About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 18 april 2014

Make up Your Mind!

Vandaag ging het best goed op me werk, het ging zoals ik het wilde, gewoon lekker zorgeloos me werk uitvoeren, doe me ding, doe me werk zonder te veel bij na te denken, gewoon 'out of the box' denken, wat tegenwoordig zo IN is. Wij, mensen denken vaak te ingewikkeld over aantal zaken en dingen die eigenlijk helemaal niet van toepassing zijn of juist helemaal niet nodig zullen hebben, maar toch houden we ons daar wel mee bezig. Denk anders, dan je gewend bent. Het is gewoon zo, verander je gedachten, verander je houding, verander je leven.

Het begint al bij je gegroet, het gedag zeggen, vriendelijke morgen zeggen, of dank je wel zeggen bij het ontvangen van afrekenen. Een terugkoppeling zeggen, dat je haar/hem ook een fijne dag toewensen. We zijn allemaal mensen, maar met onze eigen waarden en normen. Soms zijn we zo KUDDIGE dieren, als 1 schaap naar voren loopt, loopt de rest ook mee naar voren, waarvan er zeker eentje die aan de zijkant links of rechts afgaat en dan is hij ineens een 'zwarte schaap', omdat hij 'anders' is. Nee, dat is juist bijzonder! Hij heeft z'n eigen denkwijze, z'n eigen manier van leven, want ZO KAN HET OOK! Dus niet alle hersenen werken allemaal op hetzelfde manier. De een gaat beter om dan de andere of een ander denkt gewoon anders. Het maakt niet uit, zolang diegene maar bij zichzelf blijft! Dus zodoende mijn gedachten ook. Denk 'out of the box' en verklein jezelf niet in een doos! Maar open, uit de doos! En ga op avontuur met jezelf en laat je gewoon eens een keer verrassen door het LEVEN!



Ach ja...het zin zegt het al! Maak een keuze, weet wat je WEL wilt en hou je bezig met goede dingen en goede mensen om je heen. Focus alleen op je wel wilt, alleen op dingen die goed zijn voor jou. Geloof het en werk eraan. Het denken al is al goed, het proces loopt pas wanneer jij zelf die actie onderneemt en anders niet. Als jij ervoor kiest om elke avond en elke zondag same o same dingen doet, helemaal prima, zelf weten, maar ga dan niet klagen en zeuren over andermans zn leven en klagen dat je je kapot verveelt of geen vinger uitvoert voor jezelf. Want je doet het namelijk zelf. Niemand die zegt tegen jou, dat je op de bank moet blijven zitten. Dus maak een keuze en ga wat doen! Laat je niet te veel afhangen van de buitenwereld en verander je denkwijze. Ik heb een tijdje even stil gezeten, ik had een terugval, ik dacht, dat ik contact stoornis had. Ik had geen contact met de buitenwereld en wachtend iedere dag tot me vriendje thuis kwam om een conversatie aan te gaan, wat helemaal niet nodig is. Je bent een loner, maar toch mis je wel het sociale omgeving. Soort vindt soort, soort zoekt soort. En je trekt echt mensen aan door jouw gedachten. 



Dus dat!!! 

Lieve mensen, ik wens jullie een heerlijke paasweekend of iets wat je leuk vindt om te doen. Doe het met oprecht, liefde en plezier. Denk 'out of the box'.. dat doe ik ook. Gewoon bij dingen niet teveel nadenken, niet te veel analyseren, zoek naar leuke afleiding, ontdekt nog meer wat je nog leuk vindt en maak een stap verder in je leven. Al ga je alleen maar om te beginnen met de wandeling. Of lid worden van de bieb of ga op sport die je leuk vindt of ga kookcursus doen, iets waar de gezonde sociale sfeer aanwezig zijn en iets waar jij wat aan hebt. Soms moet er dingen in je leven gebeuren en soms moet je jezelf weer herontdekken. Naarmate kom je steeds meer achter wat je wel wilt en je zult niet meer twijfelen wie je bent. 
Leef bewust en leer wat er nog te leren valt. Laat je verrassen, maar de eerste stap ben jij! 

HAVE FUN! 
liefs! Ik doe me best! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!