About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 10 december 2013

Positief

denken, daar begin je mee, iedere dag, vanaf dat je opstaat en denk positief of uit je dankbaarheid. Iedere dag is een nieuwe morgen met nieuwe kansen en nieuwe ervaringen. Ik voel mij de laatste paar dagen stukken beter. Ik ben gaan realiseren dat ik beter kan accepteren dat het moment nu eenmaal zo is. Het is zoals het is, het is eenmaal zo. Het waren de confronterende maandjes voor mij. Vaak 'werk' je dat zo even weg, werk was mijn afleiding van mijn kortsluiting  gedachten. Elke draadje zat wel los in mijn hoofd. En die draadjes moet ik weer 1 voor 1 rustig aan elkaar aansluiten met de juiste draadje. Het juiste draadje begint bij jezelf, bij je hartje. En als je 1 vindt. sluit je het aan en dan gaat er langzamerhand de andere draadjes makkelijker naar elkaar toe. Het is heel gek beschreven, maar ik bedacht opeens op deze manier te beschrijven. Ik kijk de laatste tijd veel youtube filmpjes zoals ItsJudyTime of Life en naar BeautyGloss. Mascha van de Beautygloss was zeer jong begonnen en nu is ze succesvol Beautyblogger, Vlogger, Shopper, whatever you name it. Ze doet het hartstikke goed. Nu 10 jaar verder is zo succesvol geworden en erg gegroeid in haar ontwikkeling. Ik vind haar geweldig! Zij inspireert mij op dit moment. Al ben ik 10 jaar ouder dan haar, wat dan nog. Ik zie aan haar dat ze het leuk vindt wat ze doet, dat ze doet waar ze van houdt. Het is hard werken, maar wel leuk hard werken. En zo vermaak ik mij beetje mijn dagelijkse routine, mail checken, sites bekijken, werk zoeken, werk zoeken, solliciteren als een malle, werk zoeken, mail checken en natuurlijk de vlogs bekijken. Ten eerste was het zo, ik ben zo klungel met make up. Ik ben daar zo slecht in, het lijkt echt alsof ik 2 linkerhanden heb. Ik kan gewoon niet opmaken. Voor de oogschaduw is voor mij NO-GO! Ik kan het gewoon niet en ik hou eigenlijk niet van make up maar ik wil wel fris en gezond uit zien. Gewoon puur voor mezelf. En toen ben ik gaan opzoeken hoe je het moet doen. Nou er zijn zoveel tips en tutorials, niet normaal, maar ik vind eerlijk gezegd, op z'n nederlands zoals bij Mascha, vind ik het erg leuk. Vooral de producten die we hier ook kunnen kopen, ik kan ze wel kijken op amerikaanse meiden die ook tips en tutorial geven maar die producten hebben we vaak niet in nederland. Eenmaal paar filmpjes van haar gezien, ben ik er beetje stiekem verslaafd geraakt. Ze geeft leuke tips, verzin grappig dingen met haar tutorials make up noem maar wat op. Ze is happy met haar vriend en gezond en 2 lieve katten. Anyway, ik vind haar geweldig! Mascha, vooral zo doorgaan en blijf je hart volgen en op je eigen pad!

Maar goed, ik denk nu ook dat alles met een reden gebeurt en dat wist ik natuurlijk al heel lang. Eenmaal werkloos thuis zitten, besef ik gewoon, je moet genieten! Op dit moment genieten, voor je het weet, moet je al weer aan het werk. Op die manier kan ik beter voor mezelf incasseren en doorgaan met dingen die ik wil doen of eens echt een keer actie ondernemen. Voordeel van mijzelf vind ik, ik lees heel veel, kranten, internet, boeken, informatie van buiten af of van de buren. Al die kennis heb ik gewoon gekregen. Het is goed voor jezelf te blijven ontwikkelen en jezelf niet gek laten maken door deze 4 muren. Maar goed, als ik iets tegen komt, zoals op fb, en iemand vraagt om een advies of ze posten een leuke cafe of muziek. Ik vind het altijd leuk om een postieve comment te geven. Of een advies of een doorgeef luikje te openen, want misschien hebben ze wat aan elkaar. En ook op die manier vermaak ik mezelf. Het is zo om jezelf te vermaken. En ja aangezien mijn lieve vriend altijd bezig met z'n muziek, heb ik plenty time om iets te ondernemen met creatieve dingen of schrijven of lezen, of filmpje kijken of appen (wie doet dat nou niet)...

Maar wat ik hiermee wil zeggen, ik ben zeer alom dankbaar voor wat ik nu heb en wat mij op dit moment geven. Al zit ik nu even tijdelijk thuis, ik moet ervan genieten. Elke keer als ik besef, de trein rijdt niet of de stormachtige dag of 2 of te sombere dag om naar buiten te gaan, op dat moment ben ik zo blij dat ik dan thuis ben. Lekker warm, eigen eten maken, en lekker cosy homie warm vermaken. Maar ik ben echter iedere dag op zoek naar een baan. Ik weet wat ik wil en daar ga ik voor. Helaas ben ik er ook achter gekomen tijdens mijn sollicitatie proces, dat er minder leuke kanten zijn met solliciteren. Soms voel ik me gewoon 'genaaid' of genegeerd of wat dan ook. Soms denk ik dat ik misschien voor de grap mijn naam moet veranderen of gaan photoshoppen in blond haar, blauw oog en zeggen dat ik geadopteerd ben en heb 2 nederlandse ouders. Maar goed, ik ben te oud tussen de haakjes voor de jongere merken of ik ben te jong voor de oudere merken. En werken als een receptioniste die ik af en toe eens toe, is leuk maar niets voor mij, hele dag fake smile en hele dag telefoontjes aannemen en lunch klaar maken of als een boodschap-mevrouw spelen, is niets voor mij. Ik hou meer van variaties. Ik ben een FLYING-CHick. Ik ben veel te druk voor die functie. Te speels, te-veel-willend-doen-meisje en daarom moet ik overwegen op een ander richtingen te gaan doen. Alles beter dan thuis zitten. Sorry maar ww ontvangen, is niets voor mij. Ik ben nog hartstikke jong! Dus ik ga komende weken en volgend jaar ga ik mij concentreren op andere richting. Maar wel passend natuurlijk.

Nou bij deze genoeg slap gelul, ik wens jullie een mooie avond, al lees niemand het, het geeft niet. Al lees er maar 1 iemand, ben ik ook blij. Anyway, ik hoop eigenlijk dat ik deze blog gewoon iedere dag of om een dag wat te schrijven. Maar als ik niets te melden heb, heb ik niets te melden hahahah...

by the way, mijn nieuwe favoriete winkel is geworden, KRUIDVAT, dankzij de tips en tutorials van Mascha! Beautygloss.nl  budget make up yeaaaaah!!! I love budget!

Misschien zal ik een keer tips geven over de kleding, over de styling. Wie weet...

doei, fijne avond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!