About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 11 juni 2014

Volg en luister naar je intuïtie gevoel...

Naarmate je 'ouder' wordt en je hebt al redelijk wat levenservaringen gekregen en al ben je nog niet eens op de helft maar je hebt wel de benodigde kennis meegekregen over jezelf, neem ik aan. Er zijn sommige mensen rond de 40ste nog niet eens weten wat ze willen, dus het verschilt per mens. Op gegeven moment kom je er wel achter wat je wel wilt en dat je jezelf steeds beter leert kennen wie je bent. Wat je hebt, bepaalt niet jouw persoonlijkheid en het bepaalt niet wie je bent. Wat jij doet, zegt of denkt, ben jij, uiteindelijk. Jij bepaalt zelf je leven, jij bepaalt jouw eigen hobby, je werk, je vrienden, je relatie, familie heb je helaas niet voor de kiezen, die moet je accepteren of opdonderen.


Maar goed, je leert jezelf zo goed kennen, dat je weet wat je wel wilt en als je echter diepste naar jezelf kan luisteren, doe het dan! Twijfel er niet aan. Ik heb altijd jaren getwijfeld aan mijn intuïtie en mijn gevoel. Omdat ik mezelf toen die tijd nog niet goed kende wat ik wilde. Ik keek teveel naar 'buiten' en niet naar 'binnen'. En als je aantal stomme misverstanden hebt meegemaakt, weet je het nu wel beter. Ik heb zo ontzettend met mezelf getroffen dat ik toch durf te zeggen wat ik wil en denk. Meestal zeg je uit angst gewoon meteen JA!, terwijl je dat niet wilde of je doet het voor een ander, maar uiteindelijk heb je jezelf mee.


Er zijn momenten dat je niet aan twijfelt dan kan je gewoon goeie keuze maken voor jezelf. Niemand is perfect en jij hoeft niet perfect te zijn, niemand vraagt dat van jou, mensen eromheen zou wel willen, maar perfectie bestaat eenmaal niet, zelfs niet eens met een MAC of een perfecte IPHONE. Zelfs de mensen op je werk zou willen dat je perfectionistisch bent, maar hoe is dat? Ik bedoel, ik heb ook altijd controle nodig om alles secuur mogelijk mijn gestructureerde werkzaamheden te kunnen uitvoeren, maar we zijn maar een mens en geen robot. We hebben emotie, gevoelens en gedachten.
Door zoiets te werk gaan, heb ik mezelf te veel gegeven dan het nodig was, tenminste ik kon op dat moment geen balans vinden. Ik ging er helemaal voor en ik ging echt met hart en ziel en wat kreeg je? Niets!

En daarom weet ik ook voor de volgende keer, dat het niet erg is om nee te zeggen, niet omdat je lui bent en geen zin hebt, maar puur om jezelf te beschermen. Je kan alleen geven wat je hebt en meer niet. En wat je niet hebt, kan je niet zomaar uiteen toveren, die ander moet het maar accepteren. Zorg goed voor jezelf en ga jezelf niet langer gek maken dan het nodig is, luister goed naar je intuïtie, eigenlijk al bijna bij het begin, zodra er 'n vraag wordt gesteld, dan weet je het eigenlijk al, maar dan door het gesprek kan je je gedachten veranderen. Zo is dat gewoon. Iemand die jou met z'n of haar overtuigen wilt uitleggen waarom, maar dat heeft meer te maken met hun zelf en niet met jou. Als jij niet wilt, moet je niet doen. En al heb je geen reden, maar als je gevoelens er niet naar heeft, moet je niet doen.

Zoals gisteren, 5 voor 6 sluitingstijd werd er gevraagd of ik vandaag kon werken. Ik wilde bijna ja zeggen, maar mijn gevoelens was zo sterk aanwezig en ik bedachte me meteen 'nee' ik kan niet. En ja, zo gaat dat altijd met dat soort bedrijf, op last minute alle planning even omgooien omdat die hoofdkantoor dat wilt. Puur voor de omzet. Natuurlijk kon ik wel werken, maar ik had me zo ingesteld op mijn vrije dag en dan heb ik gewoon geen zin om extra mijn tijd te geven, en ik kreeg een flashback dus ik dacht meteen 'nee' ... ik werk donderdag vrijdag wel weer en zien het maar. Ik had ook van die dagen gehad, wat ik dacht, wat een 'k*t-planning' maar goed, uiteindelijk heb ik het wel gered, maar ik vind het zo belachelijk! Dat gebeurt mij niet nog es.

En daarom had ik voor echte boetiek merk gekozen en kon ik veel beter mijn eigen winkel hanteren en niet zoals het met die keten gaat. Vreselijk! Al die werk, herhaling, herhaling. En echte klanten helpen, persoonlijke aandacht geven. Al die traplopen en andere dingen en onzinnige dingen heb ik geen zin meer! Het blijft toch hetzelfde. Je leert niet nieuws! Maar goed, voor jou zou het misschien anders gelden, maar je begrijpt het wel.






Zodra jezelf meer accepteer wie je bent en wat je hebt, zul je meer op jezelf vertrouwen op je eigen intuïtie en dat blijf ik herhalen, omdat het eenmaal zo is. Fouten maken is menselijk en niet vraagt perfectie van jou, behalve jezelf. Als jij je daarbij goed bij voelt, moet je dat vooral doen. Blijf bij jezelf en al zul je vandaag er niets van merken, maar toch, kom je wel iets tegen, waardoor je kan zien als bevestiging, dat je goed hebt gedaan voor jezelf. Je koos voor jezelf op dat moment en dat is alleen maar goed. Mensen die meer doen voor een ander, behalve voor zichzelf raken 'zwaar'  gewond aan zichzelf. Dan weten ze niet eens meer wie ze zijn of waren. Je moet zeker voor jezelf leven en natuurlijk voor je dierbaren, maar jezelf heb je er mee aan, dan de rest. Jouw leven is net zo waard als ieder ander.


Dus bij deze vandaag, luister en het komt goed. Twijfel niet aan jezelf. Als het goed aanvoelt, dan moet je ervoor gaan, twijfel je, dan moet je even niet doen. Hetzelfde met schoenen kopen. Als je twijfelt, niet doen. Denk maar nog 'es na, en als je toch wilt en het is er niet, dan mag het niet zo zijn. Puur omdat je er iets anders beters voor jezelf is. Het is gewoon zo. Als ik iets zie, dan weet ik, ok, is goed, neem 'm , maar als ik twijfel, meteen - laat maar zitten. Volgende keer, of als ik iets zie en ze hebben mijn maat niet, dan pech gehad, maar dan koop ik wel weer iets wat ik dacht, oja, die moest ik ook hebben. Om een voorbeeld te geven hoor...

Het is vandaag een mooie dag, ik wens je een hele mooie inspirerende dag en focus op de juiste dingen en weet wat je wilt!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!