About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 29 april 2014

Focus alleen op dingen die je WILT...

Haar boekje kan elke moment van pas komen. Een klein boekje die je bij bol kan bestellen.
'Dit cadeauboekje bevat 365 inspirerende affirmaties. 'Bedenk eens hoe je graag wilt leven en wat je wilt bereiken. Dit boekje zal je helpen om je denken te leren sturen, zodat je positieve gedachten kiest die je helpen om je doelen te verwezenlijken. Je toekomst zal nog positiever zijn en nog liefdevoller. Je zult merken dat je nieuwe denkgewoontes leert terwijl je dit boek leest.' - overigens heb ik dit tekstjes overgeschreven van de achterkant van het boek.

Soms lees ik het wel en soms niet, het zijn de momenten wanneer ik zelf nodig heb en eraan toe ben. En soms weet je het wel en lees je het niet altijd, iedere dag. Maar toch wil ik dit met jullie delen. Het kleine veranderingen in je leven, verander je alleen door om te beginnen met je gedachten te veranderen, te aanpassen, je andere denkwijze te bedenken. Je niet gek laten maken door al die onzinnige negatieve gedachtes. Als je echt lief bent voor jezelf en van jezelf houdt, doe je dit voor jezelf. Je redt jezelf mee en je voelt je hierna ook stuk beter. Al voel je het in het begin niet zo en heb je er niets aan, maar naarmate je toch blijft oefenen, zul je merken, dat je leven stuk makkelijker wordt. Door op de juiste manier te zenden. de juiste signaal te sturen naar het Universe. Al wil ik niet te zweverig overkomen, maar het werkt echt zo. Jouw energie wordt verstuurd door jouw gedachten. Dus waarom zou je jezelf zo minder waardevol laten voelen door gedachten, waar je niets aan hebt. Wat voor signaal jij stuurt, je zult het terug ontvangen, iets wat je juist niet wilt. Je wilt juist het tegenover gestelde. Als je de juiste signaal wilt versturen, verstuur dan de juiste boodschap. Verstuur dan de juiste gedachten. Jouw energie wordt net als een boemerang weer terug gekaatst. Zo werkt het echt!

Shakti Gawain

Bespiegelingen in het licht

366 gedachten en affirmaties

Een hartverwarmend boekje over tal van levensaspecten waar iedereen die innerlijke groeit mee bezig is. Het zijn positieve gedachten, die elke eindigen in een korte affirmatie - een idee, stof tot nadenken of een stukje gereedschap om mee aan de slag te gaan. Een boekje dat inspireert, motiveert en zin geeft. Het geeft raad, reikt praktische inzichten aan en straalt liefde uit voor de schepping en de medemens. Het is een boekje voor 'moment voor jezelf' en tegelijk een bijzonder geschenk voor een ander.  - dit heb ik overigens overgenomen van de achterkant van het boekje -

Dit boekje heb ik al ruim 12 jaar in mijn pocket. Die lees ik ook zowel af en toe en dagelijks mee en soms na een lange tijd weer niet. Eigenlijk lees ik het alleen wanneer ik me niet goed voel, maar soms is het ook goed om te lezen wanneer je wel juist goed voelt en dat werkt juist nog beter en versterk je de signaal beter! De juiste energie wordt tegelijkertijd verstuurd naar het Universum. Die energie wordt verzameld en weer terug gekaatst naar iets wat jij graag wilt ontvangen. Dus hou je alleen bezig met dingen die je graag wilt en niet met de dingen je niet wilt. Voorbeeld: ik wil alleen met leuke mensen werken, die mij inspireren en andersom. En niet dit: ik wil niet met die mensen werken. Dan krijg je juist iets wat je niet wilt. Dus focus alleen op iets wat je wel wilt.

Het is veel gezonder en beter voor jezelf dat je focus/concentreert op dingen die je heel graag wilt. Je moet niet denken dat je dan 1 miljoen euro meteen wilt ontvangen, zo werkt dat niet. Het proces begint alleen te werken, als jij zelf eerst die stap zet. Voordat jij naar buiten gaat, zet jij je gedachten om in iets positieve zin en sta je daarmee samen naar buiten en concentreert alleen daarop. En dan laat je het ook los. Waarom? Je moet kunnen leren vertrouwen dat het goed komt. Ook dat! En geloven dat je het krijgt, dat je het ontvangt. Als jij alleen maar hardop loopt te wensen, maar stiekem toch niet gelooft en vertrouwt, waarom zou je denken dat je het krijgt? Het moet wel in 1 geheel samenzijn. Het moet kloppen met je gevoel en vanuit je ziel. Het is niet zomaar iets dat je even iets bij de wehkamp heb besteld en dat als je niet tevreden mee bent en dat je weer terug stuurt. Zo werkt dat niet.


