About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 2 juli 2014

Keuze maken van je intuïtie en verder gaan met je leven...

Veel obstakels in je leven proberen at least los te laten en keuze maken met wat je wel wilt. Blijven piekeren heeft geen zin. Wat mij een beetje bij helpt is denken aan 'als er een begin is, is er ook een einde, daarom moet je eigenlijk elke moment koesteren en een leerzame periode van maken, al vind je het niet leuk, maar al die kennis, die je opbouwt iedere dag, elke ervaringen die je krijgt is mooi meegenomen. Je weet maar nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. Elke pad dat je zelf hebt genomen, hebben een bepaalde reden, al weet je van te voren niet wat je te wachten staat, maar dat moet je zien als een uitdaging.

Niet meer als een last of een obstakels, niet iedereen verwacht dat je binnen no time alles uit je hoofd weet, ook zij waren in het begin een starter, juist door fouten en leerzame periode zijn ze alleen maar beter van geworden. Niemand die dat van je verwacht, behalve jij zelf. De eerste 2 weken is altijd eerst kijken, ruiken, proeven en horen. Als je al die 4 dingen helemaal door hebt, dan krijg je laatste 2 weken te kans om je helemaal te bewijzen of jouw werkelijk verhaal echt een ware verhaal is.

In het begin moet je jezelf altijd bewijzen, maar het is vooral wel belangrijk dat je bij je zelf blijft. Bij bepaalde situatie moet je wel je beetje aanpassen, anders krijg je gauw een Telegraaf-nieuws en je weet hoe snel die nieuws gaat. Ik werk nu ruim 4 maanden en eigenlijk ben ik via via binnen gekomen, maar begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet ondankbaar overkomen, maar als ik het had geweten dat dit bedrijf zo slecht is, was ik liever thuis gebleven. Maar goed, je moet altijd de kans geven en eerst proberen. En dat heb ik gedaan en ik weet meer dan 100% zeker dat dit niet is wat ik wil. Het is ok om te doen, maar niet voor mij.

Mijn interesse is veel anders en ik kan me niet inleven voor dat bedrijf. En hoe ik dat allemaal volhou? Door de meiden. Die steunen mij en accepteren mij zoals ik ben en ze staan ervoor open en andersom ook. Maar ik ben gewoon een beetje klaar met al die troep. Ik werk liever voor iets wat veel voldoening uit kan halen, dan ik alsmaar iemand anders troep moet opruimen.

Ook aan dit komt een einde. Het is niet iets dat voor altijd vast staat. De wereld draait door, met of zonder jou, maar daarom is het belangrijk voor jezelf, dat je weet wat je wilt en ervoor gaat. Jouw eigen doelen bereiken. Ook bij mijn vorige baan had ik ook lang lopen klagen, dat ik niet langer wilde blijven en dat is ook zo! Dus aan alles komt een einde en daarom is het belangrijk dat je zelf bewust weet wat je doet en geniet met wat je hebt.

Het is heel gek, zelfs nu ik dit aan het typen ben, weet ik al hoe ik me zal voelen als die einde aan komt. Dat ik gewoon op die dag de manager opbel en dan leg ik mijn verhaal en neem ik mijn ONTSLAG of hoe zeg je dat? Ik dien mijn ontslag in!!!!!! AMAZING FEELING IS THAT! Ik kan me heel goed voorstellen hoe ik me zou voelen. Op naar de nieuwe uitdaging!

Ondertussen ben ik actief op zoek naar iets anders, uiteindelijk moet je het zelf doen. Vele anderen kunnen je niet altijd helpen, luister oor en contacten maken doen ze wel, maar meer kunnen ze niet doen, je moet het zelf doen! Zolang jij maar niet opgeeft en in jezelf blijft geloven, komt het altijd goed. Positieve gedachten hebben in je brains!

Er kan elke moment iets aankomen en je zult verrast staan hoe snel die dingen gaan. Gewoon niet opgeven in wat je gelooft, blijf vechten voor jezelf, hoe zwaar het ook is, het komt goed. Hou van jezelf en waardeer je zelf. Wees jezelf dankbaar. En ga door!!!


Blijf positief voor jezelf, denk positief, handel oprecht positief en hou vol. Maak er juist gebruik van, gebruik die kennis en je hebt er later wat aan, en het wordt steeds en steeds beter. Dus hou vol, hou jezelf vast en blijf geloven in jezelf. Komt goed.

Liefs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!