About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 9 juni 2014

positieve affirmaties voor jou

Bron: Shakti Gawain
'Bespiegeling in het licht'...

Zijn, doen en hebben
Je zou kunnen zeggen dat het leven drie dimensies heeft: zijn, doen en hebben. Vaak proberen we omgekeerd te leven. We proberen meer geld te hebben om het gevoel te krijgen dat we meer kunnen doen waar we zin in hebben zodat we gelukkiger kunnen zijn. Maar eigenlijk de volgorde precies omgekeerd zijn. We moeten eerst zijn wie we echt zijn, vervolgens doen waartoe we ons geroepen voelen om te hebben wat we willen. 

Affirmeer: 
Ik sta mezelf toe te zijn, ik doe wat goed voelt, ik heb alles wat ik echt wil 


Wat  is creatief visualiseren? 
Creatief visualiseren is een techniek waarbij je fantasie gebruikt om alles wat je in je leven wilt, te scheppen. Je maakt er al dagelijks, in feite iedere minuut, gebruik van. Het is je natuurlijke voorstellingskracht, de elementair creatieve energie van het universum waar je voortdurend gebruik van maakt of je je daar nu wel of niet van bewust bent. Je hoeft je alleen maar diep te ontspannen en je iets waar je naar verlangt voor de geest te halen, precies zoals je wilt dat het wordt. 

Affirmeer:
Ik visualiseer mijn leven nu precies zoals ik het hebben wil. 

Je schept voortdurend je eigen leven
Naarmate je de gewoonte ontwikkelt om creatief te visualiseren, en op de resultaten die het voor je kan hebben begint te vertrouwen, zul je bemerken dat het een bewustzijnstoestand wordt waarin je weet dat je voortdurend je eigen leven schept. Daar gaat het bij creatief visualiseren uiteindelijk om: van ieder moment van ons leven een wonderbaarlijke schepping maken waarin we op natuurlijke manier gewoon het beste, mooiste en meest vervullende leven dat we ons voor kunnen stellen, kiezen. 

Affirmeer:
Mijn leven is mijn wonderbaarlijke schepping


Verlangen, geloof en acceptatie
Creatief visualiseren zal succes hebben als je naar je doel verlangt, erin gelooft en het accepteert. Je moet een sterk en oprecht verlangen hebben om te scheppen wat je hebt gekozen. Hoe meer je in je gekozen doel  gelooft, des te beter zul je in staat zijn het te scheppen. En je moet bereid zijn dat waar je naar streeft te accepteren en te bezitten. Deze drie elementen samen vormen een duidelijke voornemen om je droom te manifesteren. 

Affirmeer:
Ik verlang, geloof en accepteer mijn hoogste goed. 

Ieder moment is een kans
Bedenk dat je altijd je leven weer helemaal opnieuw schept. Je probeert niet iets wat al bestaat over te doen of te veranderen. Door dat te doen zou je weerstand bieden aan wat is, hetgeen strijd en conflict schept. Ga ervan uit dat je accepteert en hanteert wat er in je leven bestaat en dat je tegelijkertijd erkent en dat ieder moment een nieuwe kans is om precies datgene waar je naar verlangt en wat je het gelukkigst zal maken te scheppen. 

Affirmeer:
Ik schep iedere dag opnieuw mijn leven. 


Een dagelijkse poging
Houd je, indien mogelijk, iedere dag even bezig met creatief visualiseren en affirmeren, al is het maar voor vijf minuten. Het is vooral heel goed creatief te visualiseren vlak voordat je gaat slapen of 's morgens als je net wakker bent, omdat op die momenten lichaam en geest vaak al diep ontspannen en ontvankelijk zijn. Even mediteren en creatief visualiseren midden op de dag zullen je ontspannen en vernieuwen, waardoor je dag gemakkelijk stroomt. 

Affirmeer:
Ik pas nu iedere dag creatief visualiseren toe. 

Oprecht spreken
Als ik oprecht en direct spreek en alles zegt wat ik echt wil zeggen, lijkt het er niet zoveel toe te doen hoe anderen reageren. Ze doen of zeggen misschien niet precies wat ik zou willen, maar ik voel me zo duidelijk en krachtig omdat ik voor mezelf zorg, dat het gemakkelijker is de uitkomst los te laten. Als ik oprecht en kwetsbaar ben in het uiten van mijn gevoelens tegenover mijn minnaar, gezin en vrienden, blijf ik niet zitten met onuitgesproken behoeften of wrok. 

Affirmeer:
Vandaag zorg ik voor mezelf door mijn waarheid rechtsstreek te zeggen.

Verandering geschiedt vanzelf
Als je het gevoel hebt dat je te langzaam op je doel afgaat, vraag het universum dan om hulp. Bedenk dat de dingen zijn altijd op de juiste tijd veranderen.Veranderingen geschiedt niet door haar te forceren, maar door je bewust te worden van wat er niet werkt in je leven en bereidt te zijn het los te laten. Verandering, een dynamische, natuurlijke proces, vindt altijd plaats, ook al zijn we ons niet van bewust. 

Affirmeer:
Ik laat de dingen veranderen in hun natuurlijke strijd. 

Heb geduld met jezelf
Als je voor het eerst je hogere zelf bewust ervaart kan het zijn dat je je het ene ogenblik sterk, helder en creatief voelt en je het volgende ogenblik teruggeworpen voelt in verwarring en onzekerheid. Dit lijkt een natuurlijk onderdeel van het proces te zijn. Op dit momenten is het echt belangrijk dat je, terwijl je die uitersten ervaart, van jezelf houdt. 

Affirmeer:
ik vertrouw op mijn eigen proces. 

Je leven is je kunstwerk
Ik zie mezelf graag als een kunstenaar, en mijn leven als mijn grootste kunstwerk. Ieder moment is een moment van schepping, en ieder moment van schepping heeft eindeloze mogelijkheden in zich. Ik kan dingen doen zoals ik ze altijd al heb gedaan, of ik kan kijken naar alle verschillende alternatieven en iets nieuws en anders proberen waar ik mogelijk meer profijt van heb. Ieder moment vertegenwoordigt een nieuwe mogelijkheid en nieuwe beslissing. Wat een prachtige spelen spelen we allemaal, en wat een schitterende vorm van kunst....

Mijn leven is een kunstwerk





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!