About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 27 juli 2014

Let it go and see what happend...

Zo probeer ik tenminste te denken, iedere dag, een dag zonder of helemaal geen stress voelen is voor mij een vorm van vrijheid. Ik moet toegeven, dat ik totaal niet tegen stress kan, wie dan wel? Ik denk voornamelijk wel dat iedereen het wel tegen kan, het gaat erom hoe je er mee omgaat. Hoe ga jij hier mee om? Kan je beter rationeel functioneren of je emotie daarvan los handelen? Ik ben erg gevoelig voor bepaalde emotie. Soms heb ik mijn emotie gewoon niet onder de controle en laat ik het gewoon gaan, wat soms neigt naar agressiviteit en nog meer negatieve gedachten in me hoofd, waar ik totaal geen zin heb!

Wanneer handel je rationeel en emotioneel? Zakelijke rationeel zonder emotie te hoeven tonen, bereik je het meest op het neutrale gebied tijdens het communiceren, zonder dat een ander daarbij aangevallen voelt of wat dan ook. Zodra je je eigen emotie bij betrekt, dan voel je je enorm persoonlijk aangesproken, terwijl een ander dat niet zo bedoeld. En ik vind het soms lastig om te kunnen bepalen, per direct en je probeert je best zo zakelijk te blijven, maar op ten duur neemt je emotie het over en dat wil je niet meer. Je bent geen klein kind meer, dus je moet wel als een grow up denken en handelen, zonder je te veel emotie te laten bemoeien.

Er zijn mensen die dat heel goed kunnen, die hebben er voor gestudeerd of uit eigen ervaringen weten ze hoe ze het best kunt handelen. Of ze zijn gewoon emotieloos, dat kan ook. Manipulerende mensen kunnen ook heel goed hun emotie uitschakelen wanneer het nodig en inschakelen wanneer het moet tijdens het rationele gesprekken. Je moet eens opletten, aan de houding, zodra er over hun persoonlijke dingen wordt besproken, dan zie je echt de hele houding ineens groter maken en anders benaderen tijdens het gesprekken. Manipulerende mensen zijn juist mensen waar je best wat van kan leren, wat je NIET wilt zijn. Ik heb zelf een voorbeeld van gehad dus dat wil ik dus niet zijn.

Ik ben liever kort, krachtig en eerlijk voor mezelf en voor een ander. A.s. maandag moet ik alweer aan de bak, die afgelopen 3 weken is voor mij snel voorbij gegaan, maar ook een hoop dingen gebeurt. Maar goed, a.s. maandag ga ik ze vertellen en eigenlijk wil ik het nu liefst weten wat er zou gaan gebeuren, maar ik kan het beter loslaten en zakelijk blijven en mijn gevoel blijven volgen. Het is ok, dat je best voorbereid mag zijn, waar je over 10 jaar zal zijn, en dat is voor mijn geval wel van belang. Over 10 jaar ben ik 10 jaar ouder dan ik nu ben, dus ik heb besloten dat ik vanaf nu alleen maar leuke dingen wil doen in mijn leven en ik heb mijn 30 jaren te lang verwaarloos en soms moet je gewoon iets meer inleveren en harder voor werken om mijn leven zonder stress door te gaan en als je elke dag wilt blijven lachen, moet je je hart volgen.

En ik wil iets beters van mijn leven maken en dat houdt ook in dat ik meer tijd wil besteden voor mijn zoon, die straks naar de middelbare school ga, wat heel spannend is en komende periode moeilijk gaat krijgen, en ik wil gewoon goeie moeder zijn voor hem en voor mezelf. De rest is bijzaak, ik ben blij en dankbaar met mijn partner/relatie en mijn gezondheid. De rest ook allemaal goed gaat. Het is tijd dat je hoe dan ook gewoon moet doorgaan en wees gelukkig met jezelf en dankbaar met wat je hebt. En geniet vooral van je leven.

Dus vanaf nu wil ik alleen maar leuke dingen doen. Ik hou te veel van mijn leven en ik doe mijn best om zo goed mogelijk te zijn voor een ander. Als ik moment heb om een ander te helpen, zal ik dat ook gewoon doen, al is het vreemdeling te helpen met bus uitstappen of een goed woordje doen of gewoon een praatje te maken. Het kan zoveel betekenen voor een ander, maar ook voor jezelf, maar verwacht niets in in het leven, laat het leven zoals het is en denk positief en blijf alleen focus op dingen die je WEL wilt.

Ik wens je een hele fijne dag! En ik gun je van harte vandaag!!!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!