About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 4 april 2014

En toen was het

raak! Eindelijk! Het is zover! Ik ben aangenomen. Ik solliciteerde eerst voor de andere functie maar dat ging toch niet zo goed als ik had gewild, maar na 'n lange gesprekken en afspraken, zijn we overeen gekomen dat ik eerst het bedrijf beter ga leren kennen, hoe en wat. Zodat ik weet wat mij te wachten staat. Al had ik wel weer een twijfel. Ik twijfelde aan mezelf of ik werkelijk wel wat kan betekenen voor hun. Maar stom gedachten! Ik ben toch aangenomen?!? Ik ga in ieder geval gewoon beginnen als assistent shopmanager en dan is er nog een andere mogelijkheid om door te groeien naar een andere functie. Ik weet niet of ik nog steeds storemanager wil zijn, het kan nog wel, maar als assistent kan je hierna nog vele kanten op.


You'll never change your life
until you change something
you do daily. 
The secret of your succes is 
found in your daily routine
John C. Maxwell

Ik ben achter gekomen dat ik veel beter functioneer wanneer ik als zelfstandige ondernemer bent, in de zin van, eigen werk, mijn eigen verantwoordelijkheid, mijn eigen uitdaging. Ik kan in een groep werken, maar ik ben toch meer een loner, een bezoeker, iemand die graag aan iemand anders iets willen leren, alle kennis die ik heb, wil ik delen, zoals ik nu doe met mijn blog. Waarom wil ik perse alles delen? (bijna alles) Over het algemeen, ik ben niet gierig voor mijn kennis, behalve voor mijn man hahahha..

Dus het is heel spannend de komende periode. Ik heb er nu wel zin in, paar dagen geleden nog niet. Ik heb eindgesprek gehad met allerlei plannen en wat de planningen zijn, weet ik wat mij te wachten staat. En zo te horen klonk het best spannend. Ik laat me ook graag verrassen en natuurlijk wil ik eerst de sfeer proeven. Ik moet mezelf niet zien als beginnende, maar als ervarende persoon, alsof ik voor mezelf werk. Wie weet kom ik dan met een andere instelling. Niet als een arrogante betweter trutje, maar gewoon als iemand die graag het bedrijf wilt opkrikken. Ik denk dat ik daar ontzettend veel ga leren en meemaken. Wie weet!

Ik wil namelijk wel heel graag doorgroeien naar de merchandising, de functie staat nog open, maar het is nog te vroeg om erin te stappen. Wie weet rol ik over paar maanden erin. Je weet nooit hoe snel het gaat in de retail. Maar ik ga me best doen. Ik weet wel, dat wat je ook vraagt, je zult het ontvangen. Soms is het bijna te eng, maar ik geloof daarin. Ik geloof echt dat het zo werkt. De Universum luistert echt naar jouw boodschap. Je zou bijna verbaast zijn en denken dat ik gek ben, maar als jij positief bent over jouw hele houding, instelling en gedachten, dan komt het naar je toe. Maar altijd wanneer je het los hebt gelaten. Altijd op de juiste moment en tijd en vooral op de onverwachte tijd. Maar niets is zomaar aan komen waaien, jij moet eerst zelf de eerste stap zetten. Je moet het doen, je moet aan de gang brengen, proberen kan altijd, als je maar doet! Dus zend je positieve gedachten en vraagt wat je echt wilt en hou je niet bezig met wat je niet wilt. Hou alleen bezig met wat je wel wilt, meer niet.

Ik heb de boodschap zo goed door gegeven en ik heb het werkelijk ontvangen. Het is bijna eng om te zeggen, maar het is uitgekomen. Ik heb wat ik wil en zo weet ik dat het werkt. Ik zweef niet, maar ik geloof wel dat er meer in het leven is en in energie. Ik concentreer alleen op wat ik wil, wat ik WEL wil, en daar werk ik naar toe. Maar jij moet zelf eerst de stap zetten. Nogmaals, ik spreek dit uit mijn eigen ervaring, als je mijn berichten van afgelopen 6 maanden heb gelezen, weet je wel, dat ik echt puur uit mijn ervaring dit mee maakt. Ik heb ook mijn ups en downs, maar ik heb echt geleerd van mijn lessen. Het is beter om te accepteren en los te laten en vertrouwen. Al heb ik al miljoenen twijfels, maar hoe vaker ze me dit duidelijk hebben gemaakt, kan ik er niet omheen. Energie, jouw energie zendt de boodschap, jouw geloof in jezelf. Ik ben altijd bij mezelf gebleven en ik geloof toch blijkbaar stiekem veel in mezelf.

Ik wens nu dat ik me prima ga vermaken en rijkelijk wordt beloond en dat reizen mij minder moeite kost. En ik wil hierna weer auto durven te rijden, dat is 1 van mijn stomme angst. Ik heb de drempel zo hoog laten komen, dus ik moet hierna ook met baby stapjes beginnen. Ik heb geen haast, geen tijd om erover na te piekeren. Ik wil heel graag weer zelfstandig auto rijden, ik weet dat ik kan rijden, maar die angst in me buik geeft mij elke keer een stomp van vertrouwen weg. Het gevoel dat ik veilig ben op de weg en dat ik veilig aankomt op mijn bestemming. En iedereen op de weg ook veilig rijdt. Maar goed, ik moet het gewoon doen, dat is enige manier om van mijn angst af te komen. Ik hou van auto rijden, het geeft me vrijelijk gevoel, dus ik moet het doen voor mezelf, ik wil het heel graag, ik wil verder. Ik wil mijn vrijheid! Geestelijk. Vrij van angsten die werkelijk niet bestaat! Het is gewoon tijd om afscheid te nemen en ze te bedanken voor al die tijd, want ik heb er niets aan!

Ik wil verder met rust, plezier, goede gezondheid en genietend door het leven gaan. En dat gun ik ook voor iedereen. Iedereen verdient liefde, rust en geluk. Rijkdom komt in vele vormen naar mij toe en ook naar jullie toe. Liefde en rijkdom is er altijd, alleen het komt vaak in andere vormen naar je toe. Het is een oneindig bron. Met oprechte liefde zul je zeker ontvangen, wat je heel graag wilt. Het vraagt alleen om jezelf te zijn, bij jezelf te blijven en in jezelf te geloven en wees gewoon wie je bent. Verstoppen of een masker opzetten hoeft niet meer. De waarheid klinkt misschien hard, maar het is leerzaam, het is eindelijk een acceptatie van jezelf, niemand is perfect, vergeef jezelf en ga verder met je eigen leven. En maak er iets leuks van!

Maar nu ga ik echt stoppen, anders klinkt het zo zweverig ahahhah.. maar ik ben gewoon blij, ik heb een baan!!!!!! Eindelijk! Ondanks al die afwijzingen, ben ik toch wel blij mee. Zo weet ik wat ik echt wil en helemaal ervoor wil gaan.

Bedankt voor het lezen, schroom niet om een berichtje achter te laten, heb je wat vragen of advies, wie weet kan ik je helpen, al lees ik het alleen maar, maar je weet maar nooit.

Liefs! Ik doe me best!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!