About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 29 december 2013

Nog 2 daagjes...

Nou voor de sommige Aziaten beginnen het nieuwjaar pas op 31 januari 2014. Je kan het op google zoeken en bereken wat je Chinese sterrenbeeld zijn. En welke dierensterrenbeeld het jaar 2014 en wat die van jou is. 12 maanden, dus 12 dierenriemen. 2014 is het paardenjaar, dus goed teken, nieuwe start, positieve jaar wordt het voor vele maar ook leerzame en zorgzame jaar. Beter dan jaar 2013, wat alleen maar ellende en zorgen en problemen was, bij de sommige dan. Dat hangt van je sterrenbeeld af, als je er niet in gelooft is het prima, ik heb er niet veel verstand, maar een klein beetje, het boeit me wel. Voor de Aziaten is het pas 31 jan een goed nieuw jaar! Hopelijk vergeet ik het niet!

Ik heb mijn vriendin aangemoedigd om een food-blog te doen, wat ik nog niet veel ben tegengekomen, zij is zo goed in koken, maar ze houdt niet van schrijven. Maar foto's is al voldoende met ingrediĆ«nten en klaar. Het is best boeiend en ik vind het ook leuk, als ik het op papier schrijft, raak ik het altijd weer kwijt, dus ik hoop ooit dat ze het gaat doen en kan ik zo opzoeken. Tja internet we cant live without you! Dus ik wacht even af. Ik wil wel dat ze het doet omdat ze leuk vindt maar ze heeft al een drukke leven, maar wie weet...

By the way, ik heb eindelijk heerlijk geslapen!!! Wat een record 8 uur lang, ik voel me gelijk stuk beter en herstellend. De dag is mooi begonnen, lucht is blauw en droog en zonnig! Wat wil je nog meer, maar het is wel koud, dus mocht je vandaag nog naar buiten gaan, pak je goed in!

Ik heb er over nagedacht, misschien kan ik het rustig aan doen om kleine stapjes te beginnen met verschillende thema's. Zoals nu wat ik zojuist had bedacht. Ik ga zo de stad in, en we hebben een cadeaubon gekregen van de Zara. Ik ben zelf geen Zara-liefhebber, ook omdat de maten mij niet bevallen, ik ben best breed gebouwd voor een Aziaat, misschien woon ik iets te lang hier in Nederland ahahh.. nee hoor, ik hou van van eten! Anyway, Zara maten zijn of vallen vaak klein dan gemiddelde maat. Verschillende merken hebben verschillende maten. Laatst had ik gehoord dat Mango een fullsize maat kleding gaan produceren, ik kan haast niet wachten en Mango vind ik eigenlijk leuker dan Zara. Zara is voor mijn budget erg duur en daarom winkel ik ook liever bij de H&M, monki of iets dergelijks. Ik vind Zara wel mooie kleding maar qua kwaliteit is het zeer bagger voor zo'n prijs! Maar ook bij Mango moet ik altijd een maat groter hebben, wat voor mij al depressief brengt, jeetje, zo klein! Ik heb een zandloper figuur, mijn buste is iets breder dan mijn schouder en me heupen vallen hetzelfde als mijn buste, dus als ik een blouse moet kopen, is het altijd een ramp. Voor Zara en Mango heb ik een maat 40 of 42 nodig maar bij andere merken heb ik 36 of 38 nodig, hangt van de stoffen af. Dus ja het is best deprimerend hoe het werkt, maar het gaat om de pasvorm en niet om de maten. De maten slaat echt nergens op, maar het is wel goed voor mensen die juist wat kleiner en slanker zijn is het ideale winkels. Er lopen zoveel verschillende mensen(gelukkig maar, anders is de wereld zo saai) met verschillende maten, er zijn ook kleinere mannen met kleine maten, vaak geef ik advies, ga naar Zara of Mango voor mannen (ja, mango heeft nu ook collectie voor mannen H.E. mango) of vooral Italiaans of Spaanse merken vallen de kleding vaak kleiner!




Vest met leren zakken vind ik erg mooi, stoer maar kan vrouwelijk gedragen worden, die stretch broek, ruim en skinny lijkt mij ook erg mooi, moet ik ff passen (zal raar zijn in de mannenpaskamer), maar die laarzen vind ik wel weer mooi, de kleur en de vorm, ik heb tegenwoordig iets met lange laarzen, voorheen had ik met enkel laarzen en die mannen tas vind ik echt mooi, simpel, tijdloos, praktisch en zwart!

Maar goed, we gaan zo de stad in en ik heb me beetje op voorbereid, smaken verschillen maar ik vind de Zara vrouwen collectie minder mooi dan de mannen collectie, dus ik ga me focussen of juist niet, op accessoires, tassen of schoenen, sjaals en anders de truien van de mannen. Mannentruien kan ik wel gewoon maat 38 pakken, die hebben brede buste vormen maar slanke taille dus dat is voor mij goeie pasvorm (een tip) en misschien tijd voor een grote lange dikke sjaal! Eigenlijk zoek ik nog steeds een nep bontjas, maar juist die bontjas maken mij erg dik, of ik moet een ander soort nep bont jas proberen maar ik zou niet weten, bij sommige staan het heel goed, ze hebben zelfde soort figuur als ik maar toch staat het bij mij niet, ik snap het niet. Dus hopelijk kom ik geslaagd thuis, al heb ik niet veel, maar hoop wel met genoeg die kaart te gebruiken en vaak als je zoekt, vind je niets. Dus ik ga op mijn blanco mind de winkel in en zie maar of ik met of zonder tassen naar buiten loop. Mijn vriend heeft ook zo'n bon gekregen en hij slaagt er altijd in, hij heeft wel die goeie maten en al z'n broers trouwens ook.

Hebben jullie dat ook, dat je hersens sneller werken dan je vingers? Zo irritant!

Nou we gaan ons klaar maken en hoop dat de lucht zo hele dag mag blijven en komen we voldaan thuis en ga ik lekker gerecht maken voor een avondeten!

Nog 2 daagjes en dan vieren het we en nemen we dankbaar afscheid van 2013, laat alles los, vergeef dingen die je kan vergeven, dat geldt ook voor mij. En beginne we met hele nieuwe energie!

Fijne dag! Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!