About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 28 februari 2014

Nederland is echt f*cking kleine wereld, waar je

ook gaat, je ziet altijd hetzelfde mensen op elke fashions events beauty's show politieks films whatever, je ziet ze allemaal hetzelfde personen tevoorschijn komen, nu is het van deze tijd dat de bloggers het gaat maken in 2014, zo lijkt het beetje op. Actieve fulltime bloggers zijn dan ook fulltime bezig met hun werk, wat voorheen eigenlijk een hobby is, maar nog steeds wel hun ding is, maar doorat ze heel veel kijkers en viewers krijgen op hun blog, youtube insta twitter facebook, zijn ze zeer toch gefascineerd door vele jonge meiden, vrouwen en zelfs ook de bnn'ers! Ik ben net klaar met het kijken naar youtube vlog van een dame die haar blog als fashion werkt, zeer gericht gaat, op wat ze zelf leuk vindt om te doen en ze ontmoet zoveel bekende mensen, heel leuke ervaringen doet ze op, ze gaat op reis en maakt dagelijkse foto's van haar looks en iedere dag komen er wel duizenden kijkers op haar blogsite om te kijken wat ze dit keer aan heeft getrokken of ze iets nieuws heeft bedacht of iets nieuw wilde delen. Het is best leuk om te zien, hoe snel deze wereld gaat, maar ik heb wel gemerkt, hier in nederland, moet je het maken of je wordt gekraakt, eigenlijk wie bepaalt wie hoe en wat? Als jij als populair blogger bent die op alle vlakken worden gekopieerd door meiden die je zo interessant vinden en als bedrijven en media bedrijven dat opmerken, dan zul je zeker een leuke aanbod krijgen, maar niets moet! Je moet wel stevig in je hakken staan om duidelijk te zijn met wat je WEL en NIET wilt, anders verloch je zelf, en je imago wil je ook zo clean mogelijk blijven en te staan waarvoor je staat. Soms kan het door de beroemdheid en bekendheid je gek maken en door al die 'illusies' dat je hebt, misschien zo snel voorbij gaat. Op dit moment ben je bekend, maar over 5 jaar? Ik zou zeggen, niet over nadenken, geniet nu met wat je hebt en wat je bereikt hebt en wat je nu op dit moment kan!!! Ga ervoor en volg je hart en doe je ding!

Zoals jullie misschien al hebben gemerkt, heb ik afgelopen dagen last van mijn depressie van werk zoeken een mijn emotie liep zo hoog op, dat ik even niet meer wiste wat er nou aan de hand was met deze maatschappij. Ik word gedwongen om in mijn hoekje te zitten en maar afwachten tot iemand me eens een keer aanneemt. Vele van mijn vriendinnen, vrienden, kennissen, ex collega's snappen er niets van, waarom ik, vooral ik nog steeds geen baan heb!! Ze begrijpen het niet, als je Mij kent, dan moet ik toch zo'n 1, 2 , 3 een baan hebben. Nou ik moet je eerlijk zeggen, dat had ik ook gedacht en dat was BIG MISTAKE! Helaas moet ik realischtisch zijn, ook ik ben hiermee noodgedwongen om van een uitkering te moeten leven, waarvan ik afschuwelijk vind en nog maar net genoeg om al mijn rekeningen te kunnen betalen, elke maand, moet ik echt 3 keer mijn 50 cent omdraaien of het wel waard is of niet. Rekening en eten is zeer belangrijk, de rest is bijzaak en het kan wachten, ik als kledinggek wil eens wat shoppen of de nieuwe beauty make uppen uitproberen. Weet je, ik ben ook maar een mens en een vrouw... en dat is al heel wat! Wij vrouwen hebben altijd iets nodig om jezelf op te vrolijken of iets anders, maar goed, ik wil eigenlijk hier niet verder op ingaan, jullie weten het wel hoe het is om vrouw te zijn.

