About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 30 juni 2014

Opnieuw beginnen,

Opnieuw beginnen maar dan goed beginnen. Opnieuw die boeken lezen, opnieuw die positieve affirmaties lezen en je gedachten trainen in positieve zinnen. Begint al bij het opstaan in de ochtend, zodra je ogen open doet en je hoort je gedachten weer te veel praten, zeg tegen je gedachten, ok, duidelijk maar daar heb ik er nu niets aan, ik wil rust!

Of het komt goed, zeg je dan. Leven is eigenlijk in het NU aanwezig zijn. Oprecht aanwezig zijn, je zintuigen, je gevoelens van het NU kunnen waarnemen, maar ook weer tegelijkertijd loslaten. Koesteren is niet erg, als je maar niet te lang eraan hecht, want ook goeie momenten moet je loslaten. Vaak denk je terug aan leuke momenten en die momenten wil je nog even lang en lang van genieten en koesteren, maar opgeven moment is het klaar.

Ook die momenten moet je loslaten, net als met slechte momenten, al waren het geen slechte momenten, maar een leerzame momenten. Je bent dankbaar op dat moment dat je er even mag zijn en dat je er van mag genieten, van iets wat van jou zelf kwam. Momenten waar je veel van hebt geleerd en voor de volgende keer doe je het gewoon anders en op die manier verbeter je jezelf alleen maar naar een betere mens.

Maar hoe begin je dan met opnieuw beginnen? Met Liefde! Daar begin je eigenlijk mee. Begin jezelf weer opnieuw te waarderen en te houden. Liefde geneest zeggen ze altijd, en dat is waar! Alleen met Liefde begin je nieuwe stap te zetten naar je nieuwe verrassende leven en met Liefde neem je ook afscheid daarvan. Met Liefde kan je veel beter helder nadenken en je zult met liefdevolle ogen anders kijken naar iedereen. De schoonheid van een mens zit in iedereen, het is HOE jij bekijkt.

Liefde is 'houden van jezelf, leer van jezelf te waarderen als een waardevolle mens en ben jezelf eigen dankbaar voor de persoon wie jij bent. Als je op de punt bent gekomen, waar er geen einde aan kom aan je negatieve gedachten, dan begin je eerst met Liefde. Net als dat jij geboren bent, werd je opgevangen door je moeder en dan je vader en met hun liefde koesterende ze je. Daar begin je mee en je krijgt het ook mee, alleen soms vervaagt het Liefde door bepaalde omstandigheden, maar als jij weet dat Liefde nooit kan verdwijnen, zul je altijd uiteindelijk jezelf redden, hoe dan ook, welke richtingen en keuze je ook neemt. Al moet je risico nemen, maar zolang jij op jezelf kan vertrouwen dat je het gelooft en dat je het kan, ga ervoor. Luister diep naar je hart en je gevoelens, soms moet je gewoon even alleen zijn en op ten duur zul je achter komen, wat het is. Wat het is, is wat jij wilt. Uiteindelijk zul jij je doel wel bereiken, maar het gaat echter om je proces ernaar toe.

Zo is het leven nou eenmaal. De een komt en de ander gaan, denk bij wijze dat aan het begin ook een einde aan komt en daar kan je beter dankbaar voor zijn en zo heb je ook rust, meer rust.

Als jij weet wie jij bent en hoe liefdevol jij kan zijn voor jezelf, kan jij veel beter een ander helpen zonder dat het moeite kost. Het is iets wat eigenlijk nooit op kan raken. Met juiste manier van helpen, oprecht mensen mogen helpen, zonder dat je er moeite voor hoeft te doen, zul je alleen maar meer positieve energie ontvangen. Want Liefde kent geen grenzen, geen regels, alleen wij als menselijke wezen maken er regels van. Liefde is overal aanwezig, in elke schoonheid, in elke vormen en daden.

Liefde is het enigste medicijn die je helpt te genezen naar een betere leven. Het begint altijd eerst bij je eigen bron, bij jezelf, bij je innerlijke ik-vorm. Herken jezelf in goeie punten, en laat het negatieve punten je leerpunten zijn, het is iets wat geweest is, het is iets wat al gebeurd is, het is iets waar jij van kan leren en op die manier er anders mee om kan gaan. Als jij weet wat jouw eigen obstakels zijn, zul je bewuster weten en sneller achter komen, van wat je niet wilt.

Men doen dingen vaak onbewust of werd verleid door hun eigen verkeerde illusies en verlangens, maar als ze eenmaal wakker zijn, dan beseffen ze pas wat het is, maar vaak is het ook te laat, dan is het al gebeurd. Ieder eigen mens kan vanuit zichzelf analyseren, dat het anders kan, als je maar toegeeft en niet ontkent van je leerzame punten. Maar dan als je het weet, dan ook loslaten tegelijkertijd.

