About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 3 juli 2014

Je bent nooit te laat voor...

Het was geen juiste moment. En als je nu het wel hebt gekregen, dan mag het. Iets wat later op jouw pad komt, wilt niet zeggen, dat je een laatbloeier bent, maar het was gewoon niet de tijd voor. Al gingen er vele anderen voor je voor, maar dat zegt nog niets. Ook zij hebben misschien op dat moment hun roeping niet gevonden en ieders z'n eigen ding. Je kan niet altijd naar 'buiten' kijken, naar wat anderen wel hebt en jij niet. Maar vaak gebeurt dat ook andersom bij jou hoor.

Vergis je niet. Jouw leven is ook leuk en heel wat waard om ook zo te willen zijn. En ieder bewandelt z'n eigen pad, al heb je misschien wel hetzelfde inzicht en zou je het ook graag willen, maar misschien is het gewoon niet ment to be op dit moment en dan komt het wel. t Enige is accepteren wat je moment NU is. Op die manier kan je misschien met rust bekijken, dat er iets beters voor jou komt.


Elke moment kan er iets verrassend gebeuren, vanuit het Universe, soms denk je, 'waaraan heb ik dit verdiend'  en dat zijn juist de moment waar je niet van verwacht. Juist als je er niet even aan denkt, dan komt het juist, momenten waar je niet mee bezig moet houden en gewoon je gedachten los en vrij laten en laat het Universum het werk doen. Die begreep het wel. De proces is alleen soms wat langer, dat hangt van jou zelf af, hoe jij met je gedachten omgaat. Of je het wel gelooft dat het naar je toekomt. Het klinkt misschien zweverig maar het is gewoon zo.

Verder moet je leren bepaalde dingen los te laten, eigenlijk door juist in Het Nu te accepteren en genieten met Waar je Nu bent. En met Wie je bent en met Wat je doet.

Vandaag had ik een klein gesprekje met collegaatje, nog super jong, maar wilt heel graag dingen in haar leven bereiken, maar ze weet zelf nog niet wat ze wilt. Ook op die jongen leeftijd wordt er moeilijk gemaakt, er worden dingen vanuit het maatschappij zo gemanipuleerd wat je wel en niet moet zijn op zo'n leeftijd. Het is lastig als je op je 19de nog niet weet wat je wilt en ga je alsmaar fulltime werken, lekker goedkoop voor de retailers maar ik vind dat ze beter haar kennis kan vergaren op school, maar goed, ieders z'n ding, zij vindt het namelijk wel leuk en ze wilt graag doorgroeien en ze geeft ook zelf toe wat haar zwakke momenten zijn en waar ze moeite mee heeft en dat vind ik al vrij knap, dat je dat ziet en bewust mee bezig bent. Dat is logisch, je wordt er dagelijks mee geconfronteerd.

Maar goed, ik hoop voor haar dat ze ooit weer terug gaat om te studeren en werken kan ze altijd, ze is nog super jong, maar ze wilt al veel te snel dingen en ze kijkt al te ver vooruit, terwijl ze nog niet eens weet hoe ze op dat moment voelt. En als je aangepraat wordt dat je te jong bent, ga je er nog in geloven of als ze zeggen tegen mij, 'je bent te oud' wilt niet zeggen dat ik erin geloof. Ik ben zoals ik ben en mijn leeftijd is nooit te oud genoeg om kansen te creëren en te krijgen. En dat geldt ook voor haar. Leeftijd zegt tegenwoordig niet veel meer, het gaat om de ervaringen en de kennis. De tijden zijn veranderd, alles gaat zo snel en alles ontwikkelt zich zo snel, dat je zelf niet eens meer kan bijhouden en de jongeren onder ons lopen zo ver voor ons en wij maar denken, joh, je bent nog jong! Maar op ten duur is het ook zo, iedereen moet het meemaken, zodat je snapt wat de 'ouderen' zeggen en bedoelen.


Niet voor niets heet ' the Cirkel of Life' .. en zo is het gewoon. Everything will pass away en you will pay it forward, in anyway and any kind, so be care with your karma'.... -  my quote.

'the Circle of Life - Everything will pass away and you will pay it forward, in anyway and any kind, so be care with your karma' ... - Boemerang ( zo zou ik heten )

Ik laat het hierbij..tot snel..

Liefs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!