About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 17 juli 2014

Inspiratie gevraagd!

Goeiemorgen Lieve iemand die mij blog leest, alvast bedankt daarvoor!

Al 'n tijdje kon ik er even niets opbrengen om over iets te schrijven. Gelukkig wil ik het niet weer over me werk hebben, want dat kan elke moment anders worden, zoals ik voorheen al schreef, ben ik er nog mee bezig, dus afwachten!

Sinds gisteren kreeg ik weer een soort van nieuwe energie binnen en ik hou van mensen die zelf zo geïnspireerd bezig zijn met hun ding, ding waar ze van houdt om te doen en ervoor te werken. En dat zijn meestal allemaal mensen die 10 jaar jonger zijn dan ik. Ik heb het gevoel dat ik steeds achter het feiten aan loopt of voel me een 'laatbloeier' en soms denk ik wel eens ' waarom heb ik dat zelf niet bedacht' .. maar goed, geen excuus. Omstandigheden die er niet waren op dat moment of ik was te veel bezig met negatieve dingen over mezelf. Maar goed, dat is nu verleden, ik gun het anderen van harte en ik kan alsnog steeds veel van ze leren. Jong of oud, van iedereen kan je het leren en jezelf motiveren om anders te gaan aanpakken. Afwachten op bepaalde dingen is soms verspilling van je eigen tijd en ideeën en je moet lef hebben en gewoon een bijdehante mailtje sturen en zie maar wat er nog meer op je af komt.

Al heb je de eerste stap gedaan, maar als je doet en je weet wat je wilt en je bent concreet met wat je wilt, dan kan je het makkelijk uitvoeren en vertellen. Ik wil niet alsmaar 'werk aan het zoeken zijn' . Op ten duur moet je echt er mee ophouden en juist nu is het goeie tijd om nu iets aan te doen. Netwerken van hier tot daar, maakt niet uit, maar doe het wel met goeie intentie en geen misbruik van maken. Je kent zoveel mensen, maar je kan niet zomaar even een mailtje sturen en verwachten maar dat ze je meteen gaat helpen, zo gaat dat niet.

Maar goed, door bepaalde mensen laat ik mijzelf inspireren om zelf dingen aan te pakken en ik merk dat ik een soort van tussenpersoon ben voor beide partijen en je zou zeggen 'n soort van people publiek relation iets? Ik weet niet hoe dat heet PR? hahahaha.. Anyway, ik doe het op mijn manier en op dit moment vangt ik niets en dat hoeft ook niet, ik wil eerst leren hoe het moet en ik kijk van anderen en lees van anderen en wie weet kan ik dat ook zoiets doen voor mezelf.

Voordat ik werk had, was ik continue bezig met de diverse bloggers, ze ondersteunen, adviseren of iets dergelijks, om toch van mens tot mens bij elkaar te brengen. Het werkt echt zo, je kan alleen ontwikkelen als jezelf laat werken samen met ook gemotiveerde positieve mensen. Die energie is gezond en je gaat maar door en door en vooral omdat je het leuk vindt. Ik heb hiervoor geen opleiding gedaan voor PR, maar ik ben niet dom, ik zit voornamelijk veel op het internet en wil ik daar gewoon meer uit kunnen halen. Ergens moet ik wel geld verdienen, maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt.

Misschien moet ik zelf een andere blog opstarten met iets. Iets met connection, maar ook weer niet zo erg als 'soort'  van recruitment, dat wil ik niet. Gewoon bloggers onder elkaar die steunen en elkaar meer helpen om jezelf meer bekendheid te vergroten. HOE DOE IK DAT?

