandeld' worden en ik heb niet het idee, dat ze me echt als een serieuze hardwerkende persoon zie die alles doet met passie. Ze wilt alleen meer geld binnenhalen en op alles wat ze denkt te kunnen, te bezuinigen. Ik wil liever werken voor een baas of bazin die goed weet wat in wat voor persoon ze willen investeren en hoe beter je je personeel kan betalen, hoe harder ze werken en zeker met iemand die grote verantwoordelijkheid gevoel heeft en zich kan verantwoorden naar zichzelf en het komt vanzelf naar buiten. 


De cijfers zijn uiteindelijk de resultaat, maar de manipulatie zit overal in ons, denk ik. Als je iets wilt bereiken moet je soms wel zo zijn, anders red je niet in deze wereld. Ook nog es, heeft ze me nog steeds 'wakker' gemaakt. Als je na zoiets zo lange tijd doet en mee bezig bent en je verdient niet meer dan je wilt, dan doe je toch iets verkeerd. En die zin bleef maar in mijn hoofd hangen, betekent dat ik ook verder moet gaan en mezelf beter gaan ontwikkelen, daar blijven heeft geen zin en ik kan niet toelaten door mij te laten gebruiken, ik moet het andersom doen, ik moet hun 'gebruiken' om hogerop te komen en meer geld te verdienen voor mezelf en dingen blijven doen wat ik leuk vind! 

En dat zou betekenen dat mijn zoektocht verder gaat dan dit! En liever wil ik gewoon wat meer rust in mijn gedachten en niet steeds op zoek gaan, maar ik ben voor mezelf niet tevreden met wat ik heb op dit moment en ik weet donders goed wat ik kan en ik weet dat ik meer geld kan verdienen dan dit. Ik ben meer waard dan ze denken, maar ik weet niet hoe ik mijn zakelijke skills kan ontwikkelen of hoe moet je dit aanpakken. Op zich heb ik 1 en ander al wat bereikt maar het is nog niet genoeg. Ik wil net als 'Koko' van mijn verdiensten kunnen leven. Ik wil maandelijkse uitgave kunnen spenderen zonder eerst 10 keer moeten nadenken en keuzes moeten maken. Ik wil gewoon mijn hartje volgen en dingen doen wat ik wil en laten gaan! 

Het moet toch kunnen? !!! 


Een droom hebben is niet verkeerd. Je moet bepaalde dromen hebben, anders heb je geen doelen in je leven. Een droom geeft je een proces om jezelf op weg te helpen en te verbeteren naar je eigen dingen. Dingen die jij wilt bereiken en ervoor wilt gaan! Dromen kunnen je passie vergroten en je weet wat je wilt en je ontvangt bepaalde 'boodschappen' en je gaat verder op jouw zoektocht! Dus stop nooit met dromen en ga ervoor! 

Keep dreaming!!!! Peace! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!