About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 21 december 2013

Tijd voor

veranderingen. Iedere dag kan jij je leven veranderen, zolang je maar doet voor jezelf. Je verandert omdat je het anders wilt doen of omdat je het beter wilt zijn of je hebt van je lessen geleerd. Veranderingen heeft alleen zin als je het voor jezelf doet. Zie het niet als egoïsme, het is gewoon even de tijd dat je kiest voor jezelf. Wat daarna gebeurt is altijd een verassing. Zolang je maar weet wat je wilt en doet, komt het goed, het is ook goed om niet te veel te analyseren om kleine dingen, soms is het goed, om gewoon het moment te accepteren en door te gaan. Het is zoals het is. Soms laat je je instinct die dag begeleiden, je volgt je gevoel, je volgt je gedachten, zolang je maar weet dat je naar jezelf kan luisteren. In sommige momenten moet je wel rationeel blijven of nuchter, te zweverig, te houterig of te structureel volgens de schematisch patroon (voor sommige is dat wel handig, mensen die iets anders zijn in hun hoofd) leven is niet altijd goed of slecht. Ik kan niet zeggen tegen jou hoe je het moet doen of zou moeten doen. Je moet het zelf bepalen, je hebt het zelf in de hand. Sommige nemen pilletjes, sommige hebben patronen nodig, sommige hebben vaste schema nodig, ja dat kan, niets verkeerds mee. Als jij daar maar gelukkig van wordt. En soms moet je forceren tegenover je gevoelens of soms hoef je niet te forceren. Weet je hoe fijn het is, dat je in je omgeving bent, helemaal jezelf kan zijn, je helemaal uit je dak gaan, wanneer je daar behoefte aan hebt? Of je hebt geen zin in een conversatie met iemand of wat dan ook? Daarom is het ook belangrijk voor ieder mens, tijd te maken voor zichzelf, wie dan ook, je bent dagelijks bezig met je werk, huishouden, kinderen, verplichtingen van hier tot daar, soms moet je even echt niets doen en gaan beseffen. Soms weten men niet eens meer voor wat ze doet, alles gaat op automatische piloot, alles gaat op standje 1 t/m 5, wanneer houdt het op? En dan vraag je zich af, vooral work alcholic, waarom ze burnout hebben? Al die dingen hebben een voordeel en nadeel. Het gaat erom, hoe jij daarmee omgaat. Je kan het alleen voorkomen, doordat je iedere dag geniet en beseft wat je hebt, dat je er BEWUST mee bezig bent, zo hou je jezelf onder de controle. Zo weet je ook wanneer je moet stoppen en hoe lang je kan volhouden en wanneer je andere weggetje moet slaan of veranderingen toe moet passen. Mensen die niet BEWUST LEVEN, komen altijd zichzelf tegen. En val je keihard op de grond en moet je weer opstaan en alles weer opnieuw leren kennen, 'who the f... am I?  De ene kan er beter mee omgaan en een ander houdt gewoon een koppige paardeklep en denk gewoon, 'nee, ik ga gewoon door, anders is het niet klaar, anders komen die andere tijd te kort , anders, anders, anders... En daarom na de feestdagen zoals nu, lopen zoveel mensen met hun geest zonder kop! Snap je dat? Ze lopen als een malle kippetjes en haantjes bij elkaar, dingetjes op te rapen, maar niet beseft waarvoor ze het doet. Het is een lopende band maatschappij, ik moet dit, ik moet dat, ik moet daar zijn, ik moet dit regelen... Wie zegt dat? Niemand!!! Natuurlijk krijg je er veel voor terug, al die moeite, maar elke jaar, elke keer hetzelfde, yeah kerst komt eraan, maar dan met stress!?! Ik weet niet hoor, maar kerst hoort juist blijdschap te zijn, luchtig en relax en ontspannen, hier in deze maatschappij, is het niet normaal. Mensen doen boodschappen als een commando's als een mier zonder hersens op zoek naar voedsel. Bang dat ze het niet overleven, bang dat ze tekortkoming krijgen op hun gebied. Ik begrijp dat wel, ik heb dat ook toen meegemaakt, maar als je het niet wilt doen, moet je niet doen, dan moet je zelf aangeven, wat je wel wilt. Dus daarom jij kan iedere moment veranderen. Het is moeilijk om aan te geven, omdat het vaste traditie is, maar ook traditie kan de regels breken en veranderen. Dus ik hoop en wens voor mensen die komende dagen een rustvolle kerstdagen zullen krijgen, met ontspannende sfeer. Daarom heb ik zo hekel aan boodschappen doen. Weetje, albert heijn is gewoon open. Er is genoeg voedsel, er zijn genoeg andere dingen. Misschien heb ik makkelijk te praten, maar ik wil je alleen aangeven dat het anders kan. Alleen jij kan dat veranderen. Een ander kan niet in jouw hoofd kijken wat je wilt. of wat jij denkt. Bespreek het met jezelf en maak er een leuke feestdagen van, vraag om hulp, niets mis mee, als ieder wilt genieten, is ook ieder mee helpen en daar is kerst ook voor! Niet alleen maar op je krent blijven zitten en wachten tot je eten opgediend krijgt, dan zul je niet eens bij mij krijgen. Kerst betekent samen zijn, samen delen, samen helpen, samen communiceren, samen de tijd voor nemen. Kerst is niet, wachten, opeisen, zeuren klagen of wat dan ook, blijf dan liever thuis en lees een goed boek of kijk naar een tekenfilm en laat die mensen gewoon genieten. Dus je kan het leuk maken voor jezelf of NIET leuk maken. Is all yours!!!

Nou dit was mijn ochtend bericht, ik wens jullie een fijne dag, het is alweer zaterdag en komende dagen is het druk en gezellig. Maak een fijn weekend of vakantie of week van, wat je ook doet, doe het bewust!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!