Vandaag heb ik een afspraak ergens in midden Holland, en hopelijk kan ik er beetje uitvissen hoe dat allemaal gaat. Ik wil zelf ook een beetje weg uit de detailhandel, niet helemaal, ergens moet er wel geld aan verdienen en de rest is ook extra. Maar ik moet wel denken, waar ik straks over 10 jaar sta. Ergens moet een balans tussen zitten. Als je zoveel mensen kent, waarom niet, waarom zou je elkaar niet kunnen helpen. Natuurlijk wil iedereen van je hebben en er zelf geld aan verdienen, maar juist als de consumenten zeer grote interesse in je hebben, zul je zeker geld aan verdienen, maar je moet ergens een tussenpersoon worden en dat lijkt mij echt een leuke vak.

Een vlotte babbel moet je zeker hebben, maar geen verkooppraatjes, maar meer je eigen inbreng, jouw visie moet je kunnen overdragen naar een andere en dat gaat vanzelf verkopen. Jouw passie voor iets, waar jij je volledig achter staat, je volle 100% kan aantonen, waarom het moeite waard is om te delen. In het begin is het altijd lastig om te peilen wat een ander wilt, maar hoe meer je gesprekken voert en meer mensen in je netwerk krijgt, groei je vanzelf wel naar iets waar je heen wilt, want je wilt natuurlijk niet altijd maar dat slap gelul krijgen. Uiteindelijk moet je voor jezelf waarmaken en geen half werk uitvoeren.

En daarom zeggen ze ook, geef niet op, gewoon doorgaan, mocht het even niet gaan zoals jij wilt, doorgaan, sommige dingen moeten nog ontwikkelen en groeien en de concurrentie is zeer groot, dus jij moet jezelf altijd weer net ietsje anders zijn, dan de rest, je moet jezelf uitdagen, en anderen kunnen inspireren in jouw eigen visie en waarom het bij jou anders is dan de rest. Het is niet zo, dat je continue anders moet zijn, het is juist belangrijk jezelf te zijn, maar zorg wel dat je niet een nummertje wordt van iets, wat mensen al kennen.

Mensen zijn altijd op zoek naar iets nieuws, constant, oud of nieuw, het maakt niet uit, het is eigenlijk jouw energie die daarin toe brengt, maar ook aantrekt. Jouw visie kan mensen aantrekken of tegen je werken. Sommige geloven er niet in of ze zien het niet of ze begrijpen je visie niet. Ik merk wel dat mijn zwakste eigenschap is communicatie, alhoewel, ik meer mezelf kan tonen, communiceer ik beter, dan in het begin. In het begin kom ik altijd heel vaag over en mensen moeten soms speculeren of puzzelen om te begrijpen wat ik bedoel. Soms denk ik, dat het mijn mankementen maar ik denk soms in stapjes of blokjes en dan ga ik ineens de andere richting op. Heel bizar. Ik merk het ook tijdens gesprekken, en dan hoor ik mezelf praten, 'whathaheck zeg je allemaal' ... maar dan kom ik gauw op terug, zonder aan te merken en dan heb ik het wel weer goed gemaakt.

Het is soms voor mij lastig om een open gesprek te voeren met iemand die je eigenlijk blanco kent. Een blanco mind gesprek voeren uit het niets, maar toch met iets, al is het fashion, zwart, stropdas, tattoo, mannen met baard, vrouwen met lovehandles, het maakt niet uit.

Ergens trek je toch naar elkaar toe en zo kom je wel ergens terecht via via, maar vergis je niet, niet iedereen is zo maar 'aardig' en behulpzaam en als je toch behoorlijk wat hebt meegemaakt, weet je ook wat voor soort mensen en de wereld is echt kleiner dan je denkt, gauw kom je achter dat diegene bevriend is met die en die en die en zo begint het geroddel of wat dan ook. Dus blijf sterk in je schoenen staan en laat je niet te veel mee sleuren door een bepaalde illusie, want elke moment kan het zo over zijn.

Dus blijf bij je eigen visie, trek de juiste mensen aan met je positieve gedachten en hou het bij jezelf sommige dingen, er lopen genoeg slangen en ratten rond, wees een leeuw, tijger of een schorpioen zou ik zeggen en soms moet je een konijn of een varkentje zijn, sociale dieren, en vooral blijf jezelf!

Fijne dag vandaag! Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!