About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 22 februari 2014

Twijfelachtig...

wat wil je met zo'n weegschaal als ik! Wat heb ik enorm veel gelezen de laatste tijd! Ken je dat? Lezen zonder gedachten? Lezen zonder te beoordelen of vooroordelen of denken aan straks morgen later? Probeer het eens, het is echt niet makkelijk. Tenzij je hardop leest, kan het weer wel. Jij moet diegene zijn die het leest, niet jouw gedachten, niet jouw gedachten die het leiding heeft over jouw denkwijze. Lees wat je voelt, klinkt raar he.. maar goed, ik ben het boek van Eckhart Tolle aan het lezen - de kracht van het NU in de praktijk - het is geen heavy boek om te lezen, maar je moet 'm eigenlijk in kleine stapjes lezen, behalve als je hardop leest, blijf je lezen, tenminste, mijn ervaring dan. Maar je kan ook in het stilte lezen, alleen door jouw gedachten kan je af laten leiden en zo heb ik ontdekt door hardop te lezen veel beter gaat, het is kwestie van oefenen. Verder ben ik ook wat boeken en tijdschrift aan het lezen, wat eigenlijk voor jongere meiden zijn, maar hallo, ik ben nog niet zo oud, dus ik ben  nog steeds jong! hahh... het is best leuk om te lezen, ik laat me graag inspireren door positieve energie (hey de zon schijnt tussendoor, lekker) door iedereen of het jong of oud of tussenin zit. Ik heb wel mijn verschillende meningen ontdekt over de bloggers. Ik blog nu ook, maar het is voor mij meer een digitale dagboek, ik moet het kwijt maar of ik het wil delen, weet ik nog niet, want niemand leest namelijk dit blogdagboek. Het is maar goed ook, mijn meningen en veroordelingen kan soms best hardhandig zijn en soms klink ik best oppervlakkig of eenzijdig. Maar zo leer ik mezelf weer om op een ander manier te ontdekken. Mijn vingers is te langzaam dan mijn hersens! Teveel typefouten tussendoor! Ik heb eigenlijk zoveel om over bepaalde onderwerpen te schrijven, maar ik dwaal snel af door andere dingen in mijn hoofd! HA, daar heb je 'm al! Een afleider!!! Back to the basic! Er zijn zoveel bloggers op deze aarde! HEEL VEEL, iedereen blogt, tegenwoordig, maar waarom zou ik ook willen bloggen? Zal ik op vallen tussen al die 10.000 bloggers? Wil ik wel opvallen? Wil ik het wel kenbaar maken of kan ik beter meer een reader zijn om al die bloggers te ondersteunen? Je weet niet hoeveel negatieve reacties je krijgt van mensen die bloggers zo klakkeloos lopen te kraken. Misschien ben ik daar wel bang voor, bang voor de reacties van mensen, ik weet niet of juist helemaal niet. Maar zoals 1 beauty bloggers, zij is vrij jong nog maar ze zit al ruime 7 jaar in het vak, maar zij is het meeste de dupe. Zij krijgt het meest negatieve reacties. Ik weet dat je van fouten heel veel kan leren en ze gaat er ook goed mee om, alleen ze blijft maar van dat soort figuren, waarom? Iedereen doet wat die moet doen of wilt doen en ook omdat ze het leuk vindt om te sharen! Wat is daar mis mee? Wie ben jij om te oordelen wat wel of niet goed is, je mag best je meningen uiten, maar behoud het op respect en clean. ipv je grote bek neer te zetten, behind the scherm van je laptop of pc of je tab. Kom op, heb ook respect daarvoor! Maar goed, naarmate ik steeds wat dieper ben gaan lezen daarover en al die ontelbare onderwerpen, dacht ik, is dat niet te oppervlakkig? past het wel bij mij? Over wat wil ik eigenlijk mensen laten inspireren? Ik zeg ook heel vaak tegen die bloggers, doe waar je van houdt, doe wat je leuk vind, dat is het belangrijkste. Maar ik? Ik ben zelf een vrouw, ook ik hou van lifestyle food make up fashion landen whatever....over wat wil ik praten delen vertellen? Wil ik het spiritueel behouden of van beide kanten? rationeel vs spiritueel of half om half? Lastig! Kun je nagaan als je een boek wilt schrijven! Pff al die spelfouten en zin opbouw.

