About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 27 december 2013

Laatste vrijdag van dit jaar!

Enigszins voel ik me beetje verdrietig maar ook weer niet. Ik wil geen lang verhaal van maken en hele privé verhalen vertellen, maar me zoontje is jarig vandaag en ik had graag bij hem willen zijn, maar door omstandigheden tussen z'n vader en mij blijft heel erg vervelend waar we niet als volwassenen onder elkaar om kunnen gaan, tenminste, van zijn kant dan. Het is inmiddels al zo lang geleden, maar helaas, z'n ego is zo groot en blind! Maar goed, vandaar, dat beetje sad feeling. Nou ik wil over iets leuks gaan schrijven. Het weer is echt bagger, maar voordeel is wel, het is rustig in de stad, zonder van die stressende mensen op straat, lijkt het nu wel alsof de storm voorbij was geweest en iedereen weer 'normaal' doen of ze zijn in een zombie-modus. Ik ben de laatste tijd door mijn Koosie-tijd, heb ik veel interesse gekregen in make up. Ik ben voorheen zo anti make up, less is better en dat wil ik zo houden, maar paar kleine handigheidjes is wel handig om te weten, waarom bepaalde dingen niet bij mij werken. Zoals de oog basis make-up primer en primer voor de make up. Nou echt waar, ik heb ze gebruikt en ze blijven echter de hele dag mooi en avond ook nog. Ik hoef nauwelijks bij te werken of te verbeteren, het zit gewoon goed.
Tot zover heb ik aantal budget producten gebruikt, want die duurdere merken zal best goed zijn, maar voor mij is het momenteel niet haalbaar om te kunnen kopen, maar gelukkig bestaat kruidvat en die heeft enorme veel verschillende budget make up in de winkel. En via verschillende beautybloggers review kan ik zelf ook bekijken wat wel en niet werkt. Ik ga niet hetzelfde doen als zij, maar ik wil als lezers, bezoekers wel graag aangeven dat het inderdaad werkt. En ja ieder huid is verschillend en ieder z'n eigen smaak. Handigheidje hoe je oog op maakt en hoe je bepaalde materialen kan gebruiken, is zo handig! Dus voor mij is make up echt nieuw. Ik gebruik wel wat blush en eyeliner, maar door die onmisbare primer blijft het nog mooier zitten zonder te bewerken en zonder steeds in me telefoon kijken of alles nog goed zit. Ik ben geen tuttebel maar ik zie graag goed uit.

Vandaag heb ik paar boeken verkocht, maar helaas, voel ik me beetje genaaid door die boekenwinkel. Als je met moeite je beste doet, kan je er meer voor krijgen op marktplaatst, maar die boekenwinkel lijkt mij echt een afzetter. Anyway, maakt niet uit, iedereen wilt geld verdienen en het waren echt populaire boeken, maar ik hoopte meer te krijgen dan wat ik had gekregen. (ik ben ook een beetje pussy hoor) al had ik iets willen zeggen, maar laat maar, ik heb er van geleerd, volgende keer verkoop ik gewoon via de marktplaatst. Ik heb nog aantal goeie boeken liggen, dus komt goed. En resterende boeken die ze niet nam heb ik maar weg gegeven aan de kringloop winkel. Ben ik er tenminste van af. Ik denk dat (4e voornemens) ik stap voor stap weer wat spullen gaan doneren of verkopen, want zoveel spullen in huis heb ik werkelijk niet nodig, het staat wel intellectueel maar goed, ik lees ze toch niet meer en ik heb altijd mee gezeuld dus, klaar mee. Ik heb wel behoefte om iets nieuws te gaan lezen, maar dan ga ik beter lid worden van de bieb en kan ik maandelijks leuke nieuwe boeken lezen en veel voordeliger voor mijn portemonnee. Ik heb zo 'Virginia Andrews' series, die kan ik wel weer doneren, het waren mijn favorieten boeken waar ik helemaal in kan duiken en non-stop door kan lezen. Of ik kan het ook doneren aan ouderen gasten huis zoiets, ik moet het even opzoeken, hier in de buurt. Kringloopwinkel is wel goed, daar wordt er goeie dingen mee gedaan, maar vaak is het ook goed om te doneren aan instanties waar ze niets voor hoeven te betalen.

Gisteren de was gedraaid, (alweer), zonet toch even boodschappen gedaan, maar echt waar, ik haat boodschappen doen! ik hou van eten en lekkere dingen maar als je niet weet wat je wilt of moet halen of koken? Pfff... me hersenpan vliegt de pan uit! Ik wilde vandaag sollicitatie versturen maar ik zie al dat het geen zin heeft om te doen, maar volgende week verwacht ik een telefoontje voor de 2e gesprek en hopend maar dat ik snel aangenomen word en kan ik weer mijn levensmiddelen betalen uit mijn eigen zak zonder schuldgevoelens. Ik vind het verschrikkelijk!

Waar ik ook dacht, was, wil ik dit wel delen met mensen, wil ik dit wel bekend maken, vinden mensen het wel interessant? Het is geen real-life-vlog, het is meer een digitale dagboek van mij, en ik wil het kwijt, ongeacht wie het leest en niemand leest, het moet eruit en aan de andere kant, zo hou ik mezelf up to date met de Nederlandse taal. Ik lees gelukkig al veel op de nieuwe bloggers en zo leer ik wat. Misschien in de toekomst, als mijn visie wat breder en groter is en wat mensen aantrekt, maar volgens mij trekt dit niemand aan. Zo doelloos mijn 'dagboek' te lezen, dagelijks. Het was de bedoeling voor mezelf. Soms wil je je verhaal kwijt. En je wilt niet constant iedereen appen met je lange lul-verhaal. Het is gewoon iets voor mezelf, iets wat ik heb meegemaakt of iets wat ik kwijt wil of iets wat ik dacht, dit wil ik graag delen, het kan van alles zijn. Ene keer ben ik zeer actief bezig en andere keer ben ik ineens 'spoorloos'...

Maar goed, ik denk dat het voorlopig genoeg is. Laatste vrijdag van het jaar, volgende week is het al weer de nieuwe jaar dus, maakt het af waar je mee bezig bent en ga ervoor en iedere dag kan je nieuwe voornemens zijn, dus zoek geen excuus meer, ga er voor en blijf in jezelf geloven, dan komt het goed.

liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!