About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 20 december 2013

Mijn meningen op...

blog, twitter, facebook.... Ik ben zo iemand, ik wil graag zo mogelijk goed eerlijk blijven naar mezelf toe en naar anderen en collega's waarmee ik samen dagelijks heb gewerkt of werk. Ik heb altijd gezegd tegen jullie, blijf zo veel mogelijk eerlijk, naar jezelf toe en naar anderen. Maar ik weet ook dat het soms moeilijk is om altijd echt eerlijk te zijn over bepaalde dingen, hoe je er over denkt en wat je meningen zijn. En als je ergens in een bepaalde gelegenheid komt of bent, dan pas je automatisch aan je omgeving op dat moment of je weet hoe die mensen zijn en je wilt een gezellige avond en dag houden, ja, ik ken dat. Ik vind het soms moeilijk of lastig om mezelf in te houden. Als er een discussie in de plaats kom, waar ik niet mee eens ben (dat mag en dat kan, van beide) dan wil ik echter mijn meningen zeggen of ik stel bepaalde terugkoppeling vragen naar diegene, want die informatie dat diegene vertelt, wil ik ook weten waarop het gebaseerd wordt. Het kan uit eigen ervaringen of horen van iemand of lezen van informatie wat vaak niet klopt (45%_knipoog) En mijn vriend kent mij, hij hoeft maar 1 keer naar mijn blik te kijken en als hij terug blik van nee, niets zeggen of laat geen blik toe, dan kom ik los. Al weet hoe ik ben, ik denk en hou er rekening mee met een ander, ik heb wel empathie vermogen, maar ik wil niet altijd maar rekening moeten houden van iemands z'n gevoelen of haar gevoelens. Soms kan mijn mening een wake up call zijn of pijnlijk hard maar is niet pijnlijk hard, het is de waarheid van de kern uit diegene die zelf er mee aan komt. Zulke discussie is altijd wel leuk en leerzaam hoe iemand over bepaalde dingen bekijkt en denkt. Maar het is pas een discussie als je ook voor open staat voor andere meningen en vaak, helaas vaak kunnen er dat niet tegen! En dat is nou wat ik zeer teleurstellend vind. Als je er zelf mee begint, je weet wat je kan verwachten of niets kan verwachten, maar respecteer ook iemand anders z'n meningen, maar helaas wordt het al gauw verpest en sfeer is dan niet meer goed te maken en dan is er ook niets meer gezegd. Zo jammer, ik lok geen discussie uit, ik vind (mijn mening), dat je ook open minded moet zijn. Ik sta er voor open, niemand hoeft er mee eens te zijn met mij of iemand anders, maar respecteer elkaar ook meningen. En anders moet je niet aan beginnen en gewoon shut up! En als je er wel voor open staat en nieuwsgierig luistert, dan is het leuk, en kan je eindeloos lekker gewoon kletsen en weet ik veel uitpraten of wat dan ook.

En daarom als ik zie of lees of wat dan ook, iets op tv, klote reclame tussendoor, tijdens de spannende film (ik mis de oldskool tv kijken zonder reclame) dan moet ik het kwijt. Dan twitter ik meestal of iemand plaats een comment of bericht en ja soms deel ik mijn meningen, maar ik behoud me dan rustig. ik weet hoe het kan zijn en escaleren. En daarom vind ik het vrij lastig soms, eerlijk te zijn, 24 hours.. maar ik probeer het wel. Mijn vriend zegt dat het goed is, maar sommige mensen kunnen er niet tegen. Ik heb zo iets van, waarom moet ik rekening mee houden met een ander, terwijl die zelf mee begint? En ja, ik ben dan zo iemand die dan iemand op z'n plek gaat geven, niet dat ik het graag wil doen, maar hallo, je bent niet de enige op de wereld. Als diegene alleen maar ik ik ik i ik ik ik ik luxe shit probleem heeft en niets doet en niet voor open sta, dan heb ik liever dat je ergens een hutje gaat bouwen in de bos en ga daar maar met jezelf leven en kom dan terug, en besef dan wat je mist! Sommige mensen kan ik niet uitstaan, zo egoïstisch, zo geen empathie vermogen heeft, ik snap dat soms niet, maar goed, ik denk altijd, ONWETENDHEID! |Laat maar gaan. Mevrouw Karma doet haar werk wel.