Maar goed, uit mijn vorige bericht, had ik geschreven dat werken voor mode als styliste mij echt heel leuk lijkt en op de frontrow te zitten en te gaan reizen en alles wat met de mode te maken heeft, leuk leek. Guess what... I've change my mind. Nog steeds vind ik de fashion wel leuk, daar niet van en de functie Styliste vind ik ook nog steeds leuk maar ik hoef geen frontrow meer, ik hoef geen wereldreis te maken en al die party's af te gaan met je telefoon in je hand non-stop-alsof je zo druk hebt, terwijl je alleen maar het tweeten en facebooken of aan het Tinkeren bent..(ja dat is tegenwoordig iets nieuws, voor mij is dat niet van toepassing) Anyway, leuk en aardig, maar op ten duur gaat het je toch vervelen, lijkt mij, het gaat op gegeven moment oppervlakkig aan het worden, op gegeven moment zijn al je impressie creativiteit op en IEDEREEN DOET HET, het is bijna niet meer bijzonder wat je doet, tenzij je echter constant iets nieuws moet gaan bedenken, zolang je het leuk vindt, echt, ga vooral door, niemand die je tegenhoudt, maar voor mij zal het op die manier niet langer duren, ik hou toch meer van echtheid, van echte mensen leven, van echte mensen ervaringen, natuurlijk heeft ieder z'n eigen achtergrond, maar die achtergrond hoeft het voor mij niet. Ik zie werk als bijzaak in mijn leven, werk doen wat ik leuk vind en ja, ook ik hou van mooie laarzen, pumps, tassen, jassen, whatever, maar nogmaals ik blijf wel een mens met een hartje, ik wil iets doen wat ik voor een ander mag betekenen, dat geeft voor mij veel meer voldoening. Als iemand behoefte heeft om te gaan shoppen, met low budget, dan ben je bij mij op de goede adres en tussendoor merken we het vanzelf wel op hoe het gaat. Als het klikt, dan komt het goed, als het niet klikt, houden we het zakelijk. Maar ik weet, als men shopt, is er altijd een reden voor, waarom ze shoppen. Net als iemand die ineens graag een tattoo wilt, die iets heeft meegemaakt en het daarmee wilt erkennen, weet je wel. Net als met shoppen. Als jij iets nieuws wilt of je voelt je niet gelukkig of je voelt je verdrietig, wat doe je? SHOPPEN of therapeut nemen, nou ik zeg je, je kan beter mij inhuren en ik zorg dat je weer helemaal vrolijk voelt en helemaal beseft wie je bent en wie weet heb je helemaal niets gekocht en kom je toch met happy lege handen of volle handen thuis! Dus dat is het eigenlijk meer van mij. Shoppen met mij, met gratis therapie. Ik studeer er niet voor al die termen en andere zaken, ik heb geen achtergrond, maar ik ben wel een mens en ik heb in mijn leven tot nu toe best een hoop meegemaakt en nog wat heel belangrijk is, IK HOU STIEKEM VAN MENSEN, waarom? We kunnen het toch niet zonder elkaar, we leren zoveel van elkaar, wat je wel en niet wilt zijn, wat je geïnspireerd raakt of wat je de moed geeft, wat liefde is, wat gezondheid betekent, wat de ouderdom is, wat verlaten is, wat succesvol is, van alles, kunst, muziek, film creatie, mode, beauty, computers, sociale vlakken, noem maar op. Er is zoveel maar toch blijven mensen elkaar soms zo misgunnen en toch haten en toch benijden en toch meer verlangen, meer, meer, meer... Maar goed, hier ga ik niet te ver op in, want dan wordt het lange lange blog. Anyway, dit moest ik weer kwijt. Ik ga even verder met waar ik bezig was, en tussendoor even de movie kijken..

Lieve mensen, slaap lekker voor straks enne...komt goed!

liefs!

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad! Doen girl! Styliste etc bla bla, ofc klinkt het lijkt het leuk en geweldig, maar hou altijd in je hoofd: alles heeft een keerzijde, niks is wat het lijkt. Het gras lijkt altijd groener en dan heb je het dan is het weer saai na een tijdje. Belangrijkste, blijf bij jezelf en wie je bent! Punt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je Drama Queen... ik doe me best :(

    BeantwoordenVerwijderen

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!