About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 2 juni 2014

Zorg voor afleiding van je negatieve gedachten...


Soms ben je dagen goed bezig en soms ben je dagen niet goed bezig. Ene keer werkt het wel en de andere keer werkt het niet. Je wordt gedwongen en geforceerd om aan iets anders te denken, behalve aan dit. Dit bedoel ik dus met werk. Ja, ik zit er erg mee. Maar een afleiding zou mij goed helpen, om even er niet aan te denken. Het lijkt erger dan het is hoor, maar ik zit er wel mee. Ik vind mijn werk gewoon niet leuk, klaar!

En ik wil juist echt aan iets anders denken en probeert mijn gedachten ergens op andere plek te plaatsen, maar het zit zo in mijn hoofd, alsof ik geen vertrouwen heb, maar dat heb ik wel, maar me emotie betrek mij ook diep de grond in, dus ik zoek steeds naar positieve quotes en andere teksten met plaatjes om mijn gedachten te veranderen.

Verander je gedachten en verander je hele instelling. Ik wil me niet godganse elke dag mee bezig zijn, maar als ik er al aan denk, word ik moe van. Ik moet helaas toegeven: IK HAAT MIJN WERK! Erg he, als je na 6 maanden thuis heb gezeten en met alle moeite geprobeerd om een baan te vinden, je smeekt zowat om een elke klote baan en heb je een baan en dan ben ik weer niet tevreden.


Door omstandigheden, laat je wel mee sleuren door bepaalde verplichtingen. Liefst wil je het heel wat anders doen, maar als deze maatschappij je geen kans geeft om je te kunnen ontwikkelen in een andere vorm en concept, hoe kom je dan vooruit? Er moet geld binnen komen en voor hetzelfde geldt had ik nog ergere baan gehad. Dat weet ik dus allemaal. Maar ik zou toch echt nog steeds heel wat anders willen. Ik wil geen herhaaldelijk werk meer doen, waar ik al ruim 20 jaar heb gedaan en tot nu toe, alles gebeurt voor mij gewoon te langzaam, of te snel of het heeft geen nut van deze taken.

Ik ben in godsnaam leidinggevende geweest en nu ben ik een assistent en ik doe alles met blinde oog. Ik leer niets nieuws. Dus ik wil nu meteen mijn gedachten veranderen. En ik zag dit staan:


Dus dat! Misschien moet ik maar zo gaan denken, alsof doen. Alsof maar doen, dat morgen mijn laatste werkdag zou zijn of wordt! Morgen is mijn laatste werkdag! Yes! Zo'n gevoel, weet je wel, een gevoel van vrijheid, dat je er eindelijk vanaf bent en dat je nooit meer zo lang hoeft te reizen met die moeizame trein reizen en je hebt eindelijk iets gevonden, wat veel beter bij je past en je bent altijd op tijd thuis en je hebt genoeg energie over om iets anders te gaan doen en te ondernemen, meer schrijven voorbeeld, meer leren te schrijven en meer durven te vragen naar een ander. Dat is echt een lekker gevoel, dat je weet dat morgen je laatste dag wordt. En je zo dankbaar bent, dat je zo blij bent met je nieuwe baan, die helemaal is zoals jij wilt. 


Tja, weetje, als ik eraan denk, krijg ik wel een blij gevoel van. Het weten al dat morgen je laatste werkdag wordt en dat je verder helemaal niets meer kan schelen, wat er gebeurd. Je doet je laatste taken en dingen die gedaan moeten worden, je bedankt iedereen en je neemt met dankbaar afscheid! En dan zeg je DOEIIIIIIIIIII! 

Hoe lekker is dat gevoel! Last van je schouder af en je lacht weer en je voelt dat je weer positieve energie krijgt en je hebt zo zin in je nieuwe baan en je gaat samen werken met en voor een baas die precies is zoals jij wilt, oprecht aardig naar medemens, jou laat doen, waar jij goed in bent en je gaat op tijd naar huis en de weekenden ben je gewoon lekker vrij! HOE LEKKER IS DAT! 


Echt, dat is zo een lekker gevoel dit. Als ik dit herhaaldelijk blijf lezen, voel ik me echt blij, het gevoel, alsof het er al zover is. Weetje, je bent aan niets vastgebonden. Aan alles komt een einde, niets staat vast. Als ik nu ineens zeker een paar ton op me rekening zou krijgen, zou ik per direct stoppen. Ik maak me maand wel af en dan zou ik morgen gelijk bellen en ontslag nemen en tot die tijd vermaak ik me prima met die paar ton, want een leuke baan zou ik zeker krijgen. 

Ik moet nu meer sterker in mezelf blijven geloven. Al dwing de maatschappij, dat je iets anders moet doen omdat je geen kennis achtergrond hebt of geen ervaringen, ik zou gewoon ervoor gaan. Je moet het maar bewijzen, dat je het kan en vooral, omdat je het leuk vindt. Ideeën komen niet zomaar, die komen uit iets waardoor jij goeie energie krijgt en creatieve momenten komen vrij en je staat helemaal los van angsten en je durft te leren en fouten te maken. Bij elke obstakel verzin je wel een oplossing en leer je er alleen maar meer van. Doordat je in jezelf blijft geloven, dat je het kan, ga je door en kan je door gaan. Je geeft alleen op, omdat je het leuk vindt. 


Maar dit werk is klaar voor mij nu. Ik heb er geen zin meer in. Echt! Die dag gaat zeker komen, het kan zo snel gaan en voordat ik het weet, neem ik al afscheid van ze. Zo moet ik denken, ik ben niet alleen voor bepaalde reden voor mensen, maar ook voor mezelf. Ik leer mezelf alleen maar beter kennen en ik weet nu zeker dat ik het 100% volledig op mezelf kan vertrouwen dat het goed komt. Ik moet goed kijken en onderzoeken en ondernemen en Gij zult vinden! 

Dus elke dag maar ALSOF DOEN alsof MORGEN JE LAATSTE WERKDAG IS! Dat is heel fijn gevoel al als ik er aan denk! Ik kan al haast niet wachten om dat te kunnen zeggen! En ik heb al sterk gevoel dat ik niet langer hoef te blijven. Ik weet zeker, dat komende dagen voor mij een verrassende momenten gaat komen. 

KOMT U MAAR!!!! 

Liefs! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!