About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 19 december 2013

Nog een week en

dan is het kerst! Yeah.... Maar helaas slaat de kerstman dit jaar over bij ons. Ik vind het eigenlijk best leuk om een kerst kleinigheidje te geven, maar helaas zal dit jaar niet gebeuren. Daar baal ik wel klein beetje van. Vandaag zal ik eens over van alles en nog wat hebben, wat er in mijn hoofd rond spookt, me gedachten even uitbannen. Soms wil je het ergens kwijt en ik heb geen zin om elke keer mijn vriendinnen lastig te vallen met mijn 'luxe-problemen' of kortsluiting-gedachten. Ten eerst heb ik helaas weer niet goed geslapen, eergisteren wel, 8 uur lang, precies wat ik nodig had om mijn geest en lichaam te herstellen, want ik had ineens one-day-belly-sick-virus iets. Maar gelukkig is het over. Het kan zomaar gebeuren, dan is je weerstand zeer laag en kan je lichaam het even niet aan en krijg je dit. Vaak of meestal krijg je dit doordat je slecht slaapt, slapeloze nachten en maar 1 keer per 2 weken goed slaapt (niet goed) of door stress. Dus het kan van alles zijn. Ik had laatst iets gelezen op nu.nl dat 1 op de 3 Nederlanders slecht slapen!!! Kun je nagaan! En dan zeggen ze dat Nederland in de top 3 staat van de gelukkige Nederlanders? Van waar halen ze die informatie vandaan? uit welke onderzoek hebben ze gedaan en bij wie? Zeker alleen bij mensen met heel veel geld? Nou ik weet niet hoor. Anyway, ik vind het nergens op slaan. Dus daarom moet je niet alles geloven, al die informatie, die mensen krijgen er voor betaald om informatie ERGENS vandaan te halen, maar vaak kloppen die ook niet. Ook informatie over voedsel, medicijnen, kijk er mee uit, laat je niet te veel beïnvloeden en luister meer naar je eigen ervaringen en je eigen lichaam en geest. Ieder persoon is anders, dus wees daarmee voorzichtig. 45% (zeg ik het zelf) kloppen die informatie niet! De rest zal wel kloppen uit wetenschappelijke bewijs maar ook uit ervaringen. Maar goed, je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je er mee doet.

Maar goed, ik dwaal weer af, maar dat is 1 van die dingen wat door me hoofd afspeelt. De kerst komt eraan, hartstikke gezellig. We gaan lekker chillen bij ouders van me vriend en zoals gewoonlijk help ik graag mijn lieve schoonmoeder met van alles en nog wat. ZE doen zoveel moeite voor de kinderen en ik hoop echter dat ze het waarderen. Zoveel moeite en dan ja, ik weet niet, het stoort me beetje aan de manieren van hun kinderen maar ze weten het niet beter, ze kennen het niet anders. Moeder doet echt alles. Van thee maken tot opscheppen van eten. Echt bij mij cultuur....is dat niet te doen, het moet andersom gebeuren, maar ja, ik hou me in en ik bemoei er niet mee, ieder voor zich. Ze zijn alleen te verwend, nu nog steeds, volwassen maar nog steeds klein kind. Hoedan! Ik vind dat je meer dankbaar mag uiten naar je ouders, niemand is perfect, geloof me maar, maar we leven NIET MEER IN HET VERLEDEN MAAR HIER EN NU. Dus ik waardeer elke moment met de ouders van me vriend. En ik zie ook soms hoe moe ze zijn. Maar ze doen alles voor de kinderen en kleinkinderen. Wat een ouders! Ik heb zo een enorme grote respect voor de ouders. Ik hoop echter dat de kinderen van hun, goed beseft HOE GELUKKIG ze moeten zijn met deze ouders! Ik wou dat mijn ouders, echte ouders waren, maar goed, ik heb ze beide vergeven en het leven moet doorgaan. Al zit er misschien wat kleine kiezelstenen in de weg, maar langzamerhand verdwijnen ze al een zand met de wind mee (hahahaha)

Maar goed, ik heb er zin in die gezelligheid. Vorige week had ik een goed gesprek gehad, maar helaas heb ik tot nu toe weer niets gehoord, Ik had klein kansje om door te gaan, maar hoe langer het zo stil blijft, is het al slecht teken, of niet, het is decembermaand, drukke stressvolle maand. Nog even geduld. Maar ik zag wel weer een leuke vacature, het is wel weer in de mode maar een ander functie. Ik zou kunnen proberen. De winkel gaat pas in februari 2014 open. Dus ik denk dat ik zo een sollicitatie ga sturen, je weet maar nooit. Je moet wel een wereldreis maken maar die functie spreekt me zeer aan en qua stijl past het volledig bij mij, ik kan gewoon mezelf zijn! Hoe lekker is het, als je ergens bent op je werkplek dat je jezelf mag zijn. Ik heb tattoos piercing en verschillende nagellak kleuren of gekke kapsel van netjes bekakt tot rommelig. Het hangt natuurlijk af hoe ik me voel. Dus ik kan het proberen. Er is niemand die tegen houdt.

Maar vandaag voel ik me beetje hoofdpijn, dik, vadsig, weet ik veel. Maar het weer is erg mooi, de zon schijnt, ik mag niet klagen. Alleen ik zit echter met mijn financiën problemen. Straks wordt het minder en dan moet ik er voorlopig mee doen, maar ik kan in ieder geval nog steeds mijn rekeningen daarmee betalen maar meer ook niet,  dus motivatie wordt steeds groter maar ook ongeduldiger. Ik moet een baan hebben. Thuis zitten, bah! Af en toe is niet erg, maar geloof me, ik werk liever. Bah, verschrikkelijk om zo afhankelijk te zijn en helemaal als volwassenen vrouw. Ik krijg zowat een allergische reactie van! Vreteeeeee. Deze blog bericht is eigenlijk niet echt boeiend maar ik moet het kwijt! Ik kan niet wachten tot het 2014 is. Eigenlijk op z'n Aziatisch pas in februari is het nieuwjaar. Dan is het paardenjaar! Slangenjaar, oh my god! ... Voorlopig even niet meer.

Ik ga hierbij maar stoppen, maar misschien als ik iets nieuws en positieve inspiratie heb gedaan of gekregen, post ik weer een bloggertje. Sorry van mijn geklaag! En wie het ook is, bedankt voor je tijd.

Liefs! En een fijne dag toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!