Soms heb je meer tijd nodig om te herstellen en meer geduld moeten hebben om door te zetten. Vaak is het alleen al goed, als je om hulp vraagt en dan vanuit gaat dat het goed komt, dan vertrouw je eigenlijk op je eigen proces van je leven. Je maakt er wat van! Hoe dan ook wendt of keert, je zult weer herstellen en jezelf terug vinden.

Enige optie, mogelijkheid, oplossing, antwoord is LIEFDE.....

Accepteer jezelf, waardeer jezelf, hou van jezelf, wees jezelf dankbaar, wees liefdevol naar jezelf toe, en wees dankbaar voor je eigen goede en oprechte daden, zonder verwachtingen.

Lees paar boeken die jou aanspreken op dit moment en sta voor andere dingen die op je pad komen voor open. Je weet maar nooit wat het LEVEN jou toebrengt. Eigenlijk vraag je er zelf al om met je gedachten. Jouw gedachten kracht is zo sterk aanwezig en die werken echt. Daarom is het voor jezelf goed te weten, wat jij wilt. Want uiteindelijk komen ze uit! Op de juiste manier dan. Wat jij denkt, trek jij aan, wat jij voelt, krijg je.

Gedachten krachten zijn gedachten die bepaalde signalen versturen met je op dat moment oprecht gevoelens mee geeft. Als jij alleen maar denkt, dat je even kan denken, dat je een miljoen wilt winnen, maar diep in je hart, weet dat je het niet gaat winnen. Dat zijn 2 verschillende dingen. Jouw gedachten mix samen met jouw gevoelens, die boodschap uit naar buiten toe. Op welke manieren en daden dan ook mag zijn en blijken, je zult het krijgen.

Denk in Liefdes kracht vanuit je zelf, vanuit je hart, ik weet dat je dit aan kunt, je zult vele andere inspireren, maar eerst moet jezelf goed genezen en herstellen, dan zul je weer helemaal opgeladen voelen. Hoe beter het gaat met jou, hoe sneller jij achter komt, doordat je weer bewuster bent gaan leven, des te meer jij steeds weet wat je wilt ontvangen.

Mensen die echt oprecht gelukkig zijn met wat ze hebben, trekken ook alleen maar de juiste dingen aan, al werken ze er hard voor en een ander krijgt het gewoon, als het ment to be is, dan mag het. Blijkbaar zenden ze de juiste boodschap uit en hou ze zichzelf bezig met andere dingen. Mensen die gelukkig zijn, zijn meestal mensen die weten wat ze willen  en die doen ook alleen maar leuke dingen. Al vinden ze het werk misschien niet leuk maar het zijn wel weer de inkomsten voor andere dingen die ze juist wel leuk vinden om te doen. Uiteindelijk is het maar een opstapje naar je nieuwe eigen geluk. Zo kan je het zien. Soms moet je voor jezelf niet zo zwaar maken en het is maar werk, geen leven. Door tijdelijk dit werk te doen kan je stapje verder en kijken waar je heen wilt. Op dit moment krijg jij de mogelijkheid om iets te ondernemen. Met dat salaris kan je dingen doen, wat jij maar wilt. Het betaalt niet alleen je lasten maar ook je plezier en al je behoeften. En misschien wel voor je studie of voor cursussen, je vakantie etc... Ooit zul je alleen maar doen wat jij leuk vindt.

Dat geldt zeker ook voor mij, ik moet dit zien als een opstapje naar betere geluk. Op dit moment is het maar even zo, maar ik blijf wel rond kijken, ik kan nu veel meer ondernemen, ik kan zelf voor mijn eigen financiën verzorgen en dingen doen zonder dat je 3 keer je dubbeltje moet omdraaien.

Uiteindelijk wil ik graag weer terug naar een kleinere winkeltje, dichter bij huis,  waar ik me thuis voel, en alleen maar dingen doe, wat ik leuk vindt en waar ik goed in ben. Werken voor een baas die een hartje heeft op de juiste plek, vind ik niet erg. Ik word ernaar goed voor betaald en ik werk op gunstige dagen en tijden, waarin ik meer mijn inspiratie opdoen voor mijn blog. En daarmee meer andere mensen mogen inspireren en met de juist boodschap doorgeven, iets wat voor mij een dankbaar werk geeft en is.

En dan moet je loslaten. En er vanuit gaat dat het zeker gaat komen, denken, geloven en voelen.

Ik lees al best veel boeken maar die van Paul Coelho zou ik zeker gewoon gaan bestellen, ik lees al wat verhalen van hem, maar hebt nooit de neiging om iets van te kopen. Maar heel veel dingen die hij schrijft, klinkt voor mij logisch en oprecht. Maar als jij liever iets anders wilt lezen, moet je dat vooral doen. Doe het vooral voor jezelf.

Met liefde ga je naar bed en met liefde sta je op! En zeg je goedemorgen tegen  het leven!

Liefs!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!