About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 25 februari 2014

What's wrong with....

me? De rest? Mensen? ik weet niet...maar goed, er speelt nu iets meer in me hoofd dan ik het wil maar daarom heb ik dit blog ook voor gemaakt. Waar ik het meest last heb, tegenwoordig, zijn mijn concentratie, ik word te snel afgeleid, zou het komen doordat ik afgelopen maand alleen maar lopen te digitaliseren? Goh ik begin van die woord te houden. Maar goed, zoals je weet, ben ik helaas nog steeds werkloos, ik begin nu wel beetje zat te worden. Elke keer hetzelfde, het is niet anders, momenteel om mezelf op deze manier door te gaan als werkzoekende. Werkzoekende klinkt beter dan werkloze. Paar weken geleden schreef ik nog dat ik het straks zo zo druk ga krijgen, die gevoel was ook goed, alleen net weer niet, ik geloof nu echter dat je toch wat GELUK moet hebben op je schouder, een sprankje GELUK. Ik was op paar gesprekken geweest, alleen boden ze maar 0 uren contracten aan, waar ik echt niets aan heb, ik ben geen 16 meer die thuis woon, ik heb mijn eigen leven en van oproepkracht contract heb je niets aan en dan moet je alsnog door gaan solliciteren, anders ontvangt je niets meer. Heel raar systeem, maar je kan er niets aan doen, en daarom moet je echt gedreven bij jezelf te blijven en risico maar nemen dat het niet gaat. Maar goed, ik heb het geluk dat ik samen woon en mijn vriend betaalt op zich nu het meeste, maar ik als onafhankelijke kip kan daar heel slecht tegen, natuurlijk moet je elkaar steunen en begrip voor hebben, maar 5 maanden!!! Het liefst ben ik nu aan het werk, maar goed, het geeft niet, ik kan nu sneller accepteren dat het NU eenmaal zo is en ik hou me nog steeds vast aan mijn routine, dankzij lieve bbloggers en fbloggers, inspiraties genoeg van te genieten en mezelf bezig te houden. Verder is het niet anders dan doorgaan tot je er bent. De proces duurt alleen wat langer maar ik ben ook maar een mens, ik kan mijn knopje niet zomaar uit zetten, mijn emotie moet ook eruit kunnen.

Waar ik zeer teleurgesteld ben geraakt, is deze maatschappij, misschien klinkt dat oppervlakkig of eenzijdig of bekrompen of whatever, maar door de crisis en zoveel werkloosheid nu hier in nederland en voor bedrijven die enorm belachelijke eisen worden gesteld, al snap ik het wel, maar zo werkt dat niet, tenzij je echt een automatische piloot wilt, dan moet je echt nog even verder langer dromen. Wij zijn nog steeds mensen, met een hart, een hart die bloed oppompt door je hele lichaam, je emotie, je gevoelens, je verstand, je denkwijze, je ervaringen, je passie voor heel veel dingen, je empathie en sympathie voor andere, je vrijheid, je manier van leven. Mensen we kunnen niet op deze manier doorgaan. Eisen die echter onmenselijk zijn en niemand die het kan voldoen, misschien voor een paar jaar, maar dan? Wat blijft er over? Niets, het bedrijf gaat gewoon door, met of zonder jou, gezondheid moet je echt op nummer 1 plaatsen, zonder jouw goede gezondheid, bereik je er niets mee! Maar die eisen die gesteld worden lijkt het niet alsof je geen eigen leven mag hebben of leiden. Alsof je niet eens mag slapen of adem halen, hoe wil je je bedrijven op die manier groter maken en target gericht houden, je moet wel van je werk houden, je moet wel passie hebben voor dit product, je moet dit je moet dat.. HALLO.... zijn jullie zelf ook zo?"Ik dacht het niet. Iets ontstaat uit wat je wilt verkopen, waar je wat aan hebt, en daarbij je kan vergroten door met de juiste mensen te werken, maar eisen die zo abnormaal zijn is net eigenlijk .. WE WILLEN GEEN MENSEN MAAR EEN ROBOT ZONDER HART, GEVOELENS, EMOTIE EN VERSTAND.  Sorry dat bestaat niet en nogmaals als die robot stuk gaat, wie maakt het dan? JA WIJ ,MENSEN DIE ECHT VAN WERKEN HOUDEN EN ECHT MET PASSIE VOLOP WILLEN GEVEN, maar er moet wel iets voor terug gegeven worden. Het is nu eenmaal zo bij de succesvolle bedrijf is , GEVEN EN ONTVANGEN. Niet NEMEN, NEMEN EN VERTREKKEN..!

En dan nog iets! je wilt niet weten hoeveel ik heb gesolliciteerd, ook naar bedrijven waar je mij absoluut niet zou zien werken maar ik ben zo iemand, ik ben niet vies van hard werken, maar mensen beoordelen of vooroordelen al op je uiterlijk of op je profielfoto op je cv en als ze zien dat je eruit ziet als een modepoppetje en ja excuse me, ik zie er graag goed uit! Dat wilt zeggen dat ik dan niet kan hard werken?? Of ik krijg antwoord terug, dat ik te weinig ervaringen heb? HALLO, KAN JE WEL LEZEN?? READ MY CV NOGMAALS!!! Ik kan je winkel runnen zonder dat je het me het vraagt.. Ze weten echt niet wat ze missen! Ik ga tegenwoordig met blanco mind op gesprekken, ja, opgegeven moment zijn die standaard gesprekken niet meer zo toepasselijk. Het is zo belangrijk dat je meer jezelf laat zien, wie je bent, en met bepaalde houding als je jezelf blijft, laat je echt zien wie je bent en waarom ZIJ jou aan moeten nemen! Jij moet denken dat JIJ die persoon bent dat ze aan moeten nemen, zo denk ik. Je kan van te voren altijd goed research doen en op 'n natuurlijke manier jezelf kunnen uiten op een fatsoenlijke manier te vertellen waarom zij jou moeten aannemen. Dat standaard gedoe, niet doen. Wees zakelijk, jezelf, menselijk duidelijk en klaar. Wat daarna gebeurt is, afwachten, afwachten en verder gaan. En blijf vooral dicht bij jezelf.

Ik ben zelfs geweigerd voor een schoonmaak werk!!! For godshake really!! Maar goed, op een dag, heb ik zeker mijn werk, een werkgeefster of werkgever die het hart heeft op de juiste plaatst en die bij mij passen! Vaak denken we dat we voor hen moeten voldoen maar andersom is het ook belangrijk, doe iets wat je leuk vindt en ga iets zoeken of ondernemen wat je leuk vindt, ik zelf vind het leuk om dagelijks mijn bbloggers en fbloggers te volgen en youtupe filmpjes te kijken of iets DIY kleding maken of wandelen of whatever, blijf goed voor jezelf zorgen, ga lekker lezen, ga lezen wat je leuk vindt, ga film kijken wat je leuk vindt, trek leuke kleding aan, eet wat je lekker vindt met mate (ahum..), drink veel water, thee zonder suiker en of weet ik veel, ga leuke dingen doen voor jezelf. HOU JE ZELF BEZIG en zorg voor een afleiding, zo ontsnap je sneller van je eigen sleur. Ga lekker schoonmaken of anders indelen of spelen met je kleding, boeken, schoenen, make up m, whatever, kruiden keuken.

Anyway... fijne dag, ik doe me best! liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!