Eerlijkheid duurt het langst, waarheid vertellen is beter dan de leugens, waarheid komt altijd boven water, hoe dan ook, wanneer dan ook, al is het 10 jaar geleden, de waarheid komt altijd naar boven. Gelukkig heb ik afgelopen jaar goede band gekregen met mijn zus. Ik kan zo eerlijk naar haar toe zijn en gaan. Soms wil ik iets zeggen over mijn gevoel en ik kan het niet kwijt of ik durf niet te zeggen zonder haar te kwetsen, terwijl je er mee zit, maar gelukkig heb ik mezelf de stap overheen gezet en ik was heel eerlijk geweest en echt waar, het lucht op, ik voel me stukken beter en completer dan ik was. En mijn zus was zo begripvol! En ja ik ben erg blij met haar, verleden is verleden tijd en ik ben gek op mijn nichtje en me zus is gelukkig met haar vriend en is gezond. En ik gun het haar. En ik wens ook dat het voor altijd zo mag blijven. Ik heb maar paar goeie vriendinnen. Bij mijn echte vriendinnen kan ik wezenlijk zo eerlijk zijn, ik kan hardop denken en zeggen wat ik voel en vind, het is allemaal prima en wederzijds geldt dat ook, natuurlijk, anders is het geen vaste vriendinnen. Met 1 ben ik al 12 jaar vriendin, ik noem haar altijd mijn zus. Zij was ook de eerste die mij echt steunt en begrijpt en erg spiritueel. Met haar blijf ik voor altijd contact houden tot de dood ons scheidt, al zie ik haar maar 1 keer per jaar, maar we appen heel vaak. En no hard feelings, we zijn volwassen vrouw en hebben een eigen leven, maar we staan altijd voor elkaar klaar, altijd!

Ik ben namelijk echt heel slecht in vriendschappen. ik kan namelijk niet zo goed tegen verplichtingen. ik heb genoeg verplichtingen in mijn privé leven. En als ik dan ook nog social life verplichtingen moet gaan stellen, dan heb ik geen eigen leven meer. Vandaar dat ik altijd meteen duidelijk en direct ben, zodat diegene het ook meteen weet wat ze aan me hebt. Vele van mijn vrouwelijke vriendinnen waarderen mij zoals ik ben. Ze zeggen ook vaak (compliment) al zien ze me niet, maar als ze problemen hebben, ben ik altijd diegene die klaar staat ipv die andere kippetjes. Al is het 's nachts of wat dan ook, ik ben er voor haar. En daarom ben ik ook zuinig op mijn vrienden en vriendinnen. Ik heb niet veel mannelijke vrienden, voornamelijk misschien ex collega's maar ik heb daar niets veel mee, we houden gewoon oppervlakkige contacten en dat vind ik prima zo. Ik heb wel leuke vriendenstelletjes, zo leuk! 1 heeft zo'n een schattige kindje, nee ik heb meerdere zelfs hahaha.. 2 stelletjes die ook dochters hebben. 1 meisje van vriendenstel heeft een lief schattig meisje, een engel noem ik altijd. Een engel die mij al toeliet haar in haar leven en binnenkort krijgt ze een broertje erbij, zeer spannend, ik ben erg benieuwd, wil hem al vasthouden. Als hun kind haar energie toelaat naar mij toe, dan voel ik zo mooie dingen van haar, echt, ik krijg er continue kippevel van als ik bij hun thuis zit. ik vind die stelletje ook zo leuk, zo lief, sociaal en ja hun koester ik erg op afstand. Ze weet hoe ik ben en hoe me vriend is hahaha.. we zijn beide beetje contact gestoord haahhaha.. En eentje die woont weer ergens anders. En die heeft ook schattige kindje. Dus ik koester steeds meer en hecht steeds meer naar echte vriendschappen die mij en me vriend accepteren zoals we zijn en wederzijds. Mannelijke vrienden heb ik vroeger veel gehad, maar helaas niet altijd goed ervaringen mee gehad. Daarom geloof ik ook niet (nog steeds niet) in vriendschappen tussen man en vrouw (ieder voor zich) ik heb te veel mee gemaakt op dat gebied wat te lang verhaal is, dus bij deze.. maar goed, ik dwaal weer af!

Dus meningen uiten kan, wel, altijd, niet altijd, maar denk eraan, respecteer ook haar'hem meningen en anders moet je er niet mee aan beginnen als je niet tegen de waarheid kan. Of begin er voorzichtig mee en houd je rustig en laat gewoon zoals het is, je mag best zeggen dat je daarmee gekwetst voelt, maar blijf rustig en laat je niet opwinden, gewoon als een volwassene individu. Het zelf geldt dat ook voor mij hoor. Maar ik weet wanneer ik wel en niet kan doen. Mensen die mij kennen weten hoe ik ben en vragen altijd om mijn meningen, ik ben geen goeroe betweter, maar ik help graag en steunt de koppeling mee. Vooral mijn ex-collega's konden het wel waarderen en we hebben beide zoveel geleerd van elkaar en zo neem je weer mee naar je volgende ervaringen.

Dus lieve mensen, blijf en wees eerlijk naar jezelf toe en naar anderen, klein beetje empathie en het komt goed.

fijne dag nogmaals!

liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!