About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 7 april 2014

Eng - motivatie - inspiratieloos

The scariest MOMENT is always just before you start - Stephen King



Dat is dus echt waar! Altijd in het begin, het onbekende weg ingaan, kan je soms eng vinden of onzeker voelen, helemaal als je zo persoon bent, die alles voor de zekerheid wilt gaan. Maar mijn grootste les is 'niets is zeker in het leven, aan alles komt een eind. Dus mocht het vandaag niet gaan of uitlopen, dan weet je dat morgen weer een nieuwe dag is. Wat gisteren niet is gelukt, gaat het vandaag wel lukken. Je hoeft en je moet niet altijd alles in 1 keer willen lukken. Lukt het wel vandaag, dan is het mooi meegenomen en ben je stapje verder, maar neem jezelf niet kwalijk. Als het niet gaat, gaat het niet, ga niet forceren. Heb vertrouwen in dingen die je doet. Als jij dingen gaat forceren, dan heb je te weinig vertrouwen in jezelf. Juist dat is al de reden dat je niet moet forceren. Natuurlijk heb je ook discipline nodig om door te zetten en toch het beste uit jezelf te halen, maar als je geen gaten meer kan zien, dan moet je even stoppen, stapje achteruit zetten en even op adem terug komen. 

Niets is voor altijd. En het is niet erg. Het zijn momenten, ervaringen en kennissen. Alles wat jij hier en vandaag kan doen of leren is mooi meegenomen. Wees daar ook dankbaar voor. Niets komt zomaar in je leven. Het zijn dingen die jij zelf aantrekt, dingen die jij heel graag wilt en als je negatieve gedachten hebt met wat je niet wilt, krijg je het ook. Dus mijn advies voor jou is, focus alleen op wat je wel weet wat je wilt! En wat je niet wilt, denk daar niet aan. Het zijn geen zweverig teksten, het zijn mijn ervaringen op dit moment. Wat ik afgelopen maanden heb meegemaakt. Het zijn dingen die ik echt bevestigd heb gekregen en daadwerkelijk ook zo werkt. Positieve energie is zo belangrijk en oneindige. Dat heb je allemaal zelf in de hand. Jij kan zelf bepalen hoe en wat jij wilt. En soms gaat het niet, wilt niet meteen zeggen dat het slecht is, het zijn je lessen. Probeer die meeste negatieve woorden in je gedachten om te zetten in een andere benaderingen. Fouten = Lessen voorbeeld. Fout klinkt zo negatief. Werkloos klinkt zo negatief, maar als  je zegt ik ben werkzoekende, klinkt het veel beter en ook positiever in je gedachten en je denkwijze. 

En soms moet je de zaken niet te ver vooruit kijken, soms is het goed om bewust te zijn met wat je nu doet, en hou je daarmee bezig. En vooral, blijf bij jezelf. Grootste les dat je kan leren is, dat je teveel naar anderen kijkt. Kijken naar anderen is op zich niet erg, maar bekijkt het anders. Haal er inspiratie uit, haal je motivatie uit, doe er wat mee met die informatie. Als het jou aanspreekt dan. Maar ga je zelf niet neerhalen en of negatieve gedachten creĆ«ren dat je dat niet de moeite waard bent of zeggen en denken dat je het niet kan. Als je het wilt, kan je alles!!!! Alleen jij houdt jezelf tegen, alleen jij kan jezelf omhoog krikken. Alleen jij kan jezelf je eigen leven sturen. 

Verder maakt het echt niet uit, als je niet nog niet weet wat je wilt, lees het stukje verhaal van Serena Verbon http://www.beautylab.nl/new-week-droombaan/ Ze heeft het leuk geschreven en is zelf positief ingesteld. Bekijk tegen die tijd en ga op onderzoek uit naar je eigen verborgen talenten. Er is vast wel iets waar jij heel goed in bent, het maakt niet uit wat. Iets wat jou een kippenvel geeft, iets wat jou een soort van verliefdheid gevoel geeft, jou gelukkig gevoel geeft, iets waar jij om glimlacht. Iets wat jou motiveert om te doen. Ga niet te ver zoeken, het zit soms dichterbij dat je denkt. Alleen als je echt bewust bezig bent met je wat doet, zul je echter gauw ontdekken wat jouw talenten zijn en wat jouw capaciteiten zijn. Wees niet bang om jezelf opnieuw te ontdekken, HERontdekken wie je bent of eigenlijk wat je stiekem al bent, maar niet durft te laten zien aan de buitenwereld. Onthoudt heel goed dit, JE DOET DIT VOOR JEZELF en wat jij hebt, wil jij het liefst delen met de buitenwereld. Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn of hetzelfde leuk te vinden. 

Waarom denk je dat er zoveel bloggers zijn in zoveel oneindige onderwerpen en bronnen? Er is zoveel om te delen. Wees niet bang voor je eigen talenten, je kennissen. Alles voor goed doel en alles wat je mee geeft, is mooi meegenomen voor de buitenwereld. En wat die negatieve mensen er ook van je denken, F**K it! Opbouwende kritiek met goeie argumenten is niet erg, daar kun je ook wat van leren. Leren en Liefhebben. 

Dus blijf bij jezelf en vertrouw in jezelf. Ga ervan uit dat het goed komt. Blijf doorgaan en doorzetten, af en toe even stapje terug nemen en dan weer door gaan. Ontken je gevoelens niet, volg je hart, doe iets wat jou gelukkig maakt. En vooral voor jezelf!!! 

Morgen begin ik mijn eerste dag! Ik vind het heel spannend!!!!! En ja ik heb er stiekem zin in! Ook voor mij is het onbekende weg, maar ik kom niet als beginnende maar als iemand met kennis en ervoor open staat voor nieuwe dingen en nieuwe uitdagingen. Ik hoop dat ik mijn blog ook kan bijhouden, ik denk het haast wel, ik denk elke dag aan mijn blog, ik ga zeker veel inspiratie opdoen en ervaringen delen. Al snap je er geen hol van, het maakt niet uit. 

Bedankt voor het lezen en maak er een proactieve dag van! Al is het alleen maar stofzuigen, was vouwen, opmaken, muziek luisteren, lekker eten maken of BLOGGEN! 

Liefs!!! Ik doe me best! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!