Eigenlijk ben ik een bescheiden persoon, ik ben meer een behind the backstage persoon, ik hoef mezelf niet naar voren te hebben, ik hou mij liever op de achtergrond, ik steun liever een ander. Misschien kan ik daar wel over schrijven, maar wie weet, ga ik er echt ooit 1 beginnen! Ik heb inmiddels al wat sketches gemaakt met verschillende onderwerpen, het is share my compassion with peoples, ik weet niet of het haalbaar is, want het is namelijk best breed en groot en iedereen heeft z'n eigen ideeën en ander ervaringen en achtergrond. En ik hou van schrijven, dat is in ieder geval duidelijk, ik heb altijd wel van schrijven gehouden, ik vind mezelf niet goed genoeg om kenbaar te maken, maar ik denk door reacties en feedback best wel veel van kan leren en doordat ik heel veel lees, merk ik wel dat mijn Nederlands steeds beter gaat, maar het kan nog beter, er zijn meiden die way jonger zijn dan ik, veel beter kunnen schrijven en vertellen, maar zoals je het al hebt gemerkt, schrijf ik vaak engels en nederlands door elkaar. En ook mijn gedachten dwalen vaker af dan ik dacht. Zoals nu. maar het fijne is dat ik er wel bewust mee bezig ben en weet wat ik aan het doen ben. Het is zaterdag middag, een mooie dag, ik heb er 3 uur over gedaan om al die hardwerkende bloggers updates aan het lezen en kijken. Soms laat ik een reactie achter maar soms ook niet. Ik kijk meer naar beauty bloggers ipv fashion, niet omdat ik ze niet leuk vind, ik ben zelf een fashion persoon, ik wil namelijk geen tegendraads zijn, ik heb ook mijn eigen style maar ik vind het soms wel leuk om even wat ideeen op te doen, als ik niet weet wat ik wil aantrekken, maar vaak weet ik zelf wel wat leuker bij mij staat, ik wil me niet vergelijkt worden met andere, niet omdat ik het beter ben, op dat gebied ben ik geen volger, ik volg wel mensen en bloggers maar ik ben anders. Als ik die mooie spullen zie, is heel mooi, maar voor mij situatie is het onbetaalbaar en als ik weet dat ik op dat gebied niet bij mij pas, waarom zou ik blijven kijken? Ik doe alleen wat voor mij haalbaar is en ik wil me niet laten meeslepen, het is leuk om te zien hoe gepassioneerd ze bezig zijn met kleding, mode en merken, maar ik vind het leuk om naar stylen te kijken, niet naar merken, het zelf geldt ook voor beauty bloggers, al die make up merken zijn voor mij soms niet haalbaar om te kopen, ik ben meer een budgetproof mens, en als je geld hebt, waarom niet, ga ervoor, maar op het momenteel doe ik het alleen met wat ik heb. Ja ik ben wel een bewuste persoon en ik wil niemand z'n vingers op wijzen, maar soms kom het beetje oppervlakkig over. Het is maar een materie, een materie dat vervangt kan maar mensen liefde en omgevingen niet. Buiten die materie is het ook belangrijk dat je beseft wat je hebt, eten huis dak boven je hoofd, mooie dingen, vakantie vrienden families kennissen ervaringen etc etc... Zie maar hoeveel schoenen je hebt, hoeveel tassen je wel niet hebt, je nagellakken, je makup stash... alles is te vervangbaar, behalve je geliefde... tenzij diegene stout is geweest, kan je die alsnog ook veranderen ^.~

maar voor nu stop ik er even mee, er komt een vervolg hierover, het is best langdradig om te lezen, wat er nu op dit moment in mijn gedachten afspeelt, alleen wil ik leren niet te veel door mijn gedachten mijn leven te leiden maar meer door mijn gevoel. Op zakelijk gebied is het goed om je verstand te gebruiken.

Fijn weekend en ik doe me best!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!