About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 8 juni 2014

De moment dat je weer

even dacht, dat je weer op een ander pad wordt geleid en dat je weer aan jezelf twijfelt en dat je weer verkeerde keus moet maken, dan is de moment juist, dat je heel erg bij jezelf moet blijven. Zolang jij gelooft, DAT ene wat jij heel graag wilt, moet je blijven geloven dat het komt. En niet van af dwalen. En zo heb ik dus ook gedaan, vandaag. Van de week kreeg ik een telefoontje van mijn werkgeefster, dat er bepaalde dingen zijn veranderd. Ik heb geen glazenbol, maar ik zei al voorheen, dat het elke keer toch wat anders gaat worden. Waarbij ze op dat moment zei, nee, nu is er geen veranderingen meer. Tot van de week. Dus ze belde me op en suggereert iets wat ik ervan vond, van deze winkel en locatie. Op dat moment heb ik mijn galg uitgespuwd en maar gezegd, wat ik ervan vond. Maar goed, ze blijft doordrammen, dat deze tijdelijke zware periode, over heen zal komen.

Dus aankomende week zal ik van haar horen, hoe en wat. Al weet ik wat ze gaat vragen, maar ik moet toch echter heel goed nadenken, wat ik wil. Ik weet wat ik wil. Ik vind dat bedrijf niet leuk, niet goed en niet mijn ding, mijn merk. En ik heb hier helemaal geen zin in. Ik wil gewoon rustig aan doen en relax naar me werk en naar huis gaan. Zonder al die poespas gedoe.  Als ik 10 jaar jonger was geweest en voor die functie werd gevraagd, zou ik ja zeggen, maar ik ben al die retail shit gedoe gewoon klaar mee. Ik wil zelf aankleden wat ik leuk vind en laat mij maar alleen maar mensen helpen.

Van de week sprak ik met collegaatje, die had eerder bij een drogisterij gewerkt en die vond het best ontspannend werk en je deed gewoon je ding en wat er gedaan moest worden en dan ben je ook tegen die sluitingen tijd klaar en kan je naar huis, zonder poespas. Dus ik dacht, ach, waarom niet! Ik vind drogisterij altijd wel leuk, maar dan wel een persoonlijke drogisterij, niet zo'n keten drogisterij. Die willen toch alleen maar jongere mensen en maar hardcore vakkenvullen, prima, maar niet mijn ding. Ik wil toch echter wel mensen helpen, adviseren en dingen doen die ik leuk vind.

Dus ik wil heel graag bij me zelf blijven en ik heb dus open sollicitatie verstuurd en ik WENS VAN HARTE dat ze gaan reageren op mijn sollicitatie. Het is open, dus ze zijn niet verplicht, maar het zou wel fijn zijn! Het is wel wat ik wil. - dichter bij huis - gunstige werkdagen en tijden - geen koopavond en geen zondagen, gewoon precies zoals ik wil. Gewoon lekker uitpakken, aanvullen, en klanten helpen. Met plezier en relax naar me werk gaan en naar huis! En verder mijn andere nuttige tijden beter benutten!

Ik moet het loslaten en aan mijn Universum overlaten. Die zorgt wel weer voor. Uiteindelijk zal ik wel krijgen, maar de proces is altijd spannend en uitdaging, je leert wel en je komt mensen tegen die je op bepaalde pad begeleidt, zonder dat je het door hebt.

Dan moet je verder gaan en loslaten. Dus ik heb mijn actie onder genomen en nu is het afwachten en ja, wie weet, je weet maar nooit, ik moet er niet eens over nadenken, hopen doet soms lijden. Het is beter om los te laten!

Dus blijf  bij jezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!