About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 2 april 2014

Lizz Wright - Speak Your Heart



De laatste dagen luister ik regelmatig naar Lizz Wright, almost forgotten, maar gelukkig via mijn vriend is het weer terug gevonden. Ik vind haar muziek zo mooi en rustgevend en ook weer motiverend.

De laatste week, zoals deze week ben ik zo desperate op zoek naar motivation citaten die mij helpt doorheen te komen, uit mijn negatieve en onzekere gedachten, waardoor mijn houding verkeerde energie toelaat. En dat wil ik niet. Ik heb pas geleden ontdekt wat Pinterest inhoudt (ja ik weet het, ik loop achter) maar goed, die Pinterest zit vol met mooie citaten waar ik zeker veel aan heb, maar helaas is er weinig in het nederlands maar engels is voor mij ook geen probleem.

Maar als je iets tegen zit, tenminste, jouw gedachten zitten jouw tegen, eigenlijk. Die blablabla in jouw hoofd praat soms te veel, maar soms krijg je het niet uit je hoofd, die kletskous. Dus wat doe je dan? Dan ga je iets doen wat afleiding kan brengen en anders doen denken. Dat ene denken moet je anders het denken geven. Soms moet je uit je gedachten uitstappen en observeren naar wat die denken te zeggen heeft, geldt dat voor jou, dan is het niet erg, maar als dat niet zo is, moet je dat niet accepteren en moet je anders aangeven dat je dat niet wilt. Je wilt vrijheid, plezier,rust en tevredenheid in je hoofd, meer niet. Die onnodige onrust wil je niet meer groter maken dan het is.

En dan ga je gewoon lezen, waar jij lekker bij voelt of muziek luisteren, zoals ik hierboven schreef over die zangeres. Maar soms moet je het gewoon niet erger van maken dan is het. Het zijn gedachten die energie positief of negatief gevoel mee geven, maar los daarvan kan je ook je gevoel los koppelen van die negatieve gedachten. Het gevoel kan je verleiden naar je eigen intuïtie maar ook beperken door je gedachten. Hou het in balans en laat je niet mee slepen. Doe alleen wat jou gelukkig maakt, voelt die dankbaarheid en tevredenheid in je.

Vaak is het zo dat door iets waar je gek van wordt, je stemming wisseling of je hebt vervelend nieuws gehad, waar je geen controle over je emotie kan behouden, is niet erg, is goed om te voelen en los te laten tegelijkertijd en al je galg uit gooien, maar blijft niet te lang hangen in die energie. Het is goed om toe te laten dat het kan en emoties vrij te laten, kroppen helpt niet, maar acceptatie en loslaten wel.

Wat je niet kan veranderen, moet je maar voorlopig accepteren en los laten. Wat je wel kan veranderen, moet je vooral doen, gewoon doen, niet proberen. en ga ervoor. Heb vertrouwen en geloof in jezelf en blijf jezelf. Meer niet, als je weet wat je wel wilt, volg dan je hart, laat je het begeleiden. Of je nou kleine stapjes wilt doen, je doet het tenminste. Proberen kan altijd, maar je moet het doen. En vooral voor jezelf.

Perfectie bestaat niet he, dat weet je. Dus wees niet zo streng voor jezelf. En behoud je karma gewoon clean en beoordeel een ander niet te snel, je weet nooit wat de reden zal zijn, al was het misschien niet goed geweest of onacceptabel, prima, laat het gaan. Het zegt alleen maar meer over jezelf en laat je niet hetzelfde mee maken. Mening uiten kan, maar let op wat je zegt, sommige woorden kunnen pijnlijk overkomen, zorg alleen niet dat het te persoonlijk wordt, want dan heb je jezelf mee.

Op sommige afstanden kun je beter onpersoonlijk benaderen of en neutraal blijven, niet zozeer om jezelf te beschermen tegenover een ander, maar meer dat je het niet mee neemt in je gedachten. Erover praten is niet erg maar hou je niet te lang mee bezig, want al die gedachten verspilling is eigenlijk zonde van je mooie momenten die je niet zag. Momenten dat je misschien voorbij bent gelopen en niet bewust hebt geleefd met wat je doet en zegt.

Op een dag kom je erachter wat het is, wat het inhoudt, op een dag zou je en O-momenten krijgen en dan zul je begrijpen. En dan merk je dat je alles wat je om heen hebt gebouwd, wel de moeite waard was geweest of niet. Uiteindelijk is je gezondheid het allerbelangrijkste, je kinderen, je partner, je familie en vrienden. Mensen die jou kennen, mensen die jou accepteren zoals je bent en andersom ook. Verwachtingen worden kleiner, genieten wordt alleen maar groter en je hecht meer waarde daaraan. Al die kleine onzinnige dingen die je toen ter tijd zo druk had gemaakt, stelt nu niets meer voor.

Al ben je nu jong en je zult niet snappen wat ik hierover schrijft, maar dat is niet erg, de boodschap hoeft niet meteen aan te komen, het kan ook later pas begrepen worden. Het moet niets, het mag, het komt en het gaat. Ik wil alleen dat jij gelukkig bent en tevreden bent met wat je hebt, al zijn het kleine dingetjes, maar het geeft je een grote gevoel van dankbaarheid. Je kunt het en kan het!



Wees trots, wees aardig voor een ander, gun jezelf veel liefde en deel wat je hebt, het is oneindig en niets is voor altijd en daarom moet je genieten!

Lieve mensen, het is nog steeds een mooie woensdag vandaag, morgen en de rest van de week wordt het iets minder, beetje nattig, dus ga naar buiten, nu het nog kan, smeer je goed in en geniet ervan!

Uit je dankbaarheid en wees gewoon happy. Meer niet.

Liefs! Ik doe ook me best!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!