About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 25 juni 2014

Er zijn momenten dat je even

dat je weer niet in je hum zit en alles om je heen te langzaam gaan of te snel gaan. Mensen om je heen ontwikkelt zich goed, snel en doen de juiste dingen voor henzelf. Voor jouw zelf heb je het gevoel dat je te langzaam gaat, dan doe je iets niet goed. Lijkt mij, want ik heb het idee, dat ik achter het feiten aanloop, waardoor ik steeds in het cirkel blijft zitten en ronddwalen en steeds maar weer zoekende ben.

Slapeloze ochtend van krijgt, ik ben dagelijks nog steeds zo moe, dat ik 's ochtends te vroeg wakker word en weer moeilijk in slaap terug kan komen en soms moet ik een afleiding zoeken van mijn volle gedachten, die mij, mezelf zo aan het twijfelen laat. Eigenlijk twijfel ik geen momenten aan mezelf, maar ik heb zin om gewoon op te geven en laat maar gaan, maar dat is het juist niet dat je moet doen, je moet doorgaan en doorzetten en positief gedachten blijven denken.

Soms kan je gewoon niet geforceerd je gevoelens en je gedachten omschakelen, terwijl het eigenlijk wel kan, en soms moet je bepaalde dingen gewoon laten gaan en naar de juiste verleiding zoeken en niet naar een slechte verleiding, gewoon puur omdat je het gewoon wilt vergeten wie je bent en wat je  voelt, je wilt nieuwe verlangen, nieuwe gevoelens, maar ook dat werkt niet, dan vlucht je je juist voor die ene gevoel, die vrijwel normaal is om zo te voelen. Uitvluchten zoeken helpt niet, en dat is maar voor de korte duur en zul je misschien wel spijt van krijgen.

Verleiding is op dit moment voor mij zo groot, een moment dat ik binnen stap en dat ik meteen de telefoon op pak, LUISTER, IK NEEM ONTSLAG!

Dan kijk je naar bepaalde dingen, waar je tegen op kijkt, maar ook dat stelt niet veel voor, ook zij hebben hun achtergrond en verleden en door het harde werken en doorzetten, hebben ze wel hun doel bereikt, al weet je waar je naar toe gaat, en je doelen zullen bereiken, maar het gaat erom, dat je onderweg bent, tijdens het proces van je ervaringen en dingen die je om heen krijgt/leert en ontvangt, dat maakt uiteindelijk tot wie je bent en je zult niet eens meer focussen op die ene doel, maar juist erom heen, want die doel heb je al, je bent al ver gekomen, dus waarom zou je terug gaan?

Ik heb wel het idee, dat elke moment zo voorbij kan gaan, misschien is dat wel een reden waarom ik nu op dit moment steeds naar marco borsato luister - voorbij - met Do. Ik heb iedere dag hardop gezegd, vandaag is mijn laatste werkdag en zo'n gevoel heb ik steeds elke dag sterker. Ik heb het gevoel alsof mijn doel, mijn wens dichterbij komt. Een gevoel, dat je weet, dat je de laatste dag is, voel bevrijdend, alsof de last van je schouder afgevallen is en dat je weer verder op vooruit kan gaan en dat je al die stress niet meer om je heen wilt hebben. En dat je eindelijk iets gaat doen, wat je echt leuk vindt en alles wat je wilde, gewoon AANWEZIG is en dat het gewoon WEL kan.

Elke moment kan voorbij gaan, maar voor mij was deze maand toch het langste maand, een gevoel, meestal gaat het zo snel voorbij, maar deze maand was voor mij de langste maand, het leek wel alsof er geen einde aan komt en voordat ik het weet, is dit mijn laatste week in deze locatie en nog een week in een andere locatie en dan ben ik vrij, maar helaas heb ik niet hetzelfde vakantieperiode als mijn vriend, dus ik kan er niet echt volop van genieten, maar ik ga wel intussen tijd zo mijn hard me best doen om ergens anders aangenomen te worden en tijdens mijn vakantie mijn ontslag kan opzeggen en misschien wel voor mijn aankomende vakantie. Uiteindelijk moet je om jezelf denken, iedere mens komt en gaat.

Je kan niet iedereen opvangen, terwijl jezelf niet lekker in je velt zit. En ja, dan moet je toch eerst aan jezelf werken, dan pas aan een ander, anders is het dubbel-onzinnige situatie, waar je geen houvast kan vast houden en raak je verdwaald in iemands anders z'n cirkeltje. Iedere mens is verantwoordelijk voor hun eigen daden, dus ook jij bent verantwoordelijk voor jezelf. Je kan niet iemand anders de schuld geven, jij kiest ervoor voor deze situatie en je hebt het zelf in de hand. Als je weet wat je wilt en niet wilt, kies je ervoor om anders te gaan doen.

Elke keus dat je maakt, maak je zelf, voor jezelf en niet voor een ander. Je kan niet meer iemand anders de schuld geven, ontken het maar niet, maar wees oprecht naar jezelf en voor jezelf. Op die manier zul je je rust vinden en uiteindelijk uitkomen en weten wat je wilt. Soms moet je niet te ver gaan om je doelen om onterechte manier te bereiken, dat bij een ander  niet goed uit komt.

Verleiding is er overal maar jij hebt zelf in de hand en als je te veel door je gevoelens laat leiden, kan het verkeerd uitlopen en soms moet je even afstand nemen van je gevoel en om jezelf te analyseren wat je echt wilt, waarom voel je zo? Waarom en waardoor? Voordat je rare dingen gaat doen.

Ik laat het hierbij, want ik wil nog even genieten van mijn vrije dag vandaag, ik ga even de deur uit, me ding doen en er maar van uit gaat, dat het goed komt.

Je zorgt er zelf voor dat het goed komt!

Liefs en een fijne dag toegewenst!


'You decide every moment of every day who you are and what you believe in.
You get a second chance, every second!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!