Het geheel samenzijn met jouw gevoel, gedachten en ziel moeten samen overeen komen, dan pas komt het naar je toe. Het geloven dat je het krijgt, ontvangt. Het vertrouwen dat het goed komt, dat het in elke vormen naar je toe komt. Het loslaten van begrip voor de Universum, die z'n werk gaat stellen en hij stuurt alleen wat jij zendt. Het werkt net als een cirkel maar die cirkel moet wel kloppen. Niet zoals bij de belastingformulier die je moet aankruisen en maar afwachten of je het krijgt. Het is iets Universeel die energie. Je hartverwarmende energie van jou wordt ontvangen genomen door Het Universum, het Universum zendt het weer terug met hartverwarmende pakket weer terug naar jou toe, en op die manier bedanken ZIJ jou hun vertrouwen naar je toe. Ik probeer het op mijn eigen woorden te beschrijven. Ik heb zoveel boeken hierover gelezen, maar elke woord is anders beschreven, maar de vertaling is hetzelfde.

Mijn ervaringen van afgelopen paar maanden, al mijn wensen en willen die ik had gevraagd, heb ik mogen ontvangen, waar ik zeer dankbaar voor ben en het werkt zo werkelijk snel, zonder dat je het door hebt. Je moet dan niet te gierig en te hebberig waarnemen, want zo werkt dat ook niet. Wees vooral dankbaar met wat je wel hebt, en geniet met wat je wel hebt, en kijk eerst naar wat je wel hebt, dan zul je merken, dat je best al heel veel hebt gekregen en zelf ervoor hebt bereikt in je leven.

En daarom, leeftijd zegt niets. Hoe jonger of ouder, het maakt niet uit. Je beseft pas wanneer je het gaat nadenken, nadat je vervelende gebeurtenis hebt gekregen. Dan ga je je leven weer aanpassen wat wel jou gelukkig maakt. Wat jouw hartje aan het springen maakt. Waar je kriebels van krijgt, dat kippenvel. Dat gevoel. Snap je?

Mocht je niet weten waar je aan toe bent, begin dan eerst met DANKBAARHEID. Begin met te danken aan dat je een huis hebt, een dak boven je hoofd, dat je kan eten, dat je koffie kan drinken en dat je leuke kleren hebt, dat je leuke schoenen hebt, wat dan ook, dat er mensen zijn die van jou houden, dat je werk hebt. Het kan zoveel zijn, je beseft niet eens meer wat je hebt. Als je nu een lijst zou maken, met wat je NU hebt, zul je verbazen hoeveel je al hebt bereikt. Het is goed om even stil te staan en kijk om je heen wat je hebt. En zegen jezelf met je mooie huis, een rekening dat je kan betalen en dat je gas en licht en water kan betalen en eten kan kopen. Begin jezelf te waarderen wie je bent. Accepteer jezelf eerst wie je bent en wat je wilt zijn, dat komt zeker. Maar begin bij je binnenste. Je gezondheid gaat voor alles. Zonder jouw gezondheid kan je niet veel doen, dus wees zuinig op jezelf. Verzorg jezelf goed, je lichaam, je bewegingen, je voeding, alles.

Een moment wanneer je het beseft dat je alles al hebt, ga je dingen meer leren te waarderen. En dan zul je merken dat je de juiste signaal al had verstuurd, alleen door de stoornissen (zeg ik het maar) liet je je afleiden door de negatieve omgevingen. En daarom is het belangrijk dat je bij jezelf blijft. Blijf bij wie je bent en doe alleen wat goed is voor jezelf. En soms moet je wel even door de diepe dal heen gaan en dan weer sterker eruit klimmen, maar je zult het echt bereiken!

Zolang jij van jezelf houdt en kan houden, zul je nooit meer opgeven!!! Blijf in jezelf geloven en doorgaan!

Wens je een fijne dag!!!

Liefs - ik doe